Tema: književna kritika

Književnost
GODINA COLSONA WHITEHEADA

Koje su knjige obilježile 2016. u svijetu

Uobičajeno je da krajem godine razni mediji diljem svijeta objavljuju liste najboljih knjiga objavljenih u proteklih 365 dana. Istražili smo koji su naslovi najviše slavljeni u američkim, britanskim i njemačkim novinama, a čini se da je najveći konsenzus postignut oko romana ‘The Underground Railroad’ afroameričkog pisca Colsona Whiteheada, koji se nalazi na skoro svim listama najboljih knjiga 2016. godine engleskog govornog područja

Književnost
KNJIGA 'KAKVI SU HRVATI'

Self-help priručnik za domoljublje kakvim ga vidi Božo Skoko

Nedavno je u izdanju Fokus komunikacija tiskana knjiga tekstova Bože Skoke naslovljena 'Kakvi su Hrvati', a kritički prikaz knjige potpisuje Katarina Luketić koja smatra da 'Kakvi su Hrvati' mjestimično ostavlja dojam self-help priručnika za (posrnule?) domoljube, a većina tekstova nema svrhu kritički i analitički razotkriti neke pojave ili fenomene pa zatim – u ime zajedničkog interesa ili, ako hoćete, ljubavi za domovinu – zagovarati promjene i afirmirati nove pozitivne pristupe

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Roman o grčkom heroju dužničkog doba

Glavni lik romana 'Bog mi je svjedok' suvremenog grčkog autora Makisa Tsitasa Hrisovalántis junak je dužničkog doba; pedesetogodišnji tiskar koji je promijenio mnoga radna mjesta otkad je njegov poslodavac, nekoć veliki tiskar, bankrotirao, da bi na kraju ostao nezaposlen. Za današnje vrijeme on je suvišni čovjek nepotrebnih umijeća, neadekvatna znanja i u stalnome dugu; ukratko, ljudski višak – nekoć radnik, a danas otpadnik – kakvih su pune i grčke i hrvatske ulice. O romanu čitajte u književnoj kritici Katarine Luketić

Književnost
VELIKO ISTRAŽIVANJE

Kako se u maloj zemlji velikih domoljuba živi nacionalni identitet?

Nedavno objavljena knjiga 'Hrvatski simbolički identitet' sociologinje Tijane Trako Poljak studija je temeljena na doktorskoj disertaciji u čijem je središtu opsežno i vrlo zanimljivo istraživanje o nacionalnim simbolima. Autoricu zanima kako tzv. obični ljudi sudjeluju u izgradnji i održavanju identitetskog sustava, prepoznaju li oni određene simbole kao nacionalne, identificiraju li se s njima, održavaju li ih u svom životu i kako vide njihovu važnost za društvo i državu

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

'Irački Krist' - odlične priče o preživljavanju iračkog pakla

Godine opasnog življenja za mnoge Iračane traju cijeli njihov život. Nasilje, brutalnosti i razaranje uobičajeni su začini dana, a nada u bijeg i azil u nekoj zapadnoj zemlji slamka spasa koja mnoge drži na životu. Taj irački inferno, svijet nasilja, ruševina, lakoće umiranja i raspada humanih vrijednosti, izvanredno prikazuje Hassan Blasim u svojoj zbirci kratkih priča 'Irački Krist', o kojoj za tportal piše Katarina Luketić

Književnost
KRITIKA KATARINE LUKETIĆ

Roman Marija Vargasa Llose o običnim herojima našega doba

'Nikad nikomu ne dopusti da te gazi', rečenica je koja se više puta ponavlja u novom romanu 'Junak iz sjene' jednog od najčitanijih pisaca današnjice, već osamdesetogodišnjaka Marija Vargasa Llose. Rečenicu izgovora upravo 'junak iz sjene' imenom Felícito Yanaqué, sredovječni vlasnik poduzeća za transport iz peruanskog grada Piure, veličinom poput našega Splita

Čitajte još