POSLOVNI PROSTORI

Zagreb namjestio natječaj za Dionu?

15.01.2015 u 07:00

Bionic
Reading

Kako dobiti poslovni prostor od Grada Zagreba ako su uvjeti natječaja toliko specificirani da ih teško može ispuniti osim onog tko je u njima? Odgovor je jednostavan – skoro nikako. A upravo je jedan takav natječaj, čini se, raspisan u ljeto prošle godine. Grad je 24. lipnja zatražio zakupca za petnaest poslovnih prostora od kojih je većina u strogom središtu Zagreba

Prostori veličine od 23 do 745 m2 nudili su se za mjesečni najam od 1.952 kune do 9.507 kuna (bez PDV-a) ovisno o kvadraturi i lokaciji na kojoj se nalaze. Pet prostora, koji su 1/1 gradsko vlasništvo, išli su u zakup na pet godina dok je preostalih deset davano na neodređeno vrijeme jer je riječ o nacionaliziranim prostorima oko kojih se još vode sudski postupci.

Kad se postupci okončaju, zakup prestaje i prostori se vraćaju vlasniku. Naoko izgleda privlačno i primamljivo, ali kada se stigne do posebnih uvjeta, šanse vam, ako ste se javili, rapidno padaju.

Naime, u uvjetima je stajalo kako ponuditelj mora podnijeti jednu ponudu za sve prostore i položiti jamčevinu u trostrukom iznosu početnog iznosa zakupnine, u ukupnom iznosu za sve prostore u visini od 250 tisuća kuna, a za slučaj da se takav ipak nađe, drugi uvjet bi ga odbio jer je u njemu stajalo da 'ponuditelj ili s njim povezano društvo ima vlastitu proizvodnju poljoprivrednih i mesnih proizvoda'.

Drugim riječima, ako ste i trgovački lanac koji bi zakupio prostore, to nećete moći ako nemate proizvodnju poljoprivrednih i mesnih proizvoda.

'U svim prostorima godinama se nalaze trgovine Dione i očito je da se natječaj namjestio za trgovine u vlasništvu Đure Gavrilovića', kazao nam je izvor blizak Gradskoj upravi.

U Gradu kažu kako im je bilo u interesu da zaključe ugovore o zakupu svih 15 prostora te da je zbog toga bio pod posebnim uvjetima. Na pitanje koliko je ponuda stiglo na natječaj, dodaju kako ih je bilo četiri, ali da je samo Diona ispunjavala sve uvjete.

Gavrilović je, podsjetimo, u nekoliko navrata u posljednje dvije godine prodao velik broj svojih trgovina u Dalmaciji i središnjoj Hrvatskoj lancima Ribola, Gavranović i Spar, a nagađalo se tada kako planira u potpunosti izaći iz segmenta maloprodaje i maksimalno se fokusirati na proizvodnju poljoprivrednih i mesnih proizvoda.

Što o svemu misle u Dioni, nismo uspjeli doznati jer ni nakon gotovo mjesec dana odgovor na upit nismo dobili.