omiljeni proizvod

Cijene su odletjele u nebo; evo koliko je pizza poskupjela u Hrvatskoj, a koliko u ostatku Europe

09.02.2023 u 09:42

Bionic
Reading

U godinu dana pizza je u Hrvatskoj poskupjela 28 posto što je četvrto najveće poskupljenje tog omiljenog prehrambenog proizvoda unutar država članica EU, piše u četvrtak Večernji list

Lošije od Hrvata prošli su samo Mađari, Litavci i Bugari, kojima je pizza u prosincu 2022. godine bila 36 do 47 posto skuplja nego u istom mjesecu 2021. godine! Prosječno je poskupljenje pizze na razini EU bilo oko 16 posto, a da je glavni udar došao u 2022. godini, vidi se po rastu cijena od samo dva posto godinu dana prije.

Gledaju li se ostale turističke zemlje, u Italiji, kolijevci pizze, njezina je cijena skočila nešto manje od deset posto, dok su u Cipru, Grčkoj, Portugalu i Španjolskoj poskupljenja tog omiljenog prehrambenog artikla turista bile više 14-15 posto u odnosu na godinu prije!

Doda li se tome da je Hrvatska među rekorderima i po inflaciji kave, čaja i sokova, postaje jasnije zašto su mnogi turisti prošlog ljeta ostali zatečeni cijenama koje su ih dočekale. Snažna su poskupljenja u Hrvatskoj krenula od sredine 2021. godine te traju još i sada, s tim što se po intenzitetu odvojila hrana, ali za njom ne zaostaju ni usluge u restoranima i kafićima.

Domaći su potrošači neko vrijeme držali korak s cijenama, no u prosincu su, kažu službeni statistički podaci, posustali te je u tom mjesecu prvi put registriran realni pad prometa u trgovini na malo i na mjesečnoj i na godišnjoj razini od 0,8 posto.

Kako je osobna potrošnja glavna lokomotiva domaćeg BDP-a, njezino snažno usporavanje jedan je od glavnih razloga što se u ovoj godini očekuje rast od svega jedan posto. Uostalom, povećanje plaća bilo je niže od inflacije, što je srezalo kupovnu moć radno-aktivne populacije.

Kako će turisti reagirati na skok cijena turističkih usluga, ostaje vidjeti tijekom ove godine, no posve je sigurno da Hrvatska gubi epitet jeftine turističke destinacije. Sad će se propitivati kvaliteta usluge i općenito ljepota doživljaja, piše novinarka Večernjeg lista Ljubica Gatarić.