OSTAVŠTINA ZA BUDUĆNOST

Upravo je objavljen posljednji rad Stephena Hawkinga koji otkriva - paralelne svemire

03.05.2018 u 13:05

Pokaže li se kako je nedavno preminuli fizičar u pravu, osim našeg postoji više paralelnih svemira u kojima vladaju isti zakoni fizike

Deset dana prije no što je preminuo slavni teorijski fizičar Stephen Hawking predao je izdavaču svoj posljednji znanstveni rad A smooth exit from eternal inflation? Upravo ga je objavio časopis Journal of High Energy Physics.

teorije slavnog znanstvenika

Pročitajte sedam predviđanja Stephena Hawkinga o našoj budućnosti

Hawking i koautor članka Thomas Hertog iznijeli su novu teoriju o postanku svemira koja bi mogla odgovoriti na nekoliko dosad neodgovorenih pitanja.

Prema teoriji Velikog praska, svemir se prije nešto manje od 14 milijardi godina počeo širiti iz točke neizmjerne gustoće. Širenje je nastavio do danas. Prema jednom od tumačenja te teorije naš je svemir jedan od beskonačnog broja paralelnih svemira.

Stephen Hawking u popularnoj kulturi Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Hawking i Hertog u svom se radu oslanjaju na teoriju struna, granu fizike koja pokušava pomiriti kvantnu fiziku s gravitacijom i teorijom relativiteta Alberta Einsteina.

U njihovom tumačenju teorije vječnog širenja svemira postoji granica nakon koje naše poimanje protoka vremena prestaje imati smisla. Temeljem te granice nova teorija predviđa ograničeni broj svemira nastalih nakon Velikog praska, u kojima vrijede isti zakoni fizike kao i u našem.

Stephen Hawking Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Fizičari bi mogli potražiti dokaze o postojanju drugih svemira koristeći alate za mjerenje primordijalnih gravitacijskih valova, nastalih pri prvotnom širenju nakon Velikog praska.

Postojeći instrumenti kojima tražimo gravitacijske valove vjerojatno nisu dovoljno osjetljivi kako bi pronašli dokaze u prilog teoriji Hawkinga i Hertoga. Tu bi zadaću mogli preuzeti budući instrumenti, poput europske svemirske osmatračnice LISA, piše Business Insider.