Crna kronika TRAJEKT 'PRISTAO' NA RIVU

Za nasukavanje Barbata odgovoran drugi časnik palube

Članovi posade trajekta Barbat, koji se u srcu ove turističke sezone brzinom od 9,3 čvora zabio u plažu preko puta trajektnog pristaništa u Jablancu i ozlijedio desetero kupača, pogriješili su prilikom pristajanja i odgovorni za nasukavanje te će se zbog toga, u konzultaciji s Državnim odvjetništvom, prema njima poduzeti odgovarajuće mjere, zaključeno je upravnom istragom Povjerenstva

Vezano za ovu stravičnu nesreću, čudom bez ljudskih žrtava, uz upravnu istragu koju provodi Ministarstvo radi prikupljanja dokaza i podataka radi utvrđivanja prekršajne i kaznene odgovornosti, sukladno Pomorskom zakoniku provodi se i sigurnosna, koju je naložio ministar, a s ciljem utvrđivanja uzroka nesreće i predlaganja mjera radi izbjegavanja pomorskih nesreća te unapređivanja sigurnosti plovidbe.

Dosad je utvrđeno da je brodom u kritičnom trenutku upravljao drugi časnik palube, koji se na trajekt ukrcao mimo propisanih knjiga i aplikacija, a zapovjednik, koji se također nalazio na zapovjedničkom mostu, ni na koji način nije utjecao na tijek manevra pristajanja. Obojica su nakon havarije alkotestirani, no nisu bili pod utjecajem alkohola.

'Očito je da drugi časnik palube nije bio uvježban za slučajeve kada nastupe izvanredne okolnosti, koje je u ovom slučaju izazvalo gašenje motora br. 3 u neposrednoj blizini obale. Za zaustavljanje broda nisu korištena sidra', priopćeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Nadalje, utvrđeno je da za trajekt Barbat iz flote Rapske plovidbe nije izrađena propisana procedura za obavljanje operacija uplovljavanja i isplovljavanja te da su postupci za slučaj opasnosti propisani za taj trajekt manjkavi, što je bitno utjecalo na ovu pomorsku nesreću.

Na trajektu Barbat je kobnog 17. kolovoza oko 18 sati bilo 120 putnika, 44 automobila i pet kamiona. Nitko od njih srećom nije ozlijeđen, niti je došlo do zagađenja mora. Naknadnim pregledima svih motora i upravljačkih sustava nisu utvrđeni nikakvi kvarovi na trajektu, a oštećenja koje je pretrpio nisu značajnija te su sanirana u lošinjskom brodogradilištu.

No šteta na obali procijenjena ne na 240.000 kuna. Urušena je, naime, riva s koje su kupači mahnito počeli bježati i tako se spasili te 11 kabina za presvlačenje na starom kupalištu.

I nakon ove havarije, kojoj je uzrok ljudska greška, trajektni promet se odvija u luci u Jablancu, dok ona novoizgrađena u Stinici, dva kilometra dalje, još zjapi prazna zbog 200 metara nedovršene prilazne ceste.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još