TV TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Novi Lokasov kviz '20pet' bio bi bolji s - Lokasom!

Novi kviz '20pet', koji je za HTV osmislio Joško Lokas, sasvim je solidan, s tek tu i tamo kojom sitnom i ispravljivom manom. No, budimo sasvim iskreni, riječ je o zabavnoj nagradnoj igri kakvoj nije mjesto na prvome programu, tik prije najvažnije informativne emisije. Jasno je zato da je riječ o triku kojim HTV nastoji pridobiti gledatelje odbjegle u smjeru 'Dnevnika' Nove TV. Zanimljivo je samo što to nisu pokušali učiniti stvaranjem boljega 'Dnevnika'. Lakše im je, izgleda, potplatiti raju nagradnjačom

Javna nam se televizija u zadnjih nekoliko dana sva nekako obnovila i pomladila. Da od rođenja ne živim u Hrvatskoj i da nisam već vidjela sve moguće prisavske inkarnacije i nova ruha, možda bih se čak i iznenadila. Uveli su novu informativnu emisiju, 'Vijesti u 5', Aco Stanković vodio je 'Dnevnik plus' i razgovor s Radimirom Čačićem, Bruno Kovačević poslije se bacio u medijsku akciju zaštite javnog lika i djela dotičnog Čačića i... što reći? Red novog, red starog. Klasika s HTV-a.

U svemu tome politički najmanje važna, ali gledateljima najzamjetnija pojava uvođenje je novoga kviza '20pet', koji je za HTV osmislio Joško Lokas, simpatičan lik koji je jednom davno na televiziji imao sjajan kviz 'Upitnik', a nakon toga spektakularan peh da se sve što dotakne u rekordnom roku pretvori u šrot. Lokasovo prokletstvo nije odraz nesposobnosti autora čije ime nosi, ali je vjerojatno uzrok tome što se dotični više ne pojavljuje u ulozi voditelja svojih projekata, nego to prepušta nekome drugome, pa je tako i s ovim kvizom.

Vodi ga mlađahna Lorena Nosić, cura koja je, slikovito rečeno, iz RTL opanaka uskočila u prisavske salonke jer je prije ove gaže bila poznata kao voditeljica reality serijala 'Ljubav je na selu'. Sada se ufurala u kvizaške vode, što je doista nešto respektabilniji angažman i ide joj sasvim pristojno, osim što bi je netko morao naučiti da gledatelji, kada nazivaju HTV da bi sudjelovali u kvizu, moraju utišati ton na televizoru, a ne smanjiti televizor. Znam, znam, cjepidlačim i curi tražim sitne mane tamo gdje krupnijih nema, ali da je samo jedanput ili dvaput rekla: 'Smanjite televizor', vjerojatno ne bih primijetila. No prve dvije emisije neprekidno je gledatelje moljakala da smanje televizor pa sam joj takvo nemušto izražavanje nakon stotoga ponavljanja mrvicu zamjerila.

Ipak, čak sam i ja spremna priznati da je riječ o sitnome problemu koji će voditeljica uskoro ispraviti, jednako kao što vjerujem da će se HTV možda sjetiti da točne odgovore, nakon što ih natjecatelj izgovori, ispiše na ekranu. Jer svim čudima telekomunikacija usprkos, i dalje se vrlo često događa da Lorena zapita: 'Što znači C u kraticama C64 i C128', gledatelji pred (nesmanjenim) televizorima čuju: 'Prmrdr' i potom voditeljica usklikne: 'Točno!' No osim tih sitnih mana, kviz '20pet' zasad se ne čini loš, premda bi bio još bolji da ga vodi Joško Lokas. Telefonski kvizovi na televiziji, naime, uglavnom su nalik jedan drugome kao jaje jajetu i ono po čemu je legendarni 'Upitnik' bio poznat upravo je ličnost njegova tvorca i voditelja. No, kao što već spomenuh gore, Lokasa vjerojatno umor i loša iskustva drže podalje od ekrana i to moramo uvažiti kao legitiman argument.

Prava mana cijele priče s kvizom '20pet', međutim, nema veze s onime što se događa u samoj emisiji, nego s okolnostima u kojima se emitira. Naime, iako doista nemam ništa protiv takvih kvizova, u dobra, stara vremena, kada je televizija u Hrvata još bila medij na kojem se naziralo zrnce profesionalizma, kvizovi poput 'Upitnika' i novoinkarniranog '20pet' prikazivali su se na kanalima koji su bili više posvećeni zabavi nego ozbiljnim, informativnim sadržajima. Nalazili smo ih na kanalu Z3, Drugom programu i okružene sličnim, zabavnim sadržajima. Vremena su se, međutim, promijenila i sada je novi HTV-ovski capo Kovačević takav kviz – zapravo zabavnu nagradnu igru u kojoj se gledateljima dijele pare zato da bi je gledali – smjestio drito pred središnji 'Dnevnik', najvažniju informativnu emisiju na prisavskom televerzumu.

Samo mentalno prikraćenima nije jasno da takvom intervencijom u TV raspored pokušava vratiti gledatelje koji su mu prebjegli na 'Dnevnik' Nove TV. I to je ono što je pomalo tužno: da su na HTV-u očito potpuno digli ruke od toga da odbjegle gledatelje privlače time da emitiraju bolji 'Dnevnik'. Nego čine ono što je lakše i jeftinije u svim mogućim značenjima tih riječi – potplaćuju gledatelje nagradnim igricama da bi ostali na njihovu kanalu. Joško Lokas i njegov kviz za to nisu ni najmanje krivi, ali Bruno Kovačević mogao bi razmisliti o tome na što mu se srozao standard. Jer takve fore za privlačenje gledatelja i gore spomenuto ulizivanje članovima Vlade po medijima - to je ono što bi se, za razliku od stišavanja tona, zapravo moglo nazvati smanjivanjem televizije.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Horoskop
Horoskop Pročitaj više