INVESTICIJE

Dio višemilijunskog ulaganja u BlablaCar mogao bi završiti u Hrvatskoj

18.09.2015 u 06:38

Bionic
Reading

BlaBlaCar, platforma za dijeljenje prijevoza koja od ožujka ove godine djeluje i u Hrvatskoj, privukla je novu rundu ulaganja, vrijednu 200 milijuna dolara. Investicija bi mogla biti djelomično upotrijebljena za još brži rast na domaćem tržištu

Kako smo već pisali, BlaBlaCar je platforma za povezivanje onih koji trebaju prijevoz na duljim relacijama s onima koji putuju u istom smjeru i imaju slobodnih mjesta te su voljni podijeliti troškove putovanja.

Broji više od 20 milijuna članova u 19 zemalja. Prema zadnjim dostupnim podacima, tijekom jednog tromjesječja aktivno ga koristi deset milijuna vozača i putnika.

Nedavno su ušli na tržišta Indije i Meksika, a u travnju ove godine preuzeli su drugu po veličini europsku zajednicu za dijeljenje prijevoza carpooling.com.

Friško investiranih 200 milijuna dolara podiže procijenjenu tržišnu vrijednost BlaBlaCara na 1,6 milijardi dolara - prvi put na više od milijarde dolara - što taj startup čini jednim od najbolje financiranih u Europi.

Dosad su skupili više od 300 milijuna dolara ulaganja - rundu vrijednu 100 milijuna dolara realizirali su u srpnju 2014, nakon čega su se proširili u sedam novih zemalja na tri kontinenta. Među tim zemljama bila je i Hrvatska.


Glavni ulagači su Insight Venture Partners i Lead Edge Capital, uz sudjelovanje Vostok New Ventures. Serija D ulaganja stiže kao odgovor na ubrzani rast BlaBlaCara u Europi kao i širenje na nova tržišta. Trenutno razmatraju Brazil i još neka tržišta u Južnoj Americi, kao i Aziju.

'Uz ovu investiciju ubrzat ćemo rast na novim i etabliranim tržištima, nastavljajući graditi najveću prometnu mrežu na svijetu koja se zasniva na ljudima. Ova investicija je važan korak prema redefiniranju mobilnosti na globalnoj razini', rekao je Nicolas Brusson, suosnivač BlaBlaCara.

Što bi nova runda ulaganja konkretno mogla značiti za Hrvatsku? 'Omogućit će još brži rast na novim tržištima koja su se pokazala kao odličan potencijal, među kojima je svakako Hrvatska. Iako je malo tržište, riječ je o turističkoj zemlji, automobilom lako dostupnoj za 17 europskih zemalja u kojima je BlaBlaCar već prisutan.

Već ovog ljeta je velik broj naših članova iz drugih zemalja intenzivno koristio naš servis tijekom ljetovanja u Hrvatskoj. Rast broja korisnika je bio veći nego što smo očekivali. Čini se kako su ljudi jedva dočekali platformu koja će im omogućiti lako, brzo i sigurno dijeljenje troškova prijevoza', objašnjava direktorica marketinga i odnosa s javnošću BlaBlaCara za Hrvatsku Antonija Bilić Arar


Tvrtka prema javnosti komunicira samo podatke o poslovanju na globalnoj razini, pa smo ostali uskraćeni za informaciju o tome koliko imaju zaposlenih i korisnika u Hrvatskoj. No, ako doista bilježe vrlo brz rast, moguće je kako će uskoro zapošljavati nove djelatnike.

Poznato je kako Blablacar prilagođava platformu uvjetima zemlje u kojoj posluje. U čemu se sastojala prilagodba domaćoj regulativi? 'Prvenstveno od toga da su web servis i mobilne aplikacije dostupne na hrvatskom jeziku te da postoji podrška članovima na hrvatskom jeziku', kaže Bilić Arar.

Hrvatska je trenutno među tržištima na kojima je BlaBlaCarova platforma potpuno besplatna i za vozače i za putnike - prijevoz se na BlaBlaCaru dogovara i rezervira, ali se ne plaća online. Prilagođavanje - ne samo uvjetima zemlje nego i navikama korisnika - zemlji u kojoj posluje najočitije je u trenutku prelaska na online sustav plaćanja.

'U tom trenutku ne koristimo isti model za sve zemlje nego online sustav rezervacija i plaćanja uvodimo prilagođen korisnicima i kulturi određene zemlje. Isto će se dogoditi i ako će taj sustav biti uvođen u Hrvatskoj', kaže Bilić Arar. Hoće li i kada biti uveden, zasad nije poznato.