VOZILI SMO

Peugeot 308 GTi stigao u Hrvatsku

25.01.2016 u 09:57

Bionic
Reading

Dvije godine nakon što je lansirao posljednju generaciju 308 Peugeot je ovom veoma uspješnom modelu i europskom automobilu godine odlučio pridružiti sportsku inačicu GTi. Koliko je novi GTi dobar, imali smo prilike isprobati iz vlastite ruke na zatvorenoj dionici dvokilometarske ceste nedaleko od Brtonigle u Istri

Ovako kratak ispit možda se čini nedovoljnim da bi se stekao pravi dojam o najpotentnijoj 308-ici, no pokazao se i više nego dovoljnim za prvu ruku. Razlika između GTi-ja i GT-a itekako se osjeti premda dva automobila dijele mnoge tehničke karakteristike. Blok motora je primjerice isti, no zato je GTi dobio nove aluminijske klipnjače, Borg Warnerov twin-scroll turbopunjač s prednabijanjem od 2,5 bara te proširenu čeličnu usisnu granu. Rezultat je 270 KS pri 6000 okretaja u minuti i 330 Nm okretnog momenta u rasponu od 1900 do 5500 okretaja u minuti.

U praksi to izgleda kao nezaustavljivo nadiranje force sve do blokade na 6500 okretaja. Mjenjač je ručni, šesterostupanjski, također ojačan u odnosu na GT, a tu je i standardna postava ovjesa s pseudo McPhersonom sprijeda i krutom osovinom straga. Francuzi su osigurali dobre performanse u zavojima mehaničkim Torsenovim diferencijalom koji do 35 posto više okretnog momenta preusmjerava kotaču s više prianjanja.

Možda najveća prednost 308-ice GTi jest masa od svega 1250 kg. Automobil je lagan, upravljiv i, bar prema službenim podacima, začuđujuće štedljiv. Francuzi deklariraju potrošnju od šest litara na stotinu kilometara i 139 grama CO2 po kilometru.

Budući da je riječ o kompaktnoj raketi, izgled je naglašen velikim 19-colnim kotačima na Michelinovim gumama Pilot Super Sport, a da GTi misli ozbiljno, svjedoče i 380 mm diskovi s četveroklipnim kliještima koji poprilično oštro ujedaju te se poprilično lako obračunavaju s nakupljenom brzinom.

Za sve ovo domaći koncesionar traži nešto više od 265.000 kuna. Pogledajte galeriju i u komentarima nam recite kako vam se čini novi kralj lavova.