VOLIMO VELIKO

Ovih blagdana dominiraju Apple i phableti

31.12.2015 u 08:08

Bionic
Reading

Ova je blagdanska sezona prošla u znaku Applea i phableta. Gotovo svaki treći (27 posto) novoaktivirani uređaj u tjednu prije Božića bio je phablet, dvostruko više nego lani i ogroman skok sa četiri posto, koliko su zabilježili 2013. godine

Prema podacima koje je prikupio, analizirao i objavio Flurry, Appleov iPhone 6s Plus imao je velikog udjela u tome - činio je 12 posto svih novoaktiviranih Appleovih uređaja tijekom tog razdoblja.

Flurry podatke prikuplja praćenjem 780 tisuća aplikacija na nizu uređaja. Trend ove godine bila je, kažu, 'smrt malih mobitela': kupci su ove godine prvi put radije birali phablete nego manje uređaje.

Mobiteli sa zaslonom dijagonale manje od 3,5 inča (8,9 centimetara), poput primjerice većine Blackberryjevih, praktično su izumrli. U Flurryju ne očekuju kako će se iduće godine pojaviti na top-listi ove vrste.

Appleov phablet, predstavljen u rujnu 2014., otima tržišni udio mobitelima srednje veličine i manjim tablet računalima kao što je iPad mini.


Ipak, phableti s Androidom su popularniji u toj tržišnoj niši. Po prvi put su činili više od pola prodanih uređaja s Googleovim operativnim sustavom, za što je zaslužna popularnost Samsungovog Galaxy Notea i drugih, pogotovo na azijskim tržištima.

Samsung je uspio povećati svoj tržišni udio za 2,1 posto, na 19,8 posto, čemu su najviše pridonijeli Galaxy Grand Prime, Core Prime i S6.

Iako je Apple zauzeo prvo mjesto s udjelom od 49,1 posto, zabilježio je pad za 2,2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Novi iPad Pro nije dosad imao veći učinak na tržište - tavori u kategoriji koja je imala manje od jedan posto novih aktivacija.

Microsoftova Nokia pala je s 5,8 na dva posto tržišnog udjela, dok je Sony ispao iz top-liste pet najprodavanijih. Za mjesto u tom društvu izborio se po prviput Xiaomi, s udjelom od 1,5 posto. Treba imati pritom u vidu kako Božić nije naročito popularan dan za darivanje u Kini.

Što se preuzimanja aplikacija tiče, instalirano ih je 2,2 puta više nego tijekom prosječnog dana u prosincu. Ovaj podatak odnosi se, doduše, samo na tržište Sjedinjenih Država.

Više:Tech Crunch