Tema: književna kritika

Književnost
ADIO, KAUBOJU

'Prelijep i subverzivan roman koji treba pretvoriti u film'

Irske novine Irish Times objavile su iznimno pohvalnu kritiku romana ‘Adio, kauboju’ Olje Savičević Ivančević, koju potpisuje Eileen Battersby. Irska kritičarka piše da je riječ o ‘prelijepom i subverzivno privlačnom romanu’, a prozu hrvatske spisateljice opisuje kao ‘ležernu i opisnu’ te da ona ‘postaje iznimno lijepa u trenucima visoke drame’

Književnost
NESTANAK JAVNOG ČOVJEKA

Ideologija intimnosti i krah javnog života

U svojoj višeslojnoj i danas vrlo inspirativnoj analizi 'Nestanak javnog čovjeka', nedavno reizdanoj u Hrvatskoj, Richard Sennett pokazuje kako su opća psihologizacija javnosti i 'buđenje vjerovanja u jedan standard istine za mjerenje složenosti društvene zbilje' zapravo uspostavili 'tiraniju intimnosti'. Ta je tiranija umrtvila javno djelovanje i anestezirala pojedinca; naime ljudi su sami suzili područje svoje borbe kada su počeli težiti stabilizaciji društvenih odnosa i shvaćati širu zajednicu, grad, društvo, kao svoju obitelj

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Mark Thompson: stranac kao utemeljitelj Kišologije

Britanski povjesničar Mark Thompson, autor biografije pisca Danila Kiša, neobična je, gotovo endemska pojava u bulumenti stranih novinara, pisaca i tzv. stručnjaka za bivšu Jugoslaviju koji su 1990-tih pohodili ove prostore da bi se nakon završetka rata preorijentirali – stalno gladni ratne egzotike – na druga, udaljenija ratišta. Thompsonov interes ima dugo trajanje, pa on tako odlično poznaje ovdašnja društva i, što je rijetkost, dobro govori jezik. Imperijalna perspektiva toliko dominantna u britanskoj literaturi u kojoj se prikazuju prostori periferije, pa onda i Balkan, za njegovo pisanje nije karakteristična.

Književnost
TOP TEN 2014.

Kultni naslovi za literarne geekove

U Hrvatskoj se svake godine objavi više od tisuću novih knjiških naslova, što znači da je jednostavno nemoguće pokriti sve zanimljivo što se tijekom 365 dana pojavi u knjižarama. Stoga tportal.hr donosi pregled deset manje ili više zanemarenih, ali zanimljivih naslova koji zaslužuju čitateljsku pažnju

Čitajte još