TV TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Treba li Dnevnik HTV-a završiti spotom Nine Badrić?

Sinoćnji središnji Dnevnik HTV-a završio je na vrlo zanimljiv način: cijelim videospotom za pjesmu 'Nebo' Nine Badrić, koja će predstavljati Hrvatsku na Eurosongu. Teško je zamisliti bolju ilustraciju za ruglo u koje se pretvorila nekada ozbiljna i relevantna informativna emisija. I to ne zato što bi bilo tko od gledatelja imao bilo što protiv Nine Badrić i Eurosonga. Nego zato što je takav pristup informativnom programu jednostavno sramotan za televiziju koja bi trebala biti javni servis koji brani interese svih građana. A svojim mentalnim komercijaliziranjem i ovakvim postupcima tome se konceptu ruga

Sinoćnji Dnevnik HTV-a završio je na vrlo zanimljiv način. U njemu je, naime, u cijelosti prikazan videospot uz pjesmu 'Nebo' Nine Badrić, hrvatsku kandidatkinju na ovogodišnjem natjecanju za pjesmu Eurovizije iliti Eurosongu. I sad, možda je to nekome normalno. Možda ima i onih koji u tome ne vide nikakvo zlo. Reći će mi da se i u informativnim emisijama najvećih televizijskih svjetskih kuća, poput CNN-a, Foxa i RTL-a koji put potkrade kakav zabavnoglazbeni sadržaj. Čak i ne moramo ići tako daleko, reći će. Naša vlastita, domaća NovaTV u Dnevniku ima rubriku 'Scena', pa zašto ne bi i Dnevnik HTV-a koji put malo odbacio superozbiljne šlapice i opustio se pred gledateljstvom.

Po mojem mišljenju, HTV-ov informativni program to ne bi nikada smio činiti. Uopće pritom ne govorim o tome Eurosongu, koji je od nekadašnjeg festivala na kojima su nacionalne televizije predstavljale svoje zabavnoglazbene adute degenerirao u trash cirkus. Ne govorim čak ni o kronično provincijskom mentalitetu naših zabavnjaka, koji taj i takav Eurosong i dalje shvaćaju kao supervažnu kartu za bjelosvjetsku promociju. Ne govorim ni o domaćim glazbenim megastručnjacima, koji se tako dobro razumiju u fore kakve prolaze na tom natjecanju da redovito onamo šalju pjesme kakve su dobro prolazile prije tri godine. Na kraju krajeva, ne govorim čak ni o presmiješnom, ali pretencioznom spotu s razmahanim svilenim plahtama, za koji čovjek ne može točno odrediti zbiva li se na satu akrobacijskog plesa na svilenim trakama ili u praonici. Ni o čemu od toga ne govorim, premda sve to stoji.

Govorim o tome da Dnevnik HTV-a ne bi trebao završavati kompletnim videospotom uz zabavnoglazbenu pjesmicu, čak ni kada se radi o videospotu koji je ta televizija producirala, platila ili što god već s njime radila. Ne bi smio završavati cijelim glazbenim videospotom, jer tako ne završavaju informativne emisije javne televizije. Informativne emisije javne televizije postoje zbog toga da bi pravodobnim, točnim i na pravi način prezentiranim informacijama štitile interes javnosti, odnosno svih svojih gledatelja. Jest, toj javnosti neće izrasti tumor na javnom interesu zbog prikazivanja takve jedne trivijalnosti i jednoga pišljivog videospota na kraju Dnevnika, ali kada taj Dnevnik već ne uspijeva ispuniti svoju svrhu koju sam opisala u prethodnoj rečenici, mogao bi se barem ne rugati sam sebi s takvim izletima u zabavnoglazbeni program. Pa još k tome i trasherski.



I da, znam da se isječci (ISJEČCI!!!) iz videospotova prikazuju i u vijestima na CNN-u, RTL-u, NBC-ju i Novoj TV. Tamo se i smiju prikazivati jer su to sve redom komercijalne televizije, koje žive od gledanosti i postoje zbog gledanosti. Komercijalnim televizijama gledatelji nisu cilj ni svrha, već sredstvo za postizanje cilja, zato se i zovu komercijalne. Javna televizija ne bi smjela takvo razmišljanje imati ni u primozgu, ne bi joj se smjelo ni slučajno omaknuti. A šefovi HTV-a nikako da to shvate. Nikako da shvate da ne rade program za onu većinu koja troši najviše proizvoda iz reklama koje se onda prikazuju u terminima najveće gledanosti, nego rade program za sve koji plaćaju pretplatu. Kada počnu sa spikama da će gledanošću pobijediti NovuTV, RTL i ostale komercijalne konkurente te kada s ovakvim glupavim mini-potezima takvu spiku počnu pretvarati u praksu, svaki put umre dio smisla sadržan u definiciji HTV-a kao javnog servisa.

Zato bih, kao članica kućanstva koje plaća pretplatu i kao pripadnica javnosti, lijepo molila glavnog urednika, informativni program HTV-a i ostale prisavske bezveznjake da prestanu s takvim glupostima i s takvim razmišljanjem. Ne želim gledati Ninu Badrić i njezine pjesme u Dnevniku, ne zato što imam nešto protiv Nine Badrić, nego zato što joj u Dnevniku nije mjesto. A ako mi na to odgovorite da istraživanja gledanosti pokazuju kako 47,32% gledatelja želi Ninu Badrić u Dnevniku, onda bih vas lijepo zamolila da, kada se već vodite tim kriterijima, i pretplatu počnete naplaćivati samo od 47,32% gledatelja. Ili, još bolje, ni od koga. Utrpajte taj postotak u džep pa ga počnite prodavati oglašivačima, kao što to čine i svi drugi komercijalci. Onda emitirajte što god hoćete i u kojoj god hoćete emisiji. Kladim se da ćete za tri tjedna pred kraj Dnevnika imati horoskop.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Horoskop
Horoskop Pročitaj više