TV IMA I TOGA

I respektabilne karijere počinju sapunicama

Suprotno uvriježenom mišljenju da uloga u sapunici omogućuje materijalno lagodan život, ali i može zakočiti ozbiljnu umjetničku karijeru, neki 'sapuničari' uspjeli su se osloboditi tog pečata s kojim su stupili na scenu i stvoriti više-manje ozbiljne karijere

Trenutni bum hrvatskih serija potaknuo nas je da prelistamo arhive, te smo, plivajući morem glumačkih imena, naletjeli na poneka koja danas jako teško povezujemo s likovima iz sapunica koje su ih proslavile. Razlog tomu nije naša tanušna memorija, već njihove nove karijere kojima su uspjeli izbrisati prokletstvo sapuničarske varljive slave. Kao pravi kavaliri, krećemo od dama.

Jelena Popović Volarić predstavila se sveukupnom hrvatskom gledateljstvu u prvoj hrvatskoj telenoveli 'Villa Maria' (prije toga je kao tinejdžerica glumila u seriji 'Veliki odmor'). Glavna uloga Dore Jurak katapultirala ju je u zvjezdanu orbitu, da bi uslijedila uloga u 'Ljubavi u zaleđu', još pokojoj seriji, filmu i kazališnim daskama. U jednom trenutku Jelena je odlučila da više ne želi plesati kako drugi pjevaju, odnosno glumiti kako drugi pišu, te je sama počela pisati scenarije. Iz njezine radionice do sad su izašli 'Obični ljudi', 'Ponos Ratkajevih', 'Zakon ljubavi' i aktualni 'Larin izbor' te svakako možemo reći da je uspješno promijenila karijeru.

Osim Jelene, brojne glumice koje su napravile prve korake pred kamerom upravo u sapunicama vrijednim radom su uspjele izaći iz sjene svoje prve uloge te se oblikovati kao glumačke nade.

U prvom redu, tu je Ana Vilenica, koja je glumila i prije 'Ponosa Ratkajevih', no upravo ta serija dala joj je vjetar u krila te je prometnula u televizijsku zvijezdu. Nakon Ratkajevih, Ana je glumila u 'Dolini sunca' te oduševila i pobijedila u šouu 'Zvijezde pjevaju' i postala plavuša u 'Dnevniku plavuše'. Uz televizijske, Ana u posljednje vrijeme niže i kazališne uloge te trenutno u Rijeci radi na treš mjuziklu 'Ljepotica i zvijer' Vite Taufera.

Marija Borić krenula je s 'Ljubavi u zaleđu', potom nastavila u 'Ponosu Ratkajevih' da bi, zasad, stala s 'Najboljim godinama', koje su je i pretvorile u poznatu facu. I ona je nakon sapunica odlučila zapjevati u 'Zvijezde pjevaju', gdje je na najvišoj stepenici naslijedila Anu. Posljedica druženja s mikrofonom i mentorom Ervinom Baučićem nije samo uzlet popularnosti, već i suradnja s Connectovcima, a sigurni smo da će Marija u danima koji slijede poletjeti još više.

'Ljubav u zaleđu' označila je glumački početak i Ive Visković, koja se potom naglašenije okrenula kazalištu, gdje je glumila u brojnim predstavama u Teatru &TD, Sceni Gorica te Maloj sceni, poput 'Dantonove smrti', 'Pira malograđana', 'Osvrni se gnjevno', 'Vande', 'Radija Kundera' te 'Mrzim istinu!'.

Mirna Medaković proslavila se u 'Zabranjenoj ljubavi', da bi uslijedile uloge u serijama 'Dolina sunca' i 'Pod sretnom zvijezdom'. U isto vrijeme, Mirna je gradila i filmsku karijeru te je glumila u 'Show Must Go On' te 'Šuma summarum', a pojavljivala se i na kazališnim daskama, na odličan način spajajući ugodno, unosno i korisno.

Okret prema kazalištu napravile su i Helena Minić, koju smo također upoznali u 'Ljubavi u zaleđu', dodatno se podruživši s njom u 'Običnim ljudima', te Lana Gojak, koja je utjelovila naslovni lik u seriji 'Ne daj se, Nina'. Helena i Lana u svom matičnom kazalištu INK u Puli glume u vrlo zanimljivim projektima, od kojih je nama bila posebno zanimljiva predstava 'Čast'.

Još jedna glumica mogla bi profitirati svojim ulogama u sapunicama. Riječ je o Marijani Mikulić, koja je glumila u 'Običnim ljudima', 'Ponosu Ratkajevih' te 'Zakonu ljubavi', a zvjezdani trenutak doživjela je druženjem s Onurom usred jednog našeg dućana. U posljednje vrijeme Marijana se okrenula filmu i kazalištu, te je glumila u 'Flekama' i predstavi 'Lijepa naša'.

Šetnju damskim dijelom 'sapuničara' zatvaramo s Antonijom Šolom, koja se nakon uloge u 'Zabranjenoj ljubavi' okrenula glazbi, gdje je, osim samostalne karijere, surađivala s brojnim glazbenicima poput Toše Proeskog, Olivera Dragojevića i Tonyja Cetinskog.

Goran Stanzl/VLM/PIXSELL
Mislav Čavajda u 'Mamutici'
Muške snage predvodi Mislav Čavajda koji se, kako bi se odmaknuo od etikete zvijezde prve hrvatske telenovele, 'Ville Marije', okrenuo kazalištu, i to prvenstveno suvremenom kazališnom izričaju, odnosno postdramskom teatru, gdje se profilirao u ozbiljnog i odličnog kazališnog glumca. Jedna od potvrda njegove glumačke izvrsnosti je i nedavno osvojeni Orlando za ulogu u 'Kralju Edipu' na Dubrovačkim ljetnim igrama.

Mislavovim koracima korača Vladimir Tintor, koji se proslavio u 'Zabranjenoj ljubavi' i 'Zakonu ljubavi', da bi potom utihnuo na neko vrijeme, što mu je dobro došlo da izbriše stvorene etikete. U posljednje vrijeme sve više ga viđamo na kazališnim daskama, između ostaloga u predstavama 'Blago' i 'Sutra, sutra', gdje pokazuje zavidan glumački talent te smo sigurni da će još puno toga pokazati.

Uz nabrojene glumce, veliki broj mladih glumaca koji su prve glumačke korake napravili u sapunicama, posebice 'Zabranjenoj ljubavi', danas strpljivo stvara karijere na kazališnim daskama, prvenstveno u kazalištima za djecu, gdje bruse svoje talente i skidaju maske uloga koje su im odredile glumačke početke. Među njima su, spomenimo samo neke, Petra Kurtela, Zoran Pribičević i Sven Mađarević.

'Zabranjena ljubav' - prva hrvatska sapunica
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Horoskop
Horoskop Pročitaj više