ODLAZE U POVIJEST

Ovo su tvrtke koje bi mogle nestati 2014. godine

31.12.2013 u 14:49

Bionic
Reading

Svake godine '24/7 Wall Street' objavi popis tvrtki čija imena bi mogla otići u povijest do kraja naredne godine na tržištu

Popis za narednu godinu izgleda ovako:

1. Penney

Prognoze za nestajanje ove odjevne marke su izvjesnije poslije velikih gubitaka koje je kompanija pretrpjela u posljednjih nekoliko godina zbog prevelike konkurencije na tržištu. Naime, za posljednji kvartal zaključno sa studenim ove godine, prodaja je opala za 4,8 posto, a kompanija je prijavila neto gubitak od 489 milijuna dolara. Dionice ove kompanije pale su za više od 50 posto na godišnjem nivou.

2. Olympus

Pored lidera na tržištu kao što su Canon, Nikon i Sony, nitko više ne želi biti u industriji digitalnih kamera i aparata.

Nije tajna da kompanija Olympus koja ima samo sedam posto tržišnog udjela nije uspjela generirati prognoze profita prethodne tri godine. Stvarna prodaja je manja za čak dvije trećine prognoze. Olympus očekuje pad prodaje s 5,1 na 2,7 milijuna jedinica širom sveta. Glavni razlog za pad prodaje je pojavljivanje smart telefona sa čipovima i objektivima koji prikazuju slike visoke kvalitete – kao alternativu digitalnim fotoaparatima.

3. Martha Stewart living magazin

Do kraja 2012.godine, izdavački dio ove kompanije bilježi gubitak prihoda sa 179,1 na 122,5 milijuna dolara. U prošloj godini zabilježili su gubitak od 62 milijuna dolara, a u trećem kvartalu ove godine 27,6 milijuna dolara. Glavni problem kod vodećeg časopisa ove kompanije je strmoglav pad na reklamnim stranicama.

4. Living social

Najavljeno je da će ovaj sajt grupne kupovine biti prodan nekoj većoj kompaniji ili likvidiran dio po dio do proljeća 2014. godine. Zbog velike konkurencije sličnih sajtova kao što su Groupon i eBay koje imaju veliku bazu klijenata i značajne količine podataka o svojim korisnicima, Living Social nema velike šanse da opstane.

5. Mitsubishi motors

Iako nikada nije imao prisutnost u SAD-u, ovaj japanski proizvođač automobila je imao nešto uspjeha s modelima Lancer i Eclipse. Međutim, Mitsubishi će uskoro izaći s američkog tržišta baš kao što je i njegov japanski konkurent, američki Suzuki Motor Corp. prošle godine. Njegova prodaja je značajno pala na manje od 60 tisuća jedinica u SAD-u, sa 80 tisuća prodanih jedinica u 2011. godini. U 2013. bilježi se pad od 0,7 posto, odnosno nešto manje od 50 tisuća jedinica. Neke od slabosti ove kompanije su slaba postava novih modela i niska pouzdanost vozila.