razmimoilaženje

Korlaet želi podzemni tunel ispod Zagreba, Tomašević: To nije naš strateški projekt

13.10.2023 u 09:43

Bionic
Reading

Zagrebačka vlast razmišlja o cestovnim tunelima ispod centra grada, piše u petak Jutarnji list, navodeći da je "na stolu" prometno rješenje za metropolu

Razmišljamo o izgradnji tunela ispod Gornjeg grada koji bi premostio vezu od sjevera do juga, odnosno prema zapadu kao dugoročno rješenje za prometne gužve u centru Zagreba, kazao je u srijedu na Radio Sljemenu zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet.

Nije detaljnije objasnio o kakvom je tunelu riječ, već je samo kazao da o tome postoje studije. Jutarnji list došao je u posjed dokumenta naziva "Studija prometnog povezivanja Gornjeg grada s Donjim gradom u središtu Zagreba" izrađenog 2007. godine od strane Prometnog fakulteta u Zagrebu.

Tomašević: Ne znamo koliko bi koštao tunel

Koji sat kasnije nakon Korlaetove izjave na istu temu se oglasio i gradonačelnik Tomislav Tomašević na konferenciji za medije na kojoj je predstavljena antikorupcijska platforma 'Zviždač'. Upitan o tunelu ispod Gornjeg grada kazao je kako to nije prioritet. ''Radi se o projektu koji se pojavio u jednoj od studija koje su bile vezane za program cjelovite obnove obnovu povijesne jezgre - Donji i Gornji Grad i Kaptol. Nemamo podatka koliko bi koštao, koliko bi vremenski trebalo za njega i on nije u našem neposrednom prioritetu, nije u 27 naših strateških projekta koji će uskoro ići na Skupštinu. Vidjet ćemo koliko bi koštao, koliko bi vremenski trebalo za njega te koliko je u proračunskim mogućnostima Grada Zagreba, a ako može rasteretiti zašto ne'', kazao je Tomašević. (V.B.)

U njemu se izričito navodi da se "kao jedino dugoročno rješenje poboljšanja prometnih veza Gornjeg i Donjeg grada nameće izgradnja podzemnih prometnih veza visokog prometnog kapaciteta, kako na prostoru istočno od Trga bana Josipa Jelačića, tako i na prostoru zapadno od Trga bana Josipa Jelačića".

Voditelj ove studije bio je profesor Ivan Dadić. Prema njegovim riječima, studiju je naručio Tomislav Horvatinčić u sklopu izgradnje poslovno-stambenog objekta Cvjetni prolaz jer je to Grad Zagreb tražio.

"U sklopu studije analizirali smo i moguća rješenja za prometne gužve u širem centru grada i zaključak je da su podzemni prometni tuneli jedino pravo rješenje i da tome nema alternative. Kod tog stajališta i danas čvrsto stojim", naglašava Dadić.

Riječ je o idejnom rješenju i ono predviđa izgradnju sedam tunela ukupne dužine 3,6 kilometara, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.