Tema: književna kritika

Književnost
TOP TEN 2014.

Kultni naslovi za literarne geekove

U Hrvatskoj se svake godine objavi više od tisuću novih knjiških naslova, što znači da je jednostavno nemoguće pokriti sve zanimljivo što se tijekom 365 dana pojavi u knjižarama. Stoga tportal.hr donosi pregled deset manje ili više zanemarenih, ali zanimljivih naslova koji zaslužuju čitateljsku pažnju

Književnost
TURBOFOLK U HRVATSKOJ

Zbog čega se čudimo popularnosti narodnjaka?

Zašto ih (ne) volimo? – pitanje je koje stoji u podnaslovu knjige 'Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj' Alekseja Gotthardija Pavlovskog s kojim se, prije čitanja, sugerira da ravnodušnog odnosa ili kompleksnog mišljenja koje bi uključilo i neke ambivalentnosti prema tim fenomenima nema. Ili voliš ili ne voliš, ili konzumiraš ili promatrački kritiziraš, ili se identificiraš s tom kulturom ili u suprotnosti s njome. Kad se to voliš - ne voliš umontira na naslovnici knjige s bujnim ženskim poprsjem ukrašenim tetovažom 'I ♥ turbofolk', onda je na djelu stereotipno prikazivanje i spektakularizacija teme kakve su već uspostavili ovdašnji mediji s ciljem da pomoću vizualnih neofolk atrakcija prodaju svoj proizvod i privuku publiku

Književnost
KRITIKA: RADNICI I SELJACI

Pobuna i bijes u novoj knjizi Viktora Ivančića

Jesu li sva sredstva dozvoljena u borbi za pravdu? Je li nasilje prema drugome opravdano ako se poduzima u ime uspostave slobodnijeg društva? Pristajemo li na današnji status quo upravo zato što se bojimo nasilja koje smo sposobni počiniti ako se pobunimo, ili pak zato što smo podlegli propagandi kojom se poredak samoodržava, a ona uključuje retoričke bajalice o demokratskom putu, institucijama koje rade svoj posao i sl.? Jesmo li suviše moralno obzirni, suviše politički korektni i lako potkupljivi? Opasne misli i mučna pitanja postavlja nova knjiga pisca i novinara Viktora Ivančića 'Radnici i seljaci'. O knjiži piše kritičarka Katarina Luketić

Književnost
AUTORIZIRANA BIOGRAFIJA

Angela Merkel - tihi ubojica demokracije

U izdanju Profila objavljena je autorizirana biografija njemačke kancelarke Angele Merkel koju je napisao njemački novinar Stefan Kornelius. 'Angela Merkel' s podnaslovom 'Kancelarka i njezin svijet', u prijevodu Borisa Perića, knjiga je vrijedna pažnje, ponajviše jer otkriva kako najmoćnija žena svijeta žele da je vide drugi

Čitajte još