NE SMIJE SE PONOVITI

Alonso: Deset centimetara me dijelilo od smrti!

10.10.2014 u 07:00

Bionic
Reading

Fernando Alonso i Felipe Massa smatraju da je ideja zatvorenih kokpita nešto što FIA treba uzeti u obzir u budućnosti, s obzirom na ozljede glave koje su karakterizirale sve najteže nesreće posljednjih godina…

Krovna automobilistička organizacija od nesreće Felipea Masse u Budimpešti 2009. te pogibije vozača Formule 2 Henryja Surteesa u sličnom incidentu ozbiljno razmišlja o uvođenju zatvorenih kokpita u svoja natjecanja bolida.

Gledajte Formulu 1!

Sve slobodne treninge, kvalifikacije te sve nedjeljne utrke gledajte na MAXtv-ovom kanalu, MAX GP! Utrke možete gledati i putem MAXtv To Go i Pay-Per-Day usluge te na online servisu match.tportal.hr. MAX Auto Moto paket možete kupiti OVDJE.

Nakon onog što se dogodilo Bianchiju prošli vikend ovo se pitanje aktualiziralo, a vozači koji su se našli u smrtnoj opasnosti smatraju da je riječ o pozitivnoj ideji.

'Za moju nesreću to rješenje bi bilo savršeno. Što se Julesove tiče, nisam siguran. No, za mnoge tipove nesreća bi to bilo zanimljivo rješenje. Trebali bismo vidjeti i iskušati nešto slično da vidimo je li to pozitivno ili nije,' izjavio je uoči utrke u Sočiju Felipe Massa.

Vozači su posebno ugroženi kada jedan od kolega potpuno izgubi kontrolu uoči snažnog kočenja i poput torpeda bočno pogodi druge aktere. Posebno opasan bio je incident u Belgiji 2012., kada je Grosjean doletio i pomeo niz vozača, a pritom je umalo stradao Fernando Alonso.

'Vjerojatno bih poginuo da je samo deset centimetara bliže prošao mojoj glavi. Najveće nesreće posljednjih godina uzrokovale su ozljede glave, dakle riječ je o dijelu tijela koji nije sto posto siguran. Ako postoji tehnologija koja bi omogućila zaštitu, zašto ne? Imamo avione, mnoge primjere uspješne upotrebe. Zašto ne razmisliti o tome?', kaže španjolski šampion.


No, zatvoreni kokpiti donijeli bi i nove probleme: lošije vidno polje vozača, posebno po kiši, kao i potencijalno magljenje.

'To je teško pitanje. U Formuli 1 kokpit je otvoren od prvog dana do sad, bila bi to velika promjena. Sigurnost je nešto što uvijek moramo poboljšavati i siguran sam da će se uzeti u obzir je li ta promjena moguća,' zaključuje Jenson Button.


Velika nagrada Japana, rezultati:

1. Lewis Hamilton (VBR/Mercedes) 1:51:43.021
2. Nico Rosberg (Nje/Mercedes) + 9.180
3. Sebastian Vettel (Nje/Red Bull) 29.122
4. Daniel Ricciardo (AUS/Red Bull) 38.818
5. Jenson Button (VBR/McLaren) 1:07.550
6. Valtteri Bottas (FIN/Williams) 1:53.773
7. Felipe Massa (BRA/Williams) 1:55.126
8. Nico Hülkenberg (Nje/Force India) 1:55.948
9. Jean-Eric Vergne (FRA/Toro Rosso) 2:07.638
10. Sergio Pérez (MEKS/Force India) 1 krug

Ukupni poredak:

1. Lewis Hamilton (VBR) 266 bodova
2. Nico Rosberg (Nje) 256
3. Daniel Ricciardo (AUS) 193
4. Sebastian Vettel (Nje) 139
5. Fernando Alonso (Špa) 133
6. Valtteri Bottas (FIN) 130
7. Jenson Button (VBR) 82
8. Nico Hülkenberg (Nje) 76
9. Felipe Massa (BRA) 71
10. Sergio Pérez (MEKS) 46

Poredak konstruktora:

1. Mercedes-AMG 522 boda
2. Red Bull 332
3. Williams 201
4. Ferrari 178
5. Force India 122

Ostale sažetke utrke pogledajte ovdje