Tema: književna kritika

Književnost
STRUDLHOFSTIEGE

Roman o Beču za sva vremena

Leykam International objavio je klasični austrijski roman 'Strudlstiege ili Melzer i dubina godina koje prolaze' Heimita von Doderera u inspiriranom prijevodu Andyja Jelčića. Riječ je o urbanom epu od tisuću stranica koji prikazuje samo jedan jedini bečki dan - 21. rujna 1925. godine

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA: 'GEPARD'

Raskošna propast talijanske aristokracije

Klasični talijanski roman 'Gepard' Giuseppea Tomasija di Lampeduse objavljen je u Hrvatskoj u reizdanju Vuković & Runjića te u prijevodu uglednog Mate Marasa. 'Gepard' je impresivna kronika propadanja talijanske aristokracije u 19. stoljeću, u kojoj se pokazuje kako se 'sve mora promijeniti da bi ostalo isto', a kod nas je prvi puta izašao 1982. u ediciji Talijanski roman u 10 knjiga

Književnost
KNJIŽEVNA KRITIKA

Što znači stalno kroz život čitati jednu knjigu

'Knjige nam omogućuju da se formiramo, oblikujemo svoje misli i jedni drugima pokažemo tko smo – dio su oblikovanja naše ličnosti, ne manje od garderobe koju nosimo', piše novinarka i spisateljica Rebecca Mead. U knjizi 'My Life in Middlemarch' Rebecca Mead emotivno opisuje što znači stalno kroz život čitati jednu knjigu, vraćati joj se, osjećati je svojom.

Književnost
KRITIKA: JULIAN BARNES

Čega se sjećamo kada se sjećamo vlastite prošlosti

Sjećanje se sastoji od fragmenata ili, kako piše Julian Barnes u romanu Osjećaj kraja, “od dronjaka i krpica”. Fragmente povezujemo u priče, pa time svoju prošlost naknadno manje ili više konstruiramo i zamišljamo, pri tome često postajući uvjereni u nešto što se možda nije nikada dogodilo ili se barem nije dogodilo na način na koji se mi toga sjećamo. Čak je i tzv. velika povijest, kolektivna priča o kolektivnoj prošlosti mnogo više podređena konstruiranju, naknadnom osmišljavanju i otkrivanju uzročno-posljedičnih veza, nego što se to priznaje. Istina, postoje dokumenti, tragovi, svjedočenja, predaje, pouzdani znakovi itd., ali – je li se sve odigralo upravo tako kao što se tvrdi?

Čitajte još