Tema: književna kritika

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

'Irački Krist' - odlične priče o preživljavanju iračkog pakla

Godine opasnog življenja za mnoge Iračane traju cijeli njihov život. Nasilje, brutalnosti i razaranje uobičajeni su začini dana, a nada u bijeg i azil u nekoj zapadnoj zemlji slamka spasa koja mnoge drži na životu. Taj irački inferno, svijet nasilja, ruševina, lakoće umiranja i raspada humanih vrijednosti, izvanredno prikazuje Hassan Blasim u svojoj zbirci kratkih priča 'Irački Krist', o kojoj za tportal piše Katarina Luketić

Književnost
KRITIKA KATARINE LUKETIĆ

Roman Marija Vargasa Llose o običnim herojima našega doba

'Nikad nikomu ne dopusti da te gazi', rečenica je koja se više puta ponavlja u novom romanu 'Junak iz sjene' jednog od najčitanijih pisaca današnjice, već osamdesetogodišnjaka Marija Vargasa Llose. Rečenicu izgovora upravo 'junak iz sjene' imenom Felícito Yanaqué, sredovječni vlasnik poduzeća za transport iz peruanskog grada Piure, veličinom poput našega Splita

Književnost
PROČITALI SMO

Seks u zoru: prepoznaje li se dan po njegovu početku?

Književna kritičarka Katarina Luketić za tportal recenzirala je populanu knjigu 'Seks u zoru' te ponudila analizu njene uspješnosti kao kulturnog proizvoda načinjenog po mjeri zapadnog tržišta. Što je toliko provokativno u 'Seksu u zoru' i na čemu se temelji teorija o ljudskoj seksualnosti koju iznose autori Christopher Ryan i Cacilda Jethá, čitajte u našoj recenziji

Književnost
PJEVAČ U NOĆI

Prvi smo pročitali novi roman Olje Savičević

Ono što je ključno i što osvaja u prozi Olje Savičević Ivančević jest izvedba: raskošno tekstualno komponiranje, bravure u izrazu i autentična literarna kreacija, smatra naša književna kritičarka koja je pročitala netom izdan novi roman Olje Savičević Ivančević, dobitnice tportalove književne nagrade za roman 'Adio kauboju'. 'Pjevač u noći' roman je o gradu, o ljubavi, o mogućnosti pisanja umjetničkog romana o ljubavi, a bit će premijerno predstavljen na Zagreb Book Festivalu u srijedu, 18. svibnja, od 20 sati u Muzeju za umjetnost i obrt

Književnost
PUTOPISI JERKA BAKOTINA

Od Japana do tužnih zakutaka svijeta

Nasuprot besmislenim putopisima koji podižu libido autoru i pružaju instant egzotiku otupjelom konzumentu u kućnom naslonjaču, povremeno se pojave tekstovi i knjige koji vrate povjerenje u žanr i iznova demonstriraju smisao pisanja o putovanjima, o udaljenim prostorima i dodiru s drugima. Takva je knjiga 'Bratstva i ubojstva, gajđin' novinara Jerka Bakotina sastavljena od pet dužih tekstova koje autor ispravno određuje kao reportaže, ali u onom starinskom smislu u kojem reportaža podrazumijeva i dokumentarnost i literarnu vještinu, spoj novinarske upućenosti, publicističke širine i autentičnog, književnog iskaza

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Temeljna knjiga o balkanizmu napokon u hrvatskom prijevodu

Imaginarni Balkan bugarske povjesničarke nastanjene u Americi Marije Todorove, smatra se temeljnom knjigom o balkanizmu u kojoj su trasirana sva problemska mjesta reprezentiranja i zamišljanja Balkana tijekom povijesti. Iako su prije njezina objavljivanja 1997. postojali tekstovi na tu temu, poput onog o 'reproduciranju orijentalizama' Milice Bakić Hayden i Roberta Haydena ili o predodžbama o istočnoj Europi Larryja Wolffa, ova se knjiga uobičajeno navodi kao pionirski rad o balkanizmu. Također, iako su nakon nje objavljena mnoga zapažena djela slične tematike, kao zbornik 'Balkan kao metafora' u izdanju Beogradskog kruga, i iako se iskristalizirao niz zanimljivih autora/ica s novim uvidima i tumačenjima, Todorova je ostala do danas glavni autoritet za balkanizam. Njena knjiga napokon je izdana u Hrvatskoj kod Naklade Ljevak

Književnost
IZBOR KNJIŽEVNIH ZNALACA

Ovo su najbolje knjige objavljene u Hrvatskoj 2015. godine

Za kraj godine smo pitali hrvatske književne znalce Katarinu Luketić, Borisa Postnikova, Zorana Malkoča, Ivicu Prtenjaču i Irenu Lukšić da izdvoje najbolje knjige koje su 2015. objavljene u Hrvatskoj. Poznati kritičari i kritičarke, urednici i pisci složili su se složili kako su se pojavila iznimna izdanja domaćih i stranih autora, pa se u najbolje knjige u Hrvatskoj 2015. tako mogu, između ostalih, uvrstiti romani Roberta Perišića i Luke Bekavca, prijevodi ranih djela Roberta Bolaña i pjesnički opus Leonarda Cohena

Čitajte još