NOV SUSTAV PRODAJE

Karte za vlak uskoro ćemo kupovati mobitelima

17.02.2014 u 09:54

Bionic
Reading

Putnički prijevoz Hrvatskih željeznica potrošit će 43 milijuna kuna na sustav koji će, između ostalog, omogućiti kupovinu karata online te pomoću smartphonea i kartica

U roku od 18 mjeseci u HŽ Putničkom prijevozu bit će implementiran novi integralni sustav prodaje i rezervacija karata. Posao je povjeren konzorciju u kojem su Scheidt & Bachmann (Njemačka), King ICT (Hrvatska) i Četrta pot (Slovenija). Investicija je vrijedna 43,3 milijuna kuna, a uključuje  stručni nadzor, izvijestila je ta tvrtka na svojim web stranicama

Novi sustav obuhvaća uvođenje centralnog sustava za prodaju karata koji od 0 do 24 sata podržava online prodaju karata na internetskom portalu HŽ Putničkog prijevoza i pomoću aplikacije za pametne telefone koju ćete besplatno moći instalirati na svoje mobitele.

Bit će uvedena i prodaja karata na stabilnim automatima. Riječ je o bezgotovinskim automatima na kojima ćete u svako doba dana samostalno moći kupiti kartu koristeći kartični način plaćanja.

Četiri stabilna automata bit će postavljena na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, a po jedan automat na kolodvorima u Splitu, Osijeku, Vinkovcima, Rijeci, Varaždinu i Slavonskom Brodu. U planu je naknadno proširenje mreže stabilnih automata i na druga prodajna mjesta.

Novi kanal prodaje moći će se realizirati i pomoću konduktera koji će za kontrolu i prodaju karata u vlakovima koristiti 580 mobilnih terminala.

Također, provest će se modernizacija postojećeg načina prodaje karata putem stabilnih terminala na blagajnama. Radi se o 222 terminala koji će biti postavljeni na službenim prodajnim mjestima (na kolodvorima i stajalištima).

Bit će uvedeno i 150 tisuća smart kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte. Moći ćete ih koristiti i za kupnju pojedinačnih karata kao prepaid kartice na blagajnama, automatima ili od konduktera u vlaku.

Dosadašnji koncept izdavanja prijevoznih karata nije prilagođen trendovima i zahtjevima tržišta. Danas HŽ Putnički prijevoz ima 196 prodajnih mjesta. Na njih 150 karte se prodaju putem stabilnih terminala dok se na preostala 46 prodajna mjesta ispostavljaju ručno. Na polovini prodajnih mjesta trenutačno je omogućeno kartično plaćanje karata.

Novi sustav obuhvaća prodaju i rezervaciju karata u unutarnjem i međunarodnom putničkom prijevozu, i to isključivo izdavanjem elektroničke prijevozne karte.

Osim prikupljanja niza podataka važnih za poslovanje, cilj je povećati poslovne prihode i podići razinu kvalitete usluge uvođenjem više načina na koje korisnici mogu kupiti kartu, omogućavanjem kupnje karata od 0 do 24 sata, ponudom novih tarifnih modela, skraćenjem vremena potrebnog za ispostavljanje karte te automatizacijom cijelog poslovnog procesa.

Nadamo se da će biti bolje sreće od prethodnika.