Crna kronika NESREĆA U RUDINAMA

Strojovođa nije pogriješio, kočnice su bile ispravne...

Suđenje za željezničku nesreću u Rudinama iz srpnja 2009., u kojoj je u nagibnom vlaku poginulo šestero putnika, a 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno, nastavljeno je na Županijskome sudu u Splitu jučer započetim ispitivanjem petorice vještaka iz Centra "Ivan Vučetić" iz Zagreba.

Iako su vještaci jučer, kao i lani na prvom ispitivanju, ostali pri tvrdnji iz elaborata da je isključivi krivac za nesreću naneseni retardant TG-300, veći dio današnje rasprave branitelj optuženoga Drage Rogulja odvjetnik Nediljko Ivančević vještacima je postavljao mnoga tehnička i stručna pitanja o ispravnosti sustava za kočenje i mogućoj ljudskoj pogrešci.

"U ovom slučaju strojovođa nije pogriješio", odgovorio je vještak Davor Belas odvjetniku Ivančeviću, dodajući da su kočnice vlaka bile ispravne.

Na inzistiranje odvjetnika Ivančevića da mu se stručno objasni kako je moguće da je vlak kočio 45 metara, sudac Damir Romac upozorio je branitelja da ne ponavlja pitanja čije odgovore može pronaći u izvještaju o vještačenju.

A tužiteljica Rene Laura rekla je kako je očito da u taj predmet "na mala vrata želi uvesti novo vještačenje" jer su angažirali dvojicu privatnih vještaka.139957,136898,131376,131376"Nelogična je tvrdnja da neispravan sustav kočenja dovodi do blokade kotača zato što takav sustav ne bi uopće doveo do kočenja", rekao je sudski vještak Davor Belas. Vještaci su odgovarajući na pitanja branitelja rekli kako je zaustavni put "vlaka smrti" bio 365 metara od pružnog prijelaza Rudina te da je klizio 3,46 minuta.

Suđenje za nesreću u Rudinama se nastavlja.

Bivši direktor HŽ-a Ivan Medak, direktor tvrtke "Intrade" Ivan Tomašković, savjetnik u toj tvrtki Jozo Bazina, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac DVD-a iz Strušca Branko Tišljar optuženi su da su sudjelovali u nabavi i korištenju retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo tragediju u kojoj je u ljeto 2009. poginulo šestero putnika, a 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još