U PUSTINJI

Znanstvenici identificirali novu vrstu dinosaura prema otiscima stopala u Brazilu

24.11.2023 u 09:42

Brazilski znanstvenici u četvrtak su objavili otkriće nove vrste dinosaura, brze životinje koja je živjela u pustinji tijekom razdoblja rane Krede, a identificirana je prema otiscima stopala

Nova vrsta, nazvana Farlowichnus rapidus, bila je mala životinja mesožderka visoka oko 60-90 cm, prema znanstvenicima. Otkriće je objavljeno u znanstvenom časopisu Cretaceous Research.

'Prema velikoj udaljenosti između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da se radilo o vrlo brzom dinosauru koji je trčao preko drevnih dina', stoji u priopćenju. Razdoblje rane Krede trajalo je od 145 do 100 milijuna godina prije nove ere.

Fosilizirane 'staze' dinosaura, kako ih znanstvenici nazivaju, prvi je pronašao 1980-ih talijanski svećenik i paleontolog Giuseppe Leonardi u gradu Araraquari u državi Sao Paulo. Leonardi je brazilskom Muzeju znanosti o Zemlji 1984. poklonio jedan od uzoraka otisaka stopala, pronađenih u takozvanoj formaciji Botucatu, skupini stijena formiranoj od drevne pustinje dina.

Otisci stopala razlikuju se od svih drugih poznatih otisaka dinosaura, rekao je paleontolog Rafael Costa.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.