velik interes

Ide novi krug poticaja za električna vozila, ima promjena: Evo tko se može prijaviti

25.02.2024 u 15:28

Bionic
Reading

Električni automobili često se spominju kao vozila budućnosti. Sve ih je više i na našim cestama. Već cijelo desetljeće građani koji odluče kupiti električna ili hibridna vozila mogu računati na subvencije, koje dodjeljuje Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost

Aleksandar Halavanja iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost rekao je u HRT-ovu 'Studiju 4' da će Fond potkraj ožujka objaviti javni poziv za sufinanciranje kupnje električnih vozila, a prijave će biti početkom travnja.

Javiti se mogu punoljetne fizičke osobe koje imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj. Tijekom godine Fond će raspisati i poziv za gospodarske subjekte.

'Poziv će biti vrlo sličan kao i prethodnih godina. Najveća novost je ograničenje cijene električnog vozila, od 50 tisuća eura s PDV-om. Ljudi će moći dobiti bespovratna sredstva u iznosu od 9000 eura za M1 kategoriju vozila ili do 40 posto sredstava investicije vozila', objasnio je Halavanja.

Distributeri od ponedjeljka kreću s prijavama u aplikaciju. Fond je već objavio javni poziv za iskaz interesa. 'Očekujemo velik interes. Znamo da su zainteresirani', rekao je Halavanja.

Istaknuo je da se sav novac koji Fond alocira i iskoristi. Ove godine na raspolaganju će biti najveći iznos do sada - 15 milijuna eura samo za građane.

Halavanja je otkrio da su najpopularnija vozila Renault Twingo, Dacia i Tesla.

'Obično dođe negdje između 1500 i 2000 prijava za električna vozila, koje onda sufinanciramo, i ta tri su se nametnula kao top modeli. Naravno, imate i L1 do L7 kategorije, to su mopedi, skuteri, motori, quadovi, manja vozila koja građani isto vole uzimati', rekao je Halavanja, dodajući da je za manja vozila subvencija 2500 eura odnosno 40 posto.

Poticaje možete dobiti i za plug-in hibride, u iznosu do 5000 eura.

'Očekujemo da bismo mogli financirati negdje do 2000 prijava. Teško je to reći', rekao je Halavanja.

U kategoriju L1 spadaju skuteri, L3 su motocikli, dok su L7 quadovi. Osobna vozila spadaju u kategoriju M1, koja uključuje električne automobile i plug-in hibride.

'Plug-in hibrid je kombinacija benzinskog motora i električne energije, znači možete ga dopunjavati s priključkom ili se voziti na benzin na većoj udaljenosti', objasnio je Halavanja.

Kada je riječ o postotku električnih vozila na našim prometnicama, Halavanja ističe da postoji još prostora za napredak. U Hrvatskoj je registrirano više od 7000 električnih vozila, od kojih je Fond sufinancirao 60-70 posto.

'Možda su najdalje došli Norvežani, koji imaju preko 50 posto električnog voznog parka. U Hrvatskoj radimo na temelju integriranog nacionalnog energetskog i klimatskog plana. Jedna od mjera, TR6, jest poticanje energetski učinkovitih vozila, gdje je nama zadatak da dostignemo 1 posto tržišta. Mi smo na nekakvih 0,03 posto', rekao je Halavanja.