SAJAM AUTOMOBILA

Ovo su najbolji auto noviteti predstavljeni u Ženevi

09.03.2016 u 08:24

Bionic
Reading

Svoje začetke bilježi još od 1905., no daleko od toga da je riječ o nečem dotrajalom; sajam automobila u Ženevi sve je popularniji, a kako i ne bi bio kad su limeni ljubimci na četiri kotača nikad bolji, nikad brži i nikad ekstravagantniji. U nastavku slijede neki od najupečatljivijih noviteta predstavljenih na ovogodišnjoj izložbi

Malo kome je dosta sportskih i luksuznih superautomobila - iako se o njima možda najviše piše i iako će možda vidjeti najmanje vožnje, a više garažiranja. Njihove sirove performanse i vrhunska razina luksuza ipak su posebna priča.

Bugatti Chiron košta kakvih dva milijuna britanskih funti, a one donose suludih 1.480 KS, 1.600 Nm okretnog momenta, nevjerojatan zvuk, vrtoglavu razinu luksuza i više od opisa 'ono nešto'. Već sada su se za kupnju ovog nasljednika Veyrona Super Sport predbilježili mnogi (njih 170, rekli su u kompaniji za vrijeme otkrivanja). Riječ je o vozilu koje se teško može svrstati i u onu dobru staru 'samo za odlikaše'. Planira se proizvodnja 500 primjeraka.


McLaren je modelom 570GT odlučio misliti i na praktičnost, pored sirove snage i luksuzne unutrašnjosti sportskog automobila. Stoga su u nj integrirali i dodatan prtljažni prostor koji kombinirano iznosi više nego u obiteljskom kompaktu Ford Focus! Usprkos tom dodatku i dodatnoj masi od 37 kg u odnosu na izvedbu Coupe, baš kao i udobnijem - mekšem ovjesu, 570 GT i dalje je vrlo, vrlo brz. Do stotke stiže za 3,4 sekunde, što je tek za dlaku sporije od lakšeg i manje praktičnog modela. Tko voli, nek izvoli - ali za to će trebati izdvojiti milijun i pol kuna.

I Lamborghini je za Ženevu pripremio nešto posebno - posvetu Ferruciju Lamborghiniju koji bi ove godine proslavio sto godina. Za odavanje počasti tradiciji i nasljedstvu otkriven je model Lamborghini Centenario. U pitanju je do sada najsnažniji Lamborghini - korištenjem V12 atmosferca koji razvija 770 KS Centenario do stotke stiže za 2,8 sekundi.

Bilo je tu još luksuznih superautomobila, no ovaj međunarodni sajam automobila donio je brojne novitete i za obične smrtnike. Renault je otkrio veliko iznenađenje sajma, novu generaciju modela Scenic namijenjenu obiteljima. Proizvođač koji je, svojim riječima, u mnogočemu osmislio kategoriju obiteljskih monovolumena, novim modelom ponešto je okrenuo filozofiju te poželio Scenic učiniti privlačnijim, a ne samo praktičnim.

I to je Renaultu po svoj prilici pošlo za rukom. Novi Scenic će u svim razinama opreme stići s 20-inčnim kotačima, smještenim za maksimalno agresivan izgled. Štoviše, Scenic sad više podsjeća na SUV/crossover nego na običan obiteljski automobil. Više informacija o vozilu stići će u drugom dijelu godine, kada se očekuje i otkrivanje varijante Grand Scenic.

Segment crossover vozila sve je popularniji, a neki proizvođači pametno su odlučili izvesti proizvodna izdanja na temelju koncepata za maksimalnu atraktivnost. Jedan od njih definitivno je i Toyota s pravom malom bombom u vidu modela CH-R.

Njime će Toyota pokušati konkurirati Nissanovom modelu Juke, ali i Mazdi CX-3 te brojnim drugim novitetima iz kategorije.

Igri u spomenutoj kategoriji pridružio se i Audi, modelom Q2. On pak cilja na publiku koja je spremna nešto više odriješiti novčanik te konkurirati Mercedesovom GLA i nadolazećem BMW-u X2. S obzirom na očekivanu popularnost i zanimanje vozača, očekuje se kako će Audi predstaviti i sportska izdanja RS i S ove minijature.

Hyundai je, vlastitim riječima, prvi na svijetu koji je odlučio seriju ekološki prihvatljivijih vozila napraviti u tri izvedbe. IONIQ će tako na tržište stići u hibridnoj, plug-in hibridnoj ili potpuno električnoj izvedbi kako bi se pokrilo što više tržišta.

Za vrijeme predstavljanja noviteta, Hyundai se itekako posvetio naglašavanju koliko su njegovi modeli IONIQ bolji od konkurencije, ili radije rečeno, Toyotinog modela Prius. Hoće li to stvarno biti slučaj, reći će prvi testovi.


Možda su crossover i luksuzna vozila bili glavna meta sajma, no nije izostalo materijala za one željne limuzina. Alfa je predstavila pitomiju verziju Giulije Quadrifoglio koja je namijenjena širem tržištu. Obična Giulia možda neće obarati brzinske rekorde na trkaćim stazama, no nikako se ne može reći da je riječ o slabom vozilu. Alfa Romeo to naglašava ciljanjem na publiku koja bi inače birala BMW-ove ili Audijeve modele.

Više novosti s ovogodišnjeg sajma u Ženevi može se pročitati na ovoj poveznici