NEMILOSRDNO TRŽIŠTE

Od 2017. do danas propalo više od 500 brendova smartfona: Ovo su glavni razlozi

29.09.2023 u 11:12

Bionic
Reading

Pad prodaje najviše utječe na lokalne robne marke koje je teško pogodila pandemija, dugi ciklusi zamjene, problemi u opskrbnim lancima, dolazak 5G-a, piše Counterpoint Research

Između 2017. i 2023. zabilježen je oštar pad broja brendova koji su proizvodili smartfone - čak 500 kompanija. U 2017. smo imali više od 700 brendova koji su se natjecali na tržištu smartfona. Samo šest godina kasnije, imamo oko 250 aktivnih marki, piše Countertpoint.

'Korisnička baza koja sazrijeva, poboljšana kvaliteta uređaja, dulji ciklusi između dva uređaja, ekonomija, problemi s opskrbnim lancima i velike tehnološke tranzicije poput one iz 4G u 5G postupno su smanjile broj aktivnih brendova', piše Counterpoint.

Sedamsto možda zvuči kao velik broj za neka tržišta poput SAD-a, no u mnogim drugim državama postojali su lokalni brendovi koji su nudili jeftinije uređaje prilagođene potrebama kupaca.

Pandemija je sve te manje brendove pogodila najviše, prije svega zbog manjka komponenti i rezultirajućim padom broja brendova koji ili bakrotiraju ili izlaze iz branše mobilnih telefona. Counterpoint isto naglašava da manji brendovi nisu investirali u stvari poput istraživanja i razvoja niti su slavnima plaćali da reklamiraju njihove uređaje.

Tehnološki napretci su kineskim kompanijama poput Vivoa i Xiaomija omogućili da uređaje nude po agresivnijim cijenama, što je brojnim manjim bredovima oduzelo prednost koju imali upravo zahvaljujući jeftinijim uređajima.

Na koncu, ljudi su jednostavno prestali kupovati tako puno uređaja. U srpnju je Counterpoint naglasio da su isporuke smartfona u padu treći kvartal za redom. Prodaja je pala za 24 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine, a najviše su trpjeli Androidi. TCL-Alcatel je zabilježio pad od 69 posto, dok je Samsung pao 37 posto, a Motorola 17 posto. Androidi su, naravno, ono što proizvode i manji proizvođači. iPhone je bio nešto otporniji, no ni njemu nije baš najbolje uz pad prodaje od 6 posto.

U vrijeme pandemije, piše PCMag, puno ljudi nije kupovalo uređaje zbog ekonomske nesigurnosti. Na koncu, Counterpoint naglašava da brendovima za preživljavanje treba investicija u razvoj i istraživanje kako bi svoj brend diferencirali od konkurencije te prepoznali priliku za targetiranje korisnika koji od velikih brendova možda ne dobijaju ono što žele.