VRIJEDNOST BRANDA

Apple (još uvijek) diše Googleu za vratom

19.05.2017 u 13:58

Bionic
Reading

Iako su proteklih kvartala analitičari smatrali da Google kao brand postaje 'generičan', u proteklih godinu dana vrijednost branda samo je narasla. U međuvremenu, Apple je izgubio dio bodova ali je i dalje vrlo, vrlo blizu IT diva iz Mountain Viewa. Vrh zapravo po vrijednosti čini trojac - jer je i Amazon na manje od milijardu dolara razlike

Prema Global 500 izvješću Brand Financea, nije Google taj koji se mora brinuti oko vrijednosti branda - već Apple! 'Evanđelisti Applea počinju gubiti vjeru u tvrtku', sugeriraju autori izvješća. Jedan od razloga je to što tvrtka s logom nagrižene voćke jednostavno nije uspjela održati svoju tehnološku premoć, a novi uređaji nisu se primili u svijetu potrošača kao oni raniji. 

Apple je u odnosu na prošlu godinu u vrijednosti branda pao za 27 posto, no uz procijenjenu vrijednost od 107,1 milijardu dolara, teško da se može govoriti o katastrofi. Google je pak u proteklih godinu dana u vrijednosti branda narastao za 24 posto, uz procjenjenu vrijednost branda od 109,5 milijardi dolara. 

No, postoji i treći konj u ovoj utrci. Vrijednost Amazona kao branda narasla je za vrtoglavih 53 posto te je sad procijenjena na 106,4 milijarde dolara.

Infographic: Google is the World's Most Valuable Brand, with Apple a Close Competitor | Statista You will find more statistics at Statista

Posebno je zanimljivo i to kako je Facebook, usprkos rastu od 82 posto tek na devetoj poziciji najvrijednijih brandova (62 milijarde dolara). Od drugih tehnoloških divova vrijedi još spomenuti Microsoft (5. mjesto, 76,3 milijarde dolara) te Samsung (6. mjesto, 66,2 milijarde dolara).