Tema: književna kritika

Književnost
KRITIKA: JULIAN BARNES

Čega se sjećamo kada se sjećamo vlastite prošlosti

Sjećanje se sastoji od fragmenata ili, kako piše Julian Barnes u romanu Osjećaj kraja, “od dronjaka i krpica”. Fragmente povezujemo u priče, pa time svoju prošlost naknadno manje ili više konstruiramo i zamišljamo, pri tome često postajući uvjereni u nešto što se možda nije nikada dogodilo ili se barem nije dogodilo na način na koji se mi toga sjećamo. Čak je i tzv. velika povijest, kolektivna priča o kolektivnoj prošlosti mnogo više podređena konstruiranju, naknadnom osmišljavanju i otkrivanju uzročno-posljedičnih veza, nego što se to priznaje. Istina, postoje dokumenti, tragovi, svjedočenja, predaje, pouzdani znakovi itd., ali – je li se sve odigralo upravo tako kao što se tvrdi?

Književnost
EUROPSKI GLASNIK

Časopis za opis časa

Osamnaesti broj Europskoga glasnika (nakladnik Hrvatsko društvo pisaca) u osamnaest godina izlaženja prvi je otkad je Hrvatska postala članica Europske unije. Ali ta činjenica kao da se nije posebno odrazila u konceptu ovoga broja

Književnost
KNJIGA SNJEŽANE BANOVIĆ

Zašto samo kriza stalna jest?

Knjiga Snježane Banović 'Kazalište krize' objavljena u biblioteci Rotulus Universita, apartnoga nakladnika Durieux, može se onako otprve doimati čitatelja kao svojevrstan nastavak njene zapažene monografije 'Država i njezino kazalište' objavljene 2012, ali nova knjiga je i više i manje od toga

Književnost
ESEJI DUBRAVKE UGREŠIĆ

Jesen našeg vijeka

Osjećanje epohe na zalazu, ispadanje iz tračnica suvremenosti, intelektualno gubitništvo u društvu koje se klanja božanstvu profita, melankolija, često isprekidana ironijom i cinizmom ili uzdrmana bijesom. Bijes svjedoči o trajanju nemira, o beskompromisnosti i neuklopljenosti u klišeje o mladosti i starosti, revolucionarnome i diplomatskome dobu. Onda iznova melankolija kao prevladavajuće raspoloženje teksta.

Čitajte još