VELIKA NAGRADA JAPANA

Suzuka je izazov u kojem F1 vozači posebno uživaju!

01.10.2014 u 12:16

Bionic
Reading

Nakon preokreta na vrhu prije dva tjedna u Singapuru, Lewis Hamilton pokušat će zadržati svoju prednost pred Nicom Rosbergom ove nedjelje na japanskoj Suzuki…

Formula 1 ulazi u završnicu sezone. Još je pet utrka do kraja, a Lewis Hamilton u Singapuru je preuzeo vodstvo, nakon odustajanja kolege Nice Rosberga zbog kvara na upravljačkom mehanizmu. Tri boda zaostatka Nijemac će pokušati nadoknaditi u Japanu, na stazi koja je u prošlosti favorizirala njegove sunarodnjake.

Gledajte Formulu 1!

Sve slobodne treninge, kvalifikacije te sve nedjeljne utrke gledajte na MAXtv-ovom kanalu, MAX GP! Utrke možete gledati i putem MAXtv To Go i Pay-Per-Day usluge te na online servisu match.tportal.hr. MAX Auto Moto paket možete kupiti OVDJE.

Na Suzuki utrke Formule 1 održavaju se od 1987. godine. Dizajnirao ju je Nizozemac John Hugenholz i jedna je od najatraktivnijih u kalendaru. S obzirom da je u prošlosti znala biti posljednja utrka u sezoni, ovdje smo gledali mnoge epske dvoboje i velike trenutke. Izdvajamo sudare Prosta i Senne, prvi naslov za Ferrari nakon više od 20 godina Schumachera 2000. , a najbolji je potez svakako Kimijevo pretjecanje Fisichelle u zadnjem krugu za pobjedu 2005. godine.

Najuspješniji vozači ovdje bili su Nijemci. Michael Schumacher slavio je na Velikoj nagradi Japana šest puta, a Sebastian Vettel četiri, dok nitko drugi nije uspio ovdje slaviti više nego dvaput.

Suzuka spada među duže F1 staze sa svojih 5.8 kilometara i puna je izazova. Posebno atraktivan početni je dio kruga. Nakon brzog prvog desnog zavoja u koji se ulazi s više od 200km/h slijede zahtjevni srednje brzi lijevi i desni zavoji kakvih nema nigdje drugdje u F1 kalendaru.


U središnjem dijelu kruga posebno teški su povezani osmi i deveti zavoj, na kojima vozači redovito završavaju u pijesku. Slijedi snažno kočenje, spori zavoj 11 pa nova jurnjava prema atraktivnim brzim zavojima 13 i 14 koje treba pogoditi sa 180km/h i što bolje izaći na dugi ravni dio. Zavoj broj 15 zvan '130R' izuzetno je brz i prolazi se punim gasom, a na kraju kruga još je zahtjevna šikana, koja je i najbolje mjesto za pretjecanje. Prolazi se s oko 90km/h, a onda slijedi ubrzanje i startno-ciljna ravnina.

Pirelli je vozačima ponudio tvrde i srednje tvrde komponente guma. U prošlosti se znalo ići samo jednom u boks ovdje, vidjet ćemo hoće li se to ponoviti. DRS zona nalazi se samo na startno ciljnoj ravnini, a što se vremenske prognoze tiče, kiša je moguća tijekom nedjeljne utrke.

Velika nagrada Japana, Suzuka

U kalendaru od: 1987.
Broj krugova: 53
Dužina kruga: 5.807km
Rekord kruga: 1:31.540 (Raikkonen 2005.)

Favoriti ostaju isti. Lewis Hamilton i Nico Rosberg trebali bi se međusobno boriti za pobjedu, dok će 'bikovi' Ricciardo i Vettel tražiti šansu iz drugog plana, kao i Williamsi Masse i Bottasa te Alonsov Ferrari.

Suzuka je posljednja utrka sezone u ranim jutarnjim satima. Kvalifikacije su u subotu na rasporedu u 7 ujutro, a utrka u nedjelju u 8. Svejedno, ne bi ju valjalo propustiti, jer riječ je o fantastičnoj stazi na kojoj je užitak gledati vozače kako jure.


VN Singapura

1. Lewis Hamilton (VBR/Mercedes) 2h00:04.795
2. Sebastian Vettel (NJEM/Red Bull-Renault) + 13.534
3. Daniel Ricciardo (AUS/Red Bull-Renault) 14.273
4. Fernando Alonso (ŠPA/Ferrari) 15.389
5. Felipe Massa (BRA/Williams-Mercedes) 42.161
6. Jean-Eric Vergne (FRA/Toro Rosso-Renault) 56.801
7. Sergio Pérez (MEK/Force India-Mercedes) 59.038
8. Kimi Räikkönen (FIN/Ferrari) 1:00.641
9. Nico Hülkenberg (NJEM/Force India-Mercedes) 1:01.661
10. Kevin Magnussen (DAN/McLaren-Mercedes) 1:02.230

Poredak vozača

1. Lewis Hamilton (VBR) 241
2. Nico Rosberg (NJEM) 238
3. Daniel Ricciardo (AUS) 181
4. Fernando Alonso (ŠPA) 133
5. Sebastian Vettel (NJEM) 124

Poredak momčadi

1. Mercedes-AMG 479 bodova
2. Red Bull 305
3. Williams 187
4. Ferrari 178
5. Force India 117
6. McLaren 111

Sažetke svih utrka ove sezone pogledajte ovdje