NASTAVA POD ZEMLJOM

Učenici mirkovačke škole uče njemački u podrumu

14.12.2010 u 12:08

Bionic
Reading

Učenici OŠ Nikola Tesla u Mirkovcima, prigradskom naselju Vinkovaca, počeli su školsku godinu u cirkuskom kontejneru, a prvo će polugodište završiti u podrumu škole

Problem je škole sa 255 učenika raspoređenih u 18 razreda što dva i pol stoljeća stara školska zgrada jednostavno nema dovoljno kapaciteta primiti školarce, pa im je postojećih devet učionica postalo pretijesno. Uoči početka školske godine,

uprava je škole na osječkoj tržnici automobila kupila pravi cirkuski kontejner, no Ministarstvo prosvjete već je nakon mjesec dana zabranilo nastavu u tom objektu.

Naloženo je da se djeca izmjeste iz kontejnera koji 'ne udovoljava minimalnim kriterijima za održavanje nastave', kako je obrazloženo, te da se nađe rješenje u sklopu školske zgrade. 'Odlučili smo održavati nastavu njemačkog jezika i vjeronauka u podrumskim prostorijama, u kojima je prije dvije godine uređena školska knjižnica. Podrum, doduše, nema prozora i djeca se u njega moraju spuštati strmim stubama, ali bolje rješenje nismo imali', pojašnjava Anto Vidović, ravnatelj mirkovačke škole.

Nastava njemačkog i vjeronauka u podrumu nije jedino improvizirano rješenje 'tijesne' škole u Mirkovcima. Nastava tjelesnog odgoja održava se po hodnicima ili predvorju školske zgrade, a tako će biti sve do proljeća, kad će djeca izaći u dvorište. Trajnije rješenje očekuje se obećanim proširenjem škole za još dvije učionice i izgradnjom školsko-sportske dvorane. 'Iduće školske godine pojavit će se novi problem, jer već sada imamo najavljeno 30-ero djece za upis u prvi razred', upozorava ravnatelj Vidović.

Zanimljivo je i da, uz 255 učenika koji pohađaju školu u Mirkovcima, još najmanje 150 njihovih vršnjaka i suseljana putuje u osnovne škole u obližnjim Vinkovcima. Gradske vlasti izdvajaju 600.000 kuna godišnje za njihov prijevoz. Umjesto da se taj novac, kao i sredstva koja su nekoliko proteklih godina uložena u manje popravke na derutnoj školi, bude usmjeren dogradnji školskog objekta ili pak izgradnji nove škole, lokalne se vlasti i Ministarstvo prosvjete bave parcijalnim rješenjima koja nikako ne idu u korist mirkovačkim mališanima, niti im omogućuju školovanje kakvo imaju njihovi vršnjaci negdje drugdje.