Tema: književna kritika

Književnost
PROČITALI SMO

Seks u zoru: prepoznaje li se dan po njegovu početku?

Književna kritičarka Katarina Luketić za tportal recenzirala je populanu knjigu 'Seks u zoru' te ponudila analizu njene uspješnosti kao kulturnog proizvoda načinjenog po mjeri zapadnog tržišta. Što je toliko provokativno u 'Seksu u zoru' i na čemu se temelji teorija o ljudskoj seksualnosti koju iznose autori Christopher Ryan i Cacilda Jethá, čitajte u našoj recenziji

Književnost
PJEVAČ U NOĆI

Prvi smo pročitali novi roman Olje Savičević

Ono što je ključno i što osvaja u prozi Olje Savičević Ivančević jest izvedba: raskošno tekstualno komponiranje, bravure u izrazu i autentična literarna kreacija, smatra naša književna kritičarka koja je pročitala netom izdan novi roman Olje Savičević Ivančević, dobitnice tportalove književne nagrade za roman 'Adio kauboju'. 'Pjevač u noći' roman je o gradu, o ljubavi, o mogućnosti pisanja umjetničkog romana o ljubavi, a bit će premijerno predstavljen na Zagreb Book Festivalu u srijedu, 18. svibnja, od 20 sati u Muzeju za umjetnost i obrt

Književnost
PUTOPISI JERKA BAKOTINA

Od Japana do tužnih zakutaka svijeta

Nasuprot besmislenim putopisima koji podižu libido autoru i pružaju instant egzotiku otupjelom konzumentu u kućnom naslonjaču, povremeno se pojave tekstovi i knjige koji vrate povjerenje u žanr i iznova demonstriraju smisao pisanja o putovanjima, o udaljenim prostorima i dodiru s drugima. Takva je knjiga 'Bratstva i ubojstva, gajđin' novinara Jerka Bakotina sastavljena od pet dužih tekstova koje autor ispravno određuje kao reportaže, ali u onom starinskom smislu u kojem reportaža podrazumijeva i dokumentarnost i literarnu vještinu, spoj novinarske upućenosti, publicističke širine i autentičnog, književnog iskaza

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Temeljna knjiga o balkanizmu napokon u hrvatskom prijevodu

Imaginarni Balkan bugarske povjesničarke nastanjene u Americi Marije Todorove, smatra se temeljnom knjigom o balkanizmu u kojoj su trasirana sva problemska mjesta reprezentiranja i zamišljanja Balkana tijekom povijesti. Iako su prije njezina objavljivanja 1997. postojali tekstovi na tu temu, poput onog o 'reproduciranju orijentalizama' Milice Bakić Hayden i Roberta Haydena ili o predodžbama o istočnoj Europi Larryja Wolffa, ova se knjiga uobičajeno navodi kao pionirski rad o balkanizmu. Također, iako su nakon nje objavljena mnoga zapažena djela slične tematike, kao zbornik 'Balkan kao metafora' u izdanju Beogradskog kruga, i iako se iskristalizirao niz zanimljivih autora/ica s novim uvidima i tumačenjima, Todorova je ostala do danas glavni autoritet za balkanizam. Njena knjiga napokon je izdana u Hrvatskoj kod Naklade Ljevak

Književnost
IZBOR KNJIŽEVNIH ZNALACA

Ovo su najbolje knjige objavljene u Hrvatskoj 2015. godine

Za kraj godine smo pitali hrvatske književne znalce Katarinu Luketić, Borisa Postnikova, Zorana Malkoča, Ivicu Prtenjaču i Irenu Lukšić da izdvoje najbolje knjige koje su 2015. objavljene u Hrvatskoj. Poznati kritičari i kritičarke, urednici i pisci složili su se složili kako su se pojavila iznimna izdanja domaćih i stranih autora, pa se u najbolje knjige u Hrvatskoj 2015. tako mogu, između ostalih, uvrstiti romani Roberta Perišića i Luke Bekavca, prijevodi ranih djela Roberta Bolaña i pjesnički opus Leonarda Cohena

Književnost
KRITIKA: 'NULTI BROJ'

Sprega kriminala, medija i politike u novom romanu Umberta Eca

Novi roman Umberta Eca 'Nulti broj' poželjna je kritika medija i solidan roman. Kritika berluskonizama i posvemašnjeg etičkoga rasapa talijanskih mainstream medija u 'Nultom broju' nije dana kroz izravan, manifestni iskaz. Iako su aluzije na velikog meštra medijskih hulja itekako jasne, Eco – kako se od pisca njegova kalibra i očekuje – nije nabrušen aktivist koji opterećuje fikciju prozivkama i moraliziranjem. On je svoju kritiku transponirao u priču, dao joj drukčiji, književni tonalitet, pa se tako narav medijske stvarnosti polagano otkriva tijekom sižea i u sučeljavanju različitih likova, njihovih stajališta i djelovanja

Čitajte još