GAME OVER

Gotovo je: Facebook gasi Campus, posljednji pokušaj privlačenja mladih korisnika

03.03.2022 u 09:18

Bionic
Reading

Campus, Facebookova eksperimentalna aplikacija stvorena za sveučilišne kampuse sve će sakupljene podatke i objave izbrisati 10. ožujka

Manje od dvije godine nakon izlaska, Facebook gasi Campus, društvenu mrežu za studentske kampuse. Campus je bio osmišljen kako bi privukao mlađe korisnike, nudeći im specijalan news feed i razne prikladne grupe, događaje i sobe za razgovor temeljene na životu u sveučilišnom kampusu. Campus je tekođer imao imenik u kojem su korisnici mogili pronaći prijatelje i druge studente.

'Odlučili smo ugasiti pilot Facebook Campusa' napisala je glasnogovornica Facebooka Leah Luchetti u korespondenciji Vergeu. 'Naučili smo mnogo o tome kako podržati studente - jedan od najučinkovitijih alata je okupljanje u Facebook grupama. Obavijestili smo studente koji su se prijavili na mrežu da ona neće više biti dostupna te im ponudili relevantne grupe na koje se mogu spojiti'.

Luchetti je naglasila da će svi profili, grupe, objave, događaji i ostatak sadržaja nakon 10. ožujka biti izbrisani. Korisnici di tog datuma mogu preuzeti podatke s Campusa, nakon čega će ta sekcija Facebooka postati nedostupnom. Facebook je korisnike također podsjetio na gašenje putem poruke unutar same aplikacije.

Povratak korijenima

Campus je izašao u rujnu 2020. te je bio dostupan u 30 američkih škola. Sustav je Facebook smjestio u virtualne 'silose', što znači da je svaka školska zajednica funkcionirala sama za sebe. Korisnici Campusa su također imali zaseban profil koji je bio odvojen od njihovog izvornog Facebook profila. Facebook je s vremenom proširio Campus na 60 sveučilišta i koledža, s planom dodavanja još ustanova tijekom siječnja ove godine.

Facebook je, podsjetimo, i sam počeo kao aplikacija za sveučilišne kampuse. Mark Zuckerberg i nekoliko kolega su pokrenuli platformu na Harvardu te ju inicijalno nudili samo tamošnjim studentima. Facebook, doduše, posljednjih godina nailazi na probleme sa privlačenjem 'svježe krvi' - interne bilješke koji su prošle godine procurile u javnost prikazuju da je od 2019. broj mladih korisnika aplikacije pao za 13 posto.