MORE NIJE DOVOLJNO

Njemački turoperatori oštro kritizirali hrvatski turizam

16.09.2014 u 15:44

Bionic
Reading

Nijemci još uvijek povezuju Hrvatsku sa suncem i morem, kaže u intervjuu Deutsche Welleu glasnogovornica Njemačkog saveza turističkih agencija Sibylle Zeuch. No upozorava da to više nije dovoljno ako Hrvatska želi biti konkurentnija i produljiti sezonu

U srpnju je u Hrvatskoj boravilo manje njemačkih turista nego u istom mjesecu godinu dana ranije, tako da je već zavladala zabrinutost za turističku sezonu. No u kolovozu se stanje ipak znatno popravilo. Što je po vašem mišljenju dovelo do toga?

Prošle godine je zabilježen dolazak više od dva milijuna njemačkih turista u Hrvatsku. Taj broj je proteklih godina konstantno rastao. Ove godine su u srpnju važnu ulogu odigrale vremenske prilike. Na Sjevernom i Baltičkom moru imali smo izuzetno lijepo vrijeme. Na jugu Europe nije baš bilo tako. Ove godine je održano i Svjetsko prvenstvo u nogometu koje se protegnulo do skoro polovice srpnja. Mnogi Nijemci su zbog toga ostali kod kuće. Budući da je Njemačka ostala u natjecanju do samoga kraja, mnogi su tek tada počeli planirati odmor. Kada su vidjeli da je u Hrvatskoj u tom trenutku bilo loše vrijeme, odlučili su se za odlazak nekamo drugamo.

Drugi faktor su ljetni školski praznici. U Njemačkoj oni ne počinju istovremeno, nego su organizirani tako da školarci u skoro svakoj saveznoj pokrajini odlaze na praznike u drugo vrijeme. Razlog je izbjegavanje gužvi na autocestama, ali i produljenje sezone za njemačke turističke djelatnike. To kompletno razdoblje, od prvog dana praznika u prvoj pokrajini do posljednjeg dana u zadnjoj pokrajini, ove godine iznosilo je samo 73 dana, što je ekstremno kratko. Time je i sezona bila osjetno kraća.

No Hrvatska je još uvijek među deset najomiljenijih inozemnih destinacija njemačkih turista.

Koji turisti biraju Hrvatsku kao mjesto za odmor?

Među njima je puno individualaca koji svoje putovanje planiraju sami, dakle ne idu preko turističkih agencija. Tu je i mnogo ljubitelja prirode koji često putuju vrlo spontano. To su oni koji žele obalu, sunce i more. Bilo bi dobro kada bi im se ponudili i sadržaji u zaleđu. Po modelu: s jedne strane sunce i more, s druge aktivan odmor nešto dalje od obale. Na taj način bi se dugoročno oduševilo ljude i za unutrašnjost zemlje.

Kako bi konkretno trebale izgledati te ponude?

U pitanju su, naravno, vodeni sportovi poput surfanja, ronjenja, jedrenja, vožnje kajakom… No neki turisti žele voziti bicikl ili pješačiti. Ima i onih koji u prvom redu žele kulturnu ponudu. Za njih se moraju razraditi odgovarajući programi. Važna je i ponuda za mladu publiku. To su oni ljudi koji Hrvatsku upoznaju ljetujući u kampovima da bi se kasnije vraćali. Španjolska i Grčka imaju takve stalne goste.

Moglo bi se privući više turista kada bi ponuda bila raznolikija. Te ponude bi se mogle razraditi u suradnji s turoperatorima koji bi se mogli pobrinuti i za dodatnu reklamu za zemlju. Analizirali smo šanse i potencijal koje nudi Hrvatska i došli do rezultata da mnogi Nijemci putuju u ovu zemlju na odmor u privatnom aranžmanu. Bilo bi dobro kada bi putničke agencije imale nešto širu ponudu za Hrvatsku za različite ciljne skupine. Primjerice da nema uglavnom samo hotela s tri ili četiri zvjezdice, nego da se ulaže i u luksuznije hotelske komplekse.

Ostatak razgovora možete pročitati OVDJE