vječna zagonetka

Zapanjujući svemir: Naša galaksija dom je desecima tisuća crnih rupa

10.04.2018 u 13:19

Vjeruje se kako se crne rupe, kao i zvijezde, rađaju iz zvjezdane prašine koje u velikom količinama ima oko zviježđa Strijelca, pa znanstvenici smatraju kako se upravo tamo može naći između deset i dvadeset tisuća rupa. Njihovo sudaranje odašilje rendgenske zrake, koje se mogu vidjeti sa Zemlje

Zapanjujuća vijest stiže iz redova astronoma koji vjeruju kako naša galaksija ima na desetke tisuća crnih rupa. Iako se već duže misli kako postoji velik broj crnih rupa u Mliječnoj stazi, novo istraživanje je pokazalo kako je sumnja opravdana, no do prve potvrde će proći još najmanje dva desetljeća.

Astrofizičarski tim u suradnji s istraživačima svjetski poznatog sveučilišta Columbia otkrio je čak dvanaest crnih rupa u razdoblju od tri svjetlosne godine. Otkriće o ovim supermasivnim crnim rupama postignuto je pomoću podataka koje je slao NASA-in satelit Chandra X-ray.

Analizom nalaza, znanstvenici su procijenili da postoji oko deset tisuća izoliranih crnih rupa i ukupno oko petsto binarnih crnih rupa koje nastaju sudarom dviju galaksija.

Zvijezde i crne rupe rađaju se iz zvjezdane prašine

Znanstvenici smatraju da gotovo sve masivne galaksije u svemiru imaju polu-masivnu crnu rupu. Prvi dokaz o tome prikupljen je 1931. godine pored zviježđa Strijelac A (Alpha Sagittarii). Stoga se očekuje da će Strijelac A biti okružen mnogim drugim crnim rupama zbog ogromnih oblaka prašine i plina oko njega. Ovi su uvjeti idealni za rođenje i smrt zvijezda, a time i za crne rupe.

Ravnatelj Laboratorija za astrofiziku na Sveučilištu Columbia i pilot autora studije, doktor Chuck Hailey, potvrdio je rezultate kao uvjerljive dokaze starih predviđanja. Hailey vjeruje da u prostoru od svega šest svjetlosnih godina postoji između deset i dvadeset tisuća crnih rupa.

Teleskop i Crna rupa Izvor: Screenshot / Autor: YouTube

O zagonetnim crnim rupama u prošlosti se moglo samo nagađati, sve dok znanstvenici sa sveučilišta Columbia nisu osmislili su novu metodu za otkrivanje manjih praznina u prostoru.

Nova teorija objašnjava kako se oblikuju crne rupe

Crne su rupe dugo bile velika zagonetka, znalo se jedino da njihova ogromna gravitacijska polja 'gutaju' zvijezde. No sudar dviju rupa stvara binarne crne rupe što uzrokuje kontinuirani tok skrivenih rendgenskih zraka, koje se mogu vidjeti sa Zemlje.

Ovi nalazi također mogu pomoći gravitacijskom lovu vremensko-prostornih valova koje je predvidio Albert Einstein dok je govorio o katastrofalnim posljedicama sudara crnih rupa. Prema riječima doktora Haileyja, studija će pomoći u unapređenju istraživanja gravitacijskih valova, jer pravilna procjena broja crnih rupa u galaksiji može pomoći u točnom predviđanju broja gravitacijskih događaja koji su analogni njima.

Hailey je također naglasio činjenicu da je Mliječna staza jedina galaksija koju se može proučavati kako bi se saznalo kako će te supermassive crne rupe reagirati s manjim jer takve interakcije nisu vidljive u ostatku galaksija, prenosi Interestin Engineering.

FUTURIZAM

Jeste li spremni za ove lude gadgete budućnosti?