NESREĆA KOD KAŠTELA

Čisteći tračnice pronašli tvar nalik smoli

27.07.2009 u 13:09

Bionic
Reading

Nakon što je u ponedjeljak započelo čišćenje tračnica iz kojih je u petak iskočio nagibni vlak, radnici splitske tvrtke CIAN ispod retardanta pronašli su tvar nalik smoli

Uspjeli su s tračnica skinuti sloj protupožarne smjese, no pronađena smola ne može se ničim skinuti te se ispituje o kojoj se tvari radi, piše Večernji.hr.

Priopćenje je poslala tvrtka Intrade, koja je HŽ-u prodala sporni retardant.

'Posaonabave i aplikacije retardanta na dio pruge kod Kaštela Intrade jedobio na legalno provedenom javnom natječaju Hrvatskih željeznica.Predmetni ugovor broj 27/09/2.2.1/JC sklopljen je 6.svibnja 2009.

Intradeje spomenuti retardant, proizvod TG-300 američke kompanije UniversalFire Shield nabavio prema uvjetima iz ugovora. Sredstvo je aplicirano uskladu s uputama proizvođača te pod nadzorom Hrvatskih željeznica.

Intradeje tvrtka registrirana za uvoz, izvoz i trgovinu. Od 5. svibnja 2007.ovlašteni je uvoznik proizvoda američke kompanije Universal FireShield, specijalizirane za proizvodnju sredstava za sprječavanjenastanka požara.


'Dobili smo uputu da retardant s pruge ispiremo samo toplom vodom. Uspjeli smo prvi sloj skinuti bez problema, no ispod njega se pojavio drugi sloj sličan hrđi, smolastog tipa. Iznimno se teško skida. To sad ispiremo našim kemikalijama i pokušavamo utvrditi koja će djelovati, jer nažalost nemamo tri dana vremena čekati analizu tog spoja', objasnio je Drago Tudić iz CIAN-a.

Iz Hrvatskih željeznica poslali su priopćenje u kojem izvještavaju o aktivnostima na mjestu nesreće i organizaciji prometa vlakova.

'Povjerenstvo za istragu izvanrednog događaja nagibnog vlaka sinoć je završilo prikupljanje informacija i materijala na mjestu događaja te jutros nastavilo rad na analizi prikupljenog materijala i drugim aktivnostima predviđenim svojim ovlastima.

Jutros je nastavljen popravak pruge na dionicama na kojima je to moguće. Također, po nalogu Povjerenstva za istragu izvanrednoga događaja počelo je pranje tračnica na dužini oko 11 kilometara, gdje je pruga bila tretirana u petak 24. srpnja. Tračnice ispire ovlaštena tvrtka CIAN i Sekcija za pruge Split.

Nakon što se očiste tračnice, na mjesto nesreće krenut će pomoćni vlak s dizalicom da bi se uklonili ostaci nagibnoga vlaka i drezine. Svi članovi Uprave HŽ Holdinga jutros su zajednički krenuli prema Splitu da bi nazočili komemoraciji poginulima i osobno izrazili sućut obiteljima stradalih u nesreći kraj Kaštela.

Dionica pruge Perković-Split i dalje je zatvorena za sav promet. Danas i sutra, u utorak, 28. srpnja, Hrvatske željeznice organizirat će promet kao i posljednja dva dana, tako da će svi putnici tri para nagibnih vlakova iz Zagreba i Splita biti prevoženi autobusima na cijeloj relaciji.'