NA NIZBRDICI

Forsquareu prepolovljena vrijednost, dobio novog šefa

15.01.2016 u 13:09

Bionic
Reading

Do prije koju godinu tehnološke tvrtke lako su privlačile ulagače i velike iznose. No, vremena su se promijenila. Investitori strahuju kako su mnoge od tih tvrtki imale preambiciozne planove

Kad je Dennis Crowley pomogao u osnivanju Foursquarea 2009. godine bio je među pionirima društvenih aplikacija koje su koristile lokacijske tehnologije. Sad će Foursquare opet biti na čelu, ali tehnoloških startupova koji dolaze do financiranja uz procjenjenu vrijednost nižu nego ranije.

Foursquare je objavio kako je od fondova za rizična ulaganja prikupio 45 milijuna dolara, što njegovu procjenjenu vrijednost postavlja na otprilike pola od oko 650 milijuna dolara, na koliko je procijenjen tijekom prošle runde ulaganja u 2013.

Do prije koju godinu tehnološke tvrtke lako su privlačile ulagače i velike iznose. No, vremena su se promijenila. Investitori strahuju kako su mnoge od tih tvrtki imale preambiciozne planove.


Postali su oprezniji. Tijekom zadnjeg prošlogodišnjeg tromjesječja iznos financiranja privatnih tvrtki pao je 30 posto, na 27,3 milijarde dolara, u odnosu na isto razdoblje prije godinu dana. Većini istaknutih kompanija iz te kategorije, poput Snapchata i Dropboxa, procjenjena vrijednost je snižena, što bi tijekom ove godine moglo biti nastavljeno.

Crowley će mjesto izvršenog direktora Foursquarea zamijeniti više savjetodavnom pozicijom izvršnog predsjednika, dok će na čelo tvrtke doći dosadašnji glavni operativac Jeff Glueck.

Foursquare je dosad skupio više od sto milijuna dolara. Novac je stigao, između ostalog, i od ulagača kao što su Andreessen Horowitz i O’Reilly AlphaTech Ventures. Početkom 2012. imali su 1,5 milijarde check-ina i 15 milijuna korisnika te prihode u vidu oglasa vezanih uz lokacije.

No, u međuvremenu je check-in na lokacijama postao standardnom značajkom drugih aplikacija, poput Instagrama i Facebooka, zbog čega je Forusquare počeo padati u drugi plan.

Uslijedila je promjena fokusa na otkrivanje lokaliteta, a startup se podijelio na dvije aplikacije: Swarm (za chek-inove) i Foursquare (za preporuke obližnjih restorana, trgovina i tome slično).

Danas se bave uglavnom prodajom podataka i uvida u potrošačke trendove. Nova runda ulaganja bit će potrošena na uanprijeđenje tog segmenta poslovanja, koji donosi večinu prihoda. Tvrtka trenutno ima 50 milijuna aktivnih korisnika mjesečno i 7,8 milijardi check-inova.