imaju plan

Facebookova sljedeća misija su mladi: Smeta im pad broja sati provedenih na društvenoj mreži i sve starija baza korisnika

27.10.2021 u 09:32

Bionic
Reading

Premda mu zarada nije (još) ugrožena, Zuckerbergov Facebook svjestan je budućnosti u kojoj će, barem prema službenom stavu, ostati bez hrpe mladih korisnika

Facebook je ovog ponedjeljka prikazao javnosti svoju 'emotivnu stranu' - strah da će u budućnosti postati beznačajan. U konferencijskom razgovoru o Facebookovim financijskim rezultatima, direktor kompanije Mark Zuckerberg rekao je da planira promijeniti modus operandi kako bi aplikacije učinio privlačnijima osobama mlađima od 30.

'Timovi rade na preinaci softvera koja će u fokus staviti mlade odrasle, a ne starije ljude', rekao je, napomenuvši da će tranzicija trajati nekoliko godina.

  • +2
Facebook Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filic/PIXSELL

Velik broj organizacija, čini se, muče iste brige, što znači da ovaj Zuckerbergov potez nije iznenađujući. Također valja uzeti u obzir to da Facebookov šef dosta često ima izjave u kojima zvuči jako zabrinut oko neke stvari, samo da bi malo kasnije usmjerio prioritete kompanije posve drugdje, piše New York Times.

S druge strane poznato je to da Facebook polako gubi relevantnost kod mlađih osoba, no barem što se financija tiče, to zasad ne predstavlja problem - baza korisnika se unatoč svemu povećava. Uostalom, podilaženje mladima vidljivo je ubacivanjem značajki koje smo prije toga vidjeli kod Snapchata i TikToka.

Zuckerbergov komentar sugerira da kompanija planira reformu koja će, ako im plan uspije, spasiti Facebook od zaborava. Ako to ne napravi, dugoročne prognoze nisu baš optimistične.

Dugoročna prognoza, prema kojoj trenutno masivna kompanija postaje nebitnim igračem na tržištu tehnologije, potakla ih je da počnu razmišljati o privlačenju novog vala mlađih korisnika, no pitanje je kako će im to poći za rukom.

Vodeći Facebookovi ljudi nisu opisali način na koji to planiraju napraviti, već su spominjali važnost Reelsa, Facebookove kopije TikToka, te veličali Zuckerbergovu fiksaciju na rebranding kompanije nakon nedavne serije PR katastrofa.

Predstava za javnost?

S druge strane postoji šansa da je sve to Zuckerbergov igrokaz u kojem želi prikazati Facebook kao osjetljivu kompaniju, a ne bezdušni stroj, kako ga brojni mediji neprestano prikazuju. Također valja uzeti u obzir to da Facebook može istovremeno biti internetska supersila i kompanija koja je zabrinuta za svoju budućnost.

  • +2
Facebookova instalacija Izvor: Profimedia / Autor: Steve Parsons / PA Images / Profimedia

Gdje god vaši sentimenti bili, jedna stvar je neminovna, a to je da Facebook i njegovi proizvodi neće propasti još dugo, dugo vremena.

Glavni posao kompanije je, podsjetimo, sakupljanje sulude količine privatnih informacija i korištenje znanja o vama za bolje plasiranje internetskog marketinga. Mladi mogu bez problema napustiti Facebook, no kompanija će nastaviti zarađivati, o čemu svjedoče i financijski rezultati.

Prema izvješću kojeg se dokopala zviždačica Frances Haugen, Facebook je zabrinut za svoju mladu populaciju, samo ne na način na koji biste očekivali - smeta im postupan pad broja sati provedenih na društvenoj mreži, sve starija baza korisnika i, što je najvažnije, mali broj onih koji prelaze na Facebook nakon što odrastu.