Tema: književna kritika

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Roman o grčkom heroju dužničkog doba

Glavni lik romana 'Bog mi je svjedok' suvremenog grčkog autora Makisa Tsitasa Hrisovalántis junak je dužničkog doba; pedesetogodišnji tiskar koji je promijenio mnoga radna mjesta otkad je njegov poslodavac, nekoć veliki tiskar, bankrotirao, da bi na kraju ostao nezaposlen. Za današnje vrijeme on je suvišni čovjek nepotrebnih umijeća, neadekvatna znanja i u stalnome dugu; ukratko, ljudski višak – nekoć radnik, a danas otpadnik – kakvih su pune i grčke i hrvatske ulice. O romanu čitajte u književnoj kritici Katarine Luketić

Književnost
VELIKO ISTRAŽIVANJE

Kako se u maloj zemlji velikih domoljuba živi nacionalni identitet?

Nedavno objavljena knjiga 'Hrvatski simbolički identitet' sociologinje Tijane Trako Poljak studija je temeljena na doktorskoj disertaciji u čijem je središtu opsežno i vrlo zanimljivo istraživanje o nacionalnim simbolima. Autoricu zanima kako tzv. obični ljudi sudjeluju u izgradnji i održavanju identitetskog sustava, prepoznaju li oni određene simbole kao nacionalne, identificiraju li se s njima, održavaju li ih u svom životu i kako vide njihovu važnost za društvo i državu

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

'Irački Krist' - odlične priče o preživljavanju iračkog pakla

Godine opasnog življenja za mnoge Iračane traju cijeli njihov život. Nasilje, brutalnosti i razaranje uobičajeni su začini dana, a nada u bijeg i azil u nekoj zapadnoj zemlji slamka spasa koja mnoge drži na životu. Taj irački inferno, svijet nasilja, ruševina, lakoće umiranja i raspada humanih vrijednosti, izvanredno prikazuje Hassan Blasim u svojoj zbirci kratkih priča 'Irački Krist', o kojoj za tportal piše Katarina Luketić

Književnost
KRITIKA KATARINE LUKETIĆ

Roman Marija Vargasa Llose o običnim herojima našega doba

'Nikad nikomu ne dopusti da te gazi', rečenica je koja se više puta ponavlja u novom romanu 'Junak iz sjene' jednog od najčitanijih pisaca današnjice, već osamdesetogodišnjaka Marija Vargasa Llose. Rečenicu izgovora upravo 'junak iz sjene' imenom Felícito Yanaqué, sredovječni vlasnik poduzeća za transport iz peruanskog grada Piure, veličinom poput našega Splita

Književnost
PROČITALI SMO

Seks u zoru: prepoznaje li se dan po njegovu početku?

Književna kritičarka Katarina Luketić za tportal recenzirala je populanu knjigu 'Seks u zoru' te ponudila analizu njene uspješnosti kao kulturnog proizvoda načinjenog po mjeri zapadnog tržišta. Što je toliko provokativno u 'Seksu u zoru' i na čemu se temelji teorija o ljudskoj seksualnosti koju iznose autori Christopher Ryan i Cacilda Jethá, čitajte u našoj recenziji

Književnost
PJEVAČ U NOĆI

Prvi smo pročitali novi roman Olje Savičević

Ono što je ključno i što osvaja u prozi Olje Savičević Ivančević jest izvedba: raskošno tekstualno komponiranje, bravure u izrazu i autentična literarna kreacija, smatra naša književna kritičarka koja je pročitala netom izdan novi roman Olje Savičević Ivančević, dobitnice tportalove književne nagrade za roman 'Adio kauboju'. 'Pjevač u noći' roman je o gradu, o ljubavi, o mogućnosti pisanja umjetničkog romana o ljubavi, a bit će premijerno predstavljen na Zagreb Book Festivalu u srijedu, 18. svibnja, od 20 sati u Muzeju za umjetnost i obrt

Čitajte još