PERSPEKTIVNA INDUSTRIJA

Algebra predstavila prvi hrvatski studij razvoja računalnih igara

24.05.2023 u 10:08

Bionic
Reading

Perspektivna industrija razvoja videoigara (game development), u kojoj je u 2022. godini globalno uprihođeno 184,4 milijarde dolara, zapošljava različite vrste stručnjaka, uključujući programere, producente, dizajnere, pisce i mnoga druga kreativna i umjetnička zanimanja

Očekuje se da će globalna industrija razvoja videoigara do 2025. godine doseći prihod od čak 300 milijardi dolara, što je čini jednim od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije, rečeno je na konferenciji 'Igrama do karijere' kojom je Algebra predstavila svoj novi prijediplomski studij razvoja računalnih igara.

Marin Piletić, ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike čestitao je Algebri na pokretanju novog studijskog programa:

'Upravo u tehničkoj školi Sisak školovanje završava prva generacija game developera, a iduće godine nam stiže i prva generacija iz Novske koja trenutno prolazi eksperimentalni program, tako da je ovaj studijski program pokrenut u pravom trenutku. Razvoj gaming industrije ovisio je o malom broju pionira koji su i bez sustavne podrške učinili puno. Oni su nam bili putokaz i svijetla točka koja nam je ukazala na to gdje i sami možemo pružiti podršku jednoj od najbrže rastućih industrija u svijetu.

Ministarstvo je u Zakon o audiovizualnim djelatnostima uvrstilo i gaming, s čime je omogućeno financiranje ovoj perspektivnoj industrijskoj grani, dok je HZZ svoj obol dao kroz program zapošljavanja u Pismo inkubatoru u Novskoj. Korak po korak došli smo i do visokog obrazovanja, industriju game developmenta shvaćamo ozbiljno i radit ćemo i dalje na tome da ona bude bolje pozicionirana u ukupnom hrvatskom gospodarstvu'.

Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra na konferenciji održanoj u Algebri pojasnio je u svom uvodnom obraćanju motivaciju iza pokretanja ovog novog studijskog programa:

'Podcijenili smo moć hrvatske IT industrije u privlačenju mladih ljudi i otvaranju novih radnih mjesta. Iskustvo nam je pokazalo da preko 87 posto studenata Algebre već za vrijeme studija pronalazi posao, zato je važno da kroz prijediplomski studij namijenjen razvoju računalnih igara damo dodatan doprinos game development industriji. Naš program odlično se nadopunjuje na srednjoškolski strukovni program koji već postoji u Sisku.

Nastojali smo pokriti znanja iz nekoliko područja, dominantni dio čine programerska znanja i vještine, a trećina sadržaja odlazi na produkciju, story-telling i ostale kreativne elemente. Želimo Hrvatsku pozicionirati kao zemlju predvodnicu razvoja game developmenta u ovom dijelu svijeta, a pokretanje stručnog studija prvi je korak u tom smjeru.“

Igor Margan, voditelj Algebrinog studija razvoja računalnih igara predstavio je novi prijediplomski studijski program:

'Algebra je prepoznala strateški potencijal game development industrije i u skladu s potrebama tržišta rada razvila novi studijski program koji je nedavno i službeno pozitivno ocijenjen na sjednici akreditacijskog savjeta Agencije za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske. Program novog Algebrinog studija osmišljen je s ciljem pružanja suvremenih i tržišno konkurentnih znanja i vještina potrebnih za razvoj računalnih igara iz područja programiranja, stvaranja iskustva igranja, 3D dizajna, marketinga i poslovnog planiranja'.

Algebra je na događanju u suradnji s brendom White Shark najavila i mogućnost osvajanja stipendije za učenike koji pokažu posebnu izvrsnost u školovanju te je potpisan sporazum o suradnji s industrijskim liderima - tvrtkama zainteresiranim za pružanje stručne prakse u području razvoja računalnih gara studentima Algebrinog novog studija.

Sporazum o suradnji za pružanje stručnih praksi potpisan je s tvrtkama LGM, Protopixel, Ironward i Room-C Games.