NOVI SMJER KINESKE ROBE

Pirej i Srbija uzimaju posao Rijeci i Kopru

05.05.2014 u 08:18

Bionic
Reading

Prvi kontejnerski vlak krenuo je početkom ovoga tjedna iz grčke luke Pirej, gdje terminal vodi kineski Cosco, te prošao Grčku, Makedoniju, Srbiju i Mađarsku do krajnje destinacije u Češkoj. Time je uspostavljena redovna željeznička linija i kontejnerski servis, koji postaje ozbiljan konkurent riječkom prometnom pravcu, kao i svim lukama sjevernog Jadrana, piše Novi list

Događa se ono što je još donedavno bilo nezamislivo. Iako je svojom geoprometnom pozicijom manje atraktivan od Kopra, Trsta i Rijeke, grčki Pirej postaje točka proboja roba prema Srednjoj Europi. Riječ je o luci koja posljednjih godina bilježi najveći rast prometa na Mediteranu, što je posljedica dolaska moćnog kineskog brodara i lučkog operatera koji upravlja dvama velikim terminalima u toj luci.

Prošle godine u Pireju je pretovareno rekordnih 3,16 milijuna TEU-a, što je oko tri puta veći promet od Kopra, Trsta i Rijeke zajedno. Uslijedit će još veći razvoj, jer Cosco planira investirati ukupno oko 750 milijuna dolara u modernizaciju i širenje kapaciteta. Tako bi sadašnjih 4,2 milijuna TEU-a koliko je maksimalan kapacitet u Pireju, uskoro trebao biti povećan do brojke od 6,2 milijuna TEU-a.

Luka Pirej, kineski Cosco i srpske željeznice integriraju i otvaraju novi prometni pravac, koji će uzeti dio posla lukama sjevernog Jadrana, Rijeci, Kopru i Trstu, ističe Novi list.