LJUTI BIZNIS

Zagorski DJ svojim umacima juriša na američki Tabasco!

04.04.2014 u 07:47

Bionic
Reading

Tridesetogodišnjem Zagorcu Goranu Vrabecu poduzetništvo je u krvi. Informatičar i programer po struci, čitav svoj dosadašnji radni vijek proveo je razvijajući razne projekte. Suvlasnik je male ali uspješne tvrtke za organiziranje i tehničku podršku svih vrsta događanja. Ako tražite rasvjetu, DJ-a ili karaoke za vjenčanje - opet zovite Vrabeca. Ali ono po čemu je jedinstven u Hrvatskoj uzgoj je egzotičnih ljutih papričica

Sve je krenulo prije pet godina kao hobi koji je u jesen 2012. uz veliku podršku svoje obitelji odlučio pretvoriti u ozbiljan biznis.

'Moji roditelji se zadnjih 10-ak godina bave poljoprivredom. Mama je sadila paprike i ja kao ljubitelj ljutih umaka predložio sam da nabavimo sjeme nekih ljutih vrsta. Za prvu ruku sam pravio umake za sebe i prijatelje. Sve boljim poslovanjem moje prve tvrtke koja se bavi tehnikom imao sam više slobodnog vremena i tada sam odlučio komercijalizirati ideju uzgoja ljutih papričica', govori Goran koji nas je ugostio u svojoj obiteljskoj kući u Igrišću

Osnovao je OPG (obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo), pokrenuo web-shop, blog i sve objedinio pod imenom VolimLjuto.


Budući da je posao krenuo bolje nego što je očekivao i da bi se sve stiglo, Vrabeci su podijelili zaduženja iako u većini slučajeva svi sve rade.

Sijanje, uzgoj i brigu oko sadnica preuzeli su majka Nada i otac Dubravko, s tim da je pater familias glavni i u izgradnji novih plastenika i uređenju pogona za obradu i skladištenje.

Sretna okolnost je i to što je Goranova majka knjigovotkinja pa je ona zadužena za papirologiju. Goran i djevojka mu Petra vode prodaju, marketing i osmišljavaju nove umake.

Samo jedna hladna noć može pobiti sve papričice

Ljute papričice dolaze iz toplih krajeva i zbog toga im ne odgovara kontinentalna klima. Bez plastenika prinosi bi bili premali. Prilikom klijanja, temperatura zemlje mora biti iznad 20°C, a i kad narastu, sadnice ne podnose najbolje temperature ispod 10°C. Vrabecovi potrebnu temperaturu održavaju pomoću peći na lož ulje, a kako bi pratio temperaturu zemlje i zraka, Goran je postavio poseban sustav. Sa sijanjem se kreće sredinom veljače. Papričice dok rastu traže konstantnu brigu; osim topline, nužna im je svjetlost i voda pa se dnevno dva puta zalijevaju. Berba kreće ovisno o vrsti od sredine srpnja i traje do sredine studenoga. Vrabecovi ove godine imaju 10.000 sadnica od čak 30 vrsta. Goran redovito nabavlja nove, a osobito su mu drage one vrste koje se te godine iskažu kao najljuće na svijetu.

'Zahvaljujući znanju i vještinama koja već imamo, početna ulaganja su bila mnogo manja. Nekome drugome bi trebalo tri do četiri godine da dođe do razine do koje smo mi došli u godinu dana. Nisam morao platiti agronoma. Web-shop koji sam sam napravio koštao bi me inače 15.000 kuna. Plastenici bi tražili ulaganje od nekih 20.000 kuna', objašnjava Goran.

U čitavu priču dosad je uložio oko 150.000 kuna. 'Sve je to još kap u moru. Najveća ulaganja su u ovoj godini. Najviše će otići na uređenje pogona koji je 30 posto gotov, a plan je da bude završen do kolovoza. Postavljamo i nove plastenike. Ukupno ćemo ih imati šest, svaki površine od 125 kvadrata', ističe Vrabec mlađi.

Njegov je plan da za godinu, dvije ostvari prvu zaradu. Prodaja umaka ide sve bolje i sad ih mjesečno proda oko 200. Njihova cijena se kreće od 35 do 60 kuna za decilitar s tim da su najljući najskuplji. U proljeće prodaje sadnice paprika, a u ljeto svježe papričice. Inače, sve radi po pravilima ekoproizvodnje.

'Nije mi cilj postati neki veliki industrijski proizvođač. Važno mi je držati kvalitetu jer to najviše privlači kupce i zbog toga ne planiram plasirati svoje proizvode kroz trgovačke centre. Želja mi je da dođem do razine na kojoj od toga mogu pristojno živjeti, ali da mi je još uvijek gušt sve to raditi', naglašava Goran.

Trenutačno tržištu nudi oko 15 vrsta umaka koji se mogu nabaviti preko web-shopa, u nekoliko specijaliziranih manjih trgovina i, što je zanimljivo, u dućanima Dallas Musica

'Tamo smo zahvaljujući jednom kolegi, ali inače u svijetu muzike i rock bendovi idu s ljutim umacima. Imamo čak neke prijedloge da radimo seriju umaka za pojedine grupe. A i meni je drugi posao povezan s muzikom', objašnjava Vrabec koji je sve donedavno vrlo često zarađivao i kao DJ na vjenčanjima. I dalje to radi, ali mnogo manje zbog okupiranosti 'ljutim' biznisom.

Ove godine planira krenuti i s izvozom, a vrlo je blizu i dogovora s desetak domaćih restorana koji bi, umjesto američkog Tabasca, koristili njegove brendove Vrabasco i Alpinos