Sportski magazin FORBESOVIH TOP 10

Najunosnije ime svjetskog sporta je – Tiger Woods

Američki magazin Forbes sastavio je listu od deset sportaša čiji 'osobni brendovi' imaju najveći potencijal na ekonomskom i marketinškom tržištu. Riječ je, dakle, o novcu koji zarađuju izvan sportskih arena, uglavnom kroz promociju i sponzorske ugovore. Iznosi na koje je časopis procijenio sportaše mnogo su manji od iznosa koje ti ljudi u stvarnosti zarađuju od spomenutih ugovora

Na listi se našlo začuđujuće malo nogometaša - tek dvojica, koliko ima i golfera. U Forbesu tvrde da su se pri sastavljanju liste vodili prednošću koju navedeni sportaši po sponzorskim ugovorima imaju pred ostalim zvijezdama u sportu kojim se bave. Evo kako je izgledala ta lista, od začelja do pročelja:

10. SHAUN WHITE – sedam milijuna američkih dolara
Nije nogometaš, nije košarkaš, tenisač ili golfer, ali njegova riznica trofeja djeluje zlatnije od spomenika Turkmenbašiju u Ašgabadu. Shaun White je bio čudo od djeteta na dasci, a sada je istovremeno ponajbolji svjetski snowboarder i skejter, što su dva sporta/supkulture koji u svijetu imaju mnogo poklonika. Superstar ekstremnih sportova uspio je svoj 'brand' povezati s iznenađujuće velikim rasponom etiketa, od Burton Snowboardsa i Red Bulla do Hewlett-Packarda. Marketinški stručnjak Chris Wilson smatra da 25-godišnji mladoliki šampion uspijeva pomiriti brendiranje u raznim smjerovima i zadržati reputaciju momka koji je 'ostao svoj', jer se odlučuje za proizvode koje i u stvarnosti koristi.

9. CHRISTIANO RONALDO – devet milijuna dolara
Iz europske perspektive Forbesova procjena doima se prilično nevjerojatno, premda esktra talentirani (nekome i ekstra zgodni, nekome pak ekstra antipatični) Portugalac zasad prvenstveno igra fantastičan nogomet: za razliku od Beckhama, to je još njegov, što bi rekli menadžeri, 'core business'. Prelaskom iz Manchester Uniteda u Real Madrid za 132 milijuna dolara, uz 17 milijuna dolara godišnje plaće, postao je najskuplji igrač nogometa svih vremena. A gdje je sportska superzvijezda, tu su odmah i sponzoruše, pardon, sponzori: Nike, Castrol, Armani, Banco Esposito, i tako dalje, i tako dalje. Christiano Ronaldo je i momak izvanserijske vanjštine, zbog čega vas često obnažen sa zidova kioska mami da kupite neki magazin ili list, ili s jumbo plakata nudi proizvod kojeg možda uopće ne koristi. On je očito zvijezda novijih generacija, jer mu se popularnost posebno očituje na društvenim mrežama. Kada je Forbes u svibnju radio njegov profil, imao je 25 milijuna 'lajkera' na Facebooku - navodno duplo više nego bilo koji drugi sportaš. Sada ih ima preko 37 milijuna.

8. MARIJA ŠARAPOVA - devet milijuna dolara
Jedina žena među devetoricom muškaraca i najmlađa osoba na Forbesovoj listi sa 24 godine. Ruska plavokosa ljepotica učinila je da mediji lakše prebole povlačenje Anne Kurnjikove, a pritom je mnogo uspješnija tenisačica od potonje. Pored 24 WTA i tri Grand Slam naslova, trenutačno druga tenisačica svijeta prilično je uspješna i u modno-manekenskim vodama, pa je tako postala jedno od promotivnih lica modne kuće Cole Haan. Čini se da pokušava stvoriti imidž profinjenije žene od Kurnjikove. Pod njezinim se imenom dizajniraju cipele, torbice i slatkiši. Njezin ugovor s Nikeom vrijedi oko 70 milijuna dolara za osam godina, pa Šarapova danas zarađuje najviše od svih svjetskih sportašica.

7. DALE EARNHARDT JR. – devet milijuna dolara
Već sedam godina najpopularniji vozač američke mreže automobilističkih utrka NASCAR. Dvostruki šampion serije Busch i pobjednik utrke Daytona 500. Uz to je pravi američki tajkun koji posjeduje producentsku kuću, trkaću stazu, suvlasnik je budućeg motosport parka u Alabami te lanca kafića u začetku. Uz to je vodio radijske i TV emisije, a nije se oklijevao ni okušati u glumi i muzičkim gostovanjima. U Disney/Pixarovom crtiću 'Auti' posudio je glas automobilu broj osam, Junioru.

6. KOBE BRYANT – 14 milijuna dolara

Jedan od prvih 'srednjoškolaca' u NBA ligi sada je već 33-godišnjak i ima najviše naslova prvaka među aktivnim igračima – pet, odnosno jedan manje od Michaela Jordana, s kojim ga najčešće uspoređuju. Možda Kobe po stilu igre previše sliči Mikeu da bi ga mogao nadmašiti po dojmu, a nije ni izbliza tako simpatičan u nastupima izvan terena. No svejedno, od Amerike do Europe i Kine, dres Lakersa s brojem 24 danas je drugi najprodavaniji takav artikl iz NBA dućana.

5. LEBRON JAMES – 20 milijuna dolara
Ni rijetko viđena pompoznost kojom je najavio da odustaje od odgovornosti za Cleveland Cavalierse i prelazi u supermomčad Miami Heata (nakon čega je stekao armiju nesimpatizera), niti kasnije bahaćenje bez dovoljno pokrića (jer naslov ipak nisu osvojili), nisu utjecali na činjenicu da je King James i dalje vlasnik najprodavanijeg dresa u NBA. I to nije čudno, jer posrijedi je igrač koji je stilom igre – zasad ne i rezultatima - postavio nove standarde u košarci. Prije NBA prstena dobio je svoj crtić – The LeBrons, a naveliko se bacio i u biznis pristupivši grupi Fenway Sports, što mu je omogućilo da posjeduje udio u vlasništvu engleskog premierligaša Liverpoola. Navodno je ranije u karijeri izjavio da želi postati prvi dolarski milijarder u povijesti sporta... Za takvo nešto vjerojatno će ipak morati nešto i osvojiti.

4. DAVID BECKHAM – 20 milijuna dolara
Taj je već toliko razvio svoj brend, da je pitanje hoće li se novije generacije jednog dana uopće sjećati da je sve počelo tako što je naganjao i centrirao loptu po nogometnoj livadi. I to je činio jako dobro... No otkako je oženio Victoriju Caroline Adams, starletu koja je nekad pjevala u Spice Girls, njih dvoje postali su brendirana dvoglava celebrity aždaja koja nastoji diktirati i dizajnirati modne trendove, manipulirati tabloidima, reklamirati megakompanije od Coca-Cole do IBM-a, baviti se humanitarnim radom, pjevati, glumiti, glumatati, izlaziti iz paštete, što god ide...

3. PHIL MICKELSON – 20 milijuna dolara
Vjerojatno je tek omanji postotak Hrvata uopće čuo za gospodina koji je već prevalio 40-u, a godinama je puhao za vrat Tigeru Woodsu kao drugi najbolji golfer planeta. Njih dvojicu Sport Illustrated donedavno je smatrao najbolje plaćenim sportašima svijeta. Pritom je magazin Fortune procijenio da je 2007. Mickelson zaradio 51 milijun dolara, od čega su sa čak 47 pridonijeli sponzorski ugovori: konzultantske te bankarske mreže KPMG i Barclays, zatim Rolex, samo su neki od njih. Vrlo ilustrativan primjer koju socijalnu skupinu tangira svijet golfa.

2. ROGER FEDERER – 26 milijuna dolara
Ni on više nije glavna faca u svom donedavnom kraljevstvu - svijetu tenisa. No kao što se navikao skupljati Grand Slam naslove, 30-godišnji Švicarac ima dosta iskustva s potpisivanjem bajoslovnih sponzorskih ugovora. Onaj koji ima s Nikeom (preko deset milijuna dolara godišnje) najveći je ne samo u svijetu tenisa, nego uopće, a potpisao je i tzv. Svjetsko partnerstvo s Mercedes Benzom, Rolexom... Gillete se nedavno zahvalio Tigeru Woodsu i Thierryu Henryju – rezultatski sad već bivšim zvijezdama. No Federer je još uvijek treći igrač svijeta.

1. TIGER WOODS – 55 milijuna dolara

Golf doista nije sport kojim bi se u ovom trenutku oduševljavale svjetske mase, ali na neku foru za Tigera Woodsa svi znaju. Vjerojatno zato što u tom elitnom sportu, uglavnom dostupnom višim ekonomskim klasama, već godinama žari i pali obrćući strahovitu lovu. Ima sponzorske ugovore s Nikeom i Electronic Artsom te je i dalje uvjerljivo najbolje plaćeni sportaš globusa - usprkos privatnim problemima i činjenici da mu se forma posljednjih godina srozala do te mjere da je prvi put u 15 godina ispao iz Top 50 na svjetskoj ljestvici.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Može li Hrvatska osvojiti jednak broj medalja i na sljedećim Igrama u Tokiju?

Lige

  • Liga prvaka
  • Europska liga
Pogledaj detaljnu statistiku