OD OSJEČKE ŠKOLE DO LONDONA

Kako izgleda regrutiranje djece za modne piste

14.12.2014 u 09:11

Bionic
Reading

Tek su joj četiri godine, a već je zakoračila u svijet mode. Lorelai Marija Kralj hrabro je prošetala pistom na završnoj reviji poznate Midikennove škole manekenstva i modelinga, održanoj u osječkom Avenue Mallu. Nakon svake šetnje pistom dočekale su je raširene ruke mame Ksenije i zasluženi poljupci

‘Ona jako voli modu, stalno se presvlači, ‘modira’, prati na internetu modne revije. Tako smo pronašli ovu školu i čim ponovo organiziraju tečaj, upisat ćemo je kako bi nastavila u tom smijeru. Čini mi se da bi to moglo biti njeno buduće zanimanje’, kaže mama Ksenija.

Završenom školom prezadovoljna je i sedamnaestogodišnja Lea Maglaić, koja kaže da nije imala nikakvih očekivanja, ali da ju je otac upisao kako bi malo ‘poradila na hodu’.

‘Uvijek sam gledala djevojke na revijama i život modela mi se činio kao nedostižan san. Sada vidim da su mi otvorene neke nove mogućnosti i nastojat ću ih maksimalno iskoristiti’, samouvjereno kaže Lea.

Upravo samopouzdanje, oslobađanje od straha, ali i pravilan hod i držanje, osnove su koje se stječu u školi. Voditeljica tečaja Tamara Pinterić ističe da je riječ o temeljnim saznanjima modne, ali i životne kulture koju u Midikennovoj školi osnova manekenstva i modelinga žele ‘usaditi’ u nove mlade naraštaje.

‘Škola traje šest tjedana, uglavnom vikendima. Prvih par sati je besplatno kako bismo vidjeli želju djece, a ne roditelja. Uvijek ima roditelja s ambicijom, s njima pokušavamo uspostaviti komunikaciju jer je roditeljska podrška izuzetno važna, ali to prije svega mora željeti dijete. Djeca su tu da se zabave i nešto nauče’, kaže Ivan Rukavina, direktor Midikenna Osijek.

Osječka škola postoji već četiri godine i svi polaznici i polaznice imaju priliku pokazati što su naučili izlaskom na pistu na završnoj reviji. Ovoga puta nosili su atraktivne kolekcije United Colors of Benetton, Terranova, Amadeus jeans, Mojatvojamajica, Mana moda.

Reviju su pratili Sayon Bangoura, direktor i vlasnik Midikenna, i njegov poslovni partner Robert Stambolija, kojima je to prilika da otkriju potencijalne nove modele.

‘Najbitnija je osobnost, to je šezdeset posto, a ostalo su ljepota i sreća. Danas je jako teško uspjeti, konkurencija je velika, puno je lijepih djevojaka. Trenutno se više cijene androgini tipovi, žene su muškarci i muškarci su žene. Mora postojati taj neki X factor’, kaže Sayon Bangoura, vlasnik i direktor Midikenna, naglasivši da su Slavonke izuzetno lijepe djevojke i žene.

A u vodećoj modnoj agenciji Midikenn, očito znaju prepoznati talent. Tijekom svog 24-godišnjeg postojanja iznjedrili su brojna modna imena poput Kristine Sajko, Fani Čapalije, Nine Morić, Tanje Dragović, Helene Šopar, Arlete Bogunović, Mateje Penave te brojnih drugih. Svrstavanjem na najprestižniju modnu stranicu, Midikenn je prva agencija s ovih prostora koja se našla u rangu s najvećim agencijama u svijetu poput DNA, Merylin, Women, IMG i ostalih. Njihovi modni spektakli kao što je Estare Culto, na koji su doveli Karolinu Kurkovu, Aleka Weka, Kristinu Sajko, ostali su upamćeni kao jedinstveni modni događaji.


No takve revije Midikenn više ne organizira, a razlog tome leži prije svega u nesređenom tržištu.

‘Ne postoji udruženje modnih agencija pa se tako ne zna ni cijena niti koliko djevojke mogu zaraditi. Ista je situacija i s manekenima čija je cijena još niža. Događa se da budu angažirane za neke revije, a onda im ne plate i po nekoliko godina. U drugim europskim zemljama točno se zna što se i koliko plaća. Po mom mišljenju, najviše ‘ispaštaju’ djevojke, jer ovo je ipak ‘više’ ženski posao. Sve se to odražava i na kvalitetu modnih događanja’, kaže Robert Stambolija koji je punih osam godina bio booker za svjetske brandove u Londonu.

Cijene za domaće manekenke više nisu tajna. Kako prenose neki mediji, kreću se od 500 kuna pa na više, za revije, dok za editorijale dobivaju i do 1000 kuna. Najbolje su plaćene reklamne kampanje, ali su one rijetke jer se često za taj posao uzimaju već poznate glumice ili pjevačice. Neke manekenke koje su ‘iskrčile’ svoj put, od svog posla mogu živjeti, dok one koje se tek probijaju time samo zarađuju džeparac.

Svjetski poznate manekenke zarađuju i do 100 milijuna dolara godišnje, a u samom vrhu zarade nalaze se manekenke kuće Victoria’s Secret, dok ih po visini zarade prate Kate Moss, Haidi Klum i ostale s po nekoliko milijuna dolara.

Možda ne takvim vrtoglavim ciframa, ali svakako bolje plaćenim poslovima, nada se i mlada Osječanka Julija Babić, koja se na tom putu prema slavi našla sasvim slučajno.

‘Na nagradnoj igri dobila sam besplatno pohađanje škole, ali nisam ni sanjala gdje me to može odvesti. Nakon završenih šest tjedana, predstavnici Midikenna priopćili su mi da za mene imaju inozemne planove. Naprosto nisam mogla vjerovati. Iako je pomalo teško i ima odricanja, sviđa mi se kad vidim sebe i rezultate koje sam postigla’, kaže dvadesetogodišnja Julija.

U organizaciji agencije Midikenn Julija je prošloga ljeta u Londonu odradila shootinge za editorijale, a onda je u Munchenu sudjelovala na polureviji poznatog švicarskog brenda Akris. U međuvremenu je i na domaćoj sceni sudjelovala na Cro-A-Porteru, Fashion Incubatoru i ostalim modnim događanjima. Početkom 2015. godine planira odlazak u Milano.

Za sada s lakoćom podnosi odricanja, izbjegavanje čokolade ili noćnih izlazaka prije revije, a na putovanjima uživa i upoznaje nove gradove, kulture i ljude. Ipak, svjesna je, kaže, da je manekenski život vrlo težak i da moraš biti psihički stabilan.

'Važna mi je podrška roditelja. Bez njih se u ovo ne bih ni upuštala. Znam da su mnoge manekenke zbog posla odvojene od svojih obitelji i da im to teško pada. U inozemstvu je puno brži tempo, puno više castinga i shootinga i to je iscrpljujuće', kaže Julija koja je unatoč manekenskim obvezama upisala fakultet fizioterapije u Vukovaru.