OD USKRSA DO STUDENOG

Splićani otkrili formulu uspješnog turizma

03.04.2015 u 07:06

  • +2

Turisti u Splitu

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Bionic
Reading

Prošlogodišnji turistički pobjednik na istočnoj obali Jadrana, grad Split i ove će godine imati slične, a vjerojatno još i bolje rezultate. To se već sada može naslutiti pred Uskrs, koji je tradicionalno u Dalmaciji označavao početak nove turističke godine. U gradu pod Marjanom turistička sezona od prošle jeseni zapravo nije ni prestala

Ove godine, prema najavama iz Turističke zajednice Split, samo za vrijeme Uskrsa splitski hotelijeri mogli bi ostvariti preko tri tisuće noćenja. Kada se tome pridodaju gosti koji će boraviti u privatnom smještaju te oni na proputovanju, ponovno će padati turistički rekordi.

Od direktorice TZ-a Split Alijane Vukšić doznajemo da Split i u prva dva mjeseca ove godine bilježi dvoznamenkast rast turističkog prometa. U siječnju je ostvareno 36 posto više noćenja i 14 posto više dolazaka turista u odnosu na prethodnu godinu, a sličan je rast ostvaren i u veljači.

Boris Duša iz nagrađivanog hotela Vestibul Palace potvrdio nam je da i oni bilježe takve trendove. 'Upravo uskrsne praznike usudio bih se nazvati uvertirom visoke sezone, popunjenost ovog boutique hotela, a k tome i prosječna cijena noćenja na zavidnoj su razini, u posljednja tri tjedna već se traži soba više, a ono što me izrazito veseli i daje sigurnost nešto je raniji booking nego u 2014. Samim time otvara se više prostora za pravodobne akcije i bolji rezultat čitave poslovne godine', naglasio je hotelski menadžer Boris Duša

Ova je godina inače za hotel Vestibul Palace već počela iznimno, odabran je među stotinu najboljih hotela na svijetu, i to u Zlatnoj listi najprestižnijeg putničkog časopisa Conde Nast Travelera iz New Yorka
Na početku sezone, još jedan splitski hotel u centru grada, hotel Lux se može pohvaliti nagradama i uspjesima. Hotelski menadžer Josip Čulić informirao nas je o odličnim najavama za praznike, ali i za cijelu predsezonu i sezonu.

'Ove godine, odnosno u razdoblju zima 2014./15. može se slobodno reći da sezona nije ni prestala. Naravno, ima razlike, ali u osnovi se radi o zimskoj sezoni koja je bila iznad svih očekivanja. Tako smo u razdoblju od 1. studenoga 2014. do 31. ožujka 2015. imali popunjenost preko 50 posto', rekao nam je Čulić.


On nadalje napominje da je ove godine već veljača bila iznimno uspješna i obilježila početak sezone. 'Pravi početak bilježimo početkom ožujka održavanjem Porina u Splitu. Od tada do danas hotel posluje izuzetno dobro, odnosno oko 20 posto bolje nego lani. Iste najave imamo i za nadolazeće praznike i cijeli travanj te vjerujemo da će predsezona biti bolja nego lani. Sve navedeno dokazuje da je Split u velikom usponu i na pravom putu da postane turističko središte Hrvatske', naglasio je Josip Čulić.

Znakovi probuđene sezone: Preuranjena štekatizacija

Da se turistički trendovi u Splitu značajno mijenjaju, dokaz je 'preuranjena štekatizacija' u centru grada, pa već sada vidimo da su pojedine vrijedne lokacije, primjerice, obrambeno dvorište Zapadnih vrata Dioklecijanove palače uzurpirane stolovima i suncobranima. Što je ranije nego do sada. Pred komunalcima i Gradskoj upravi  novi su izazovi.

Dodao je da je ne manje važna činjenica ta da se i glavna sezona puni bolje nego lani. 'Posebno bih tu istaknuo mjesec srpanj, koji je i lani oborio rekorde. Sve se to događa unatoč rastu broja kapaciteta te otvaranju novih hotela', zaključio je Čulić.

Direktorica TZ-a Split Alijana Vukšić drži kako su ove brojke i turistički uspjeh Splita rezultat napora turističkih djelatnika da se produlji turistička sezona. Ipak, napominje i da je za zadržavanje trenda rasta broja gostiju u predsezoni i posezoni od iznimne važnosti još bolja zračna povezanost.

U Splitu je više od 90 posto hotelskih objekata otvoreno tijekom cijele godine, što je u usporedbi s ostalim dijelovima države izuzetno dobar pokazatelj. Inače, i prije početka predsezone, u Splitu je tokom cijele godine vidljiv trend dolaska gostiju s Dalekog istoka. Najveći porast dolazaka i noćenja, veći od 30 posto je kod gostiju iz Južne Koreje. Za Uskrs se, osim gostiju s Dalekog istoka, najviše gostiju očekuje iz susjednih zemalja, Njemačke, Austrije te SAD-a.