'NE RASIPAJTE NOVAC NA NOVI AVION'

Kontrola leta opalila pljusku Agenciji za zrakoplovstvo i Vladi

07.02.2013 u 11:30

Bionic
Reading

Ukoliko bi Agencija za civilno zrakoplovstvo nabavila zrakoplov za usmjeravanje navigacijskih sustava vrijedan 64 milijuna kuna, isti bismo otplaćivali 49 godina, upozorili su iz Kontrole leta, navodi 21. stoljeće

Kako je 21. stoljeće objavilo jučer, Agencija za civilno zrakoplovstvo planira nabaviti zrakoplov koji bi koštao 64 milijuna kuna s opremom da bi primarno obavljao kontrolu i usmjeravanje. Ali bi također služio za prijevoz državnih dužnosnika, unesrećenih, organa za transplantaciju, za kontrolu radiofrekvencijskog spektra... Njihov plan poslovanja ove godine, u kojem stoji nabava zrakoplova, prihvatila je Vlada.

Iz Banskih dvora su poručili da su tek dali odobrenje za izradu studije izvedivosti koja pak može dati dva odgovora: jedan je nabava poslovnih prostora ili nabava aviona, ali za potrebe Agencije koja se brine o sigurnosti. Iz Kontrole leta preko 21. stoljeća danas su poručili da se ne isplati kupovati zrakoplov te da je jeftinije, kao i dosad, iznajmljivati zrakoplov za potrebna umjeravanja navigacijskih sustava.

Dosad je to agencija plaćala tek 1,3 milijuna kuna godišnje pa bi se po toj cijeni zrakoplov isplatio za 49 godina!

'Razlog je to što u troškove usluge provjere iz zraka ne ulazi samo nabava zrakoplova, već i posebne opreme, obučenog osoblja u specifičnoj djelatnosti, održavanja i plaća pilotskog osoblja i stručnjaka, što stoji višestruko skuplje nego da se ta usluga nabavlja od vanjske tvrtke. Kako smo lani platili tvrtki Smatsa oko 174 tisuće eura za tu provjeru, vidi se da je nabava zrakoplova i prateće opreme neisplativa', stoji u odgovoru koji potpisuje za 21. stoljeće Marina Halužan iz Kontrole leta.

Upravo je Kontrola zračne plovidbe, koju vodi Nino Karamatić, dosad obavljala posao za koji Agencija za civilno zrakoplovstvo želi kupiti avion. Halužan navodi da se takva letjelica ne može isplatiti ako ne posluje u pet zemalja i da je propala mađarska tvrtka koja je obavljala umjeravanja u Hrvatskoj. Zato su i uzeli novu iz Srbije. Kako neslužbeno doznaje 21. stoljeće, zbog skupoće Kontrola zračne plovidbe i ne želi sudjelovati u troškovima nabave aviona, a ako bi to morala, svakako bi inzistirala na javnoj nabavi.