DIESELGATE

Bivši prvi čovjek Volkswagena odbio svjedočiti o Dieselgateu

14.02.2017 u 12:42

Bionic
Reading

Ferdinand Piech, bivši Volkswagenov predsjednik i prethodnik Martina Winterkorna, odbio je svjedočiti njemačkim vlastima koje istražuju mogućnost upliva države u skandal Dieselgate

Piecha je zvao na saslušanje njemački parlamentarni odbor koji istražuje Dieselgate, no on se odbio odazvati.

Njegovo zadnje svjedočenje uzeli su pravnici u SAD-u, u odvjetničkoj tvrtki Jones Day u travnju prošle godine, a njemački tužitelji u prosincu prošle godine, prema izjavi njegovih odvjetnika Reutersu

'Njegovi komentari isključivo su bili usmjereni na upite iz Jones Daya i tužitelja. Oni nisu usmjereni na javne medije', navodi u priopćenju Piechov odvjetnik Gerhard Strate. Također je dodao da on nema namjeru 'komentirati u javnosti ono što cirkulira kao navodni sadržaj ispitivanja'.

Ranija izvješća njemačkog Bild am Sonntaga kažu da je Piech obavijestio top direktore u VW-u o mogućnosti varanja pri ispitivanju emisija ispušnih plinova iz dizelskih motora u SAD-u šest mjeseci prije nego što je skandal izašao u javnost u rujnu 2015. godine.

Isto izvješće dalje kaže da je Piech govorio o problemu s Winterkornom, tadašnjim prvim čovjekom Volkswagena, a zatim obavijestio o tome članove nadzornog odbora u ožujku 2015. godine, mjesec dana prije nego što je bio prisiljen napustiti poziciju predsjednika nadzornog odbora.


Izvor upoznat sa situacijom izjavio je za Reuters da je, nakon što je Piech razgovarao s Winterkornom o višku emisija štetnih plinova u američkim vozilima, Winterkorn rekao da je povlačenje pogođenih vozila već bilo planirano i da će problem biti riješen.

VW je rekao da su uzeli u obzir pravne akcije protiv Piecha zbog njegovih tvrdnji. Radnički predstavnici nadzornog odbora već su negirali iskazane tvrdnje, a Stephan Weil, član upravnog odbora i premijer Donje Saske (koja je VW-ov drugi najveći dioničar), učinio je isto.

Ferdinand Piech je 79-godišnji Austrijanac, unuk osnivača Porschea i suvlasnik 10 posto te kompanije, inženjer je po zanimanju te je bio na čelu Volkswagena i u samom vrhu tvrtke preko dvadeset i pet godina, od 1993. nadalje. De facto je jedno vrijeme, bez obzira na to koju je poziciju obnašao, bio alfa i omega u najvećem njemačkom proizvođaču automobila.