Glazba BLACK EYED PEAS

'The Beginning'

Novi album Black Eyed Peasa bivše repere odvodi još dublje u disco klub – s house i electro poskočicama namijenjenima dječjim stadionskim zabavama

Val europske klupske glazbe koji je zapljusnuo i zauvijek promijenio reljef američkog hip hopa krenuo je na svoje razorno putovanje još prije nekoliko godina, s T-Painom i Black Eyed Peasima, no upravo su ga potonji, s pričom započetom na prošlom, gotovo pa čisto (i čisto solidnom) electro albumu 'The E.N.D.', ovog puta odveli još jedan (veliki) korak dalje.
Black Eyed Peas 'The Time (Dirty Beat)'


'Then Beginning', njihov šesti studijski album, novi je podsjetnik ne samo na to koliko se izbrisalo svako sjećanje na grupu koja je u svojim počecima radila čistokrvni indie hip hop, već i na to u kojoj je mjeri 4-to-the-floor, sve od disca i electra do housea, utjecao na will.i.ama, a preko njega i na nove generacije mladih Amera koje sada otkrivaju ono uz što su plesali svi na potezu od Njemačke do Hrvatske, dok su njihovi prekooceanski vršnjaci cupkali na trijemu uz benjo ili potezali sačmarice uz tradicionalni, usporeni reperski breakbeat.

Tako da u kontekstu američkog popa izniklog iz vladavine hip hopa i R&B-ja, 'The Beginning' jest neka vrsta avangarde, u istoj onoj mjeri u kojoj je i neviđeno retro, većinom sklepan ne samo od prežvakavanja svega što smo već čuli u novijem clubbingu, već i u lešinarenju na hitovima osamdesetih. Sve to posoljeno silovanjem AutoTunea i infantilnim 'eci peci pec' rimovanjima. Zvuči kao najgori album ikada – što jednim svojim dijelom jest – ali i kao savršen recept za slavu u 21. stoljeću: ne treba nas stoga čuditi što grupa kreće na stadionsku turneju gdje će izvoditi pjesme koje ne samo da nisu stadionske (po tradicionalnom shvaćanju), već su prije svega namijenjene mobitelima, a onda i klubovima.

Singl 'The Time (Dirty Bit)' najbolje oslikava recept, kao spoj klasičnog tuc-tuc plesnjaka i refrena besmisleno odvaljenog iz glazbene teme filma 'Dirty Dancing', no tu ne staje novomilenijalna verzija onoga što je Puff Daddy radio devedesetih: KC & The Sunshine Band temelj su još jedne 80's debilane 'Love You Long Time', Chic su semplirani u electro discu 'Fashion Beats'... Raspjevani electro 'The Best One Yet (The Boy)' koproducirao je David Guetta, bez kojeg ništa više ne može, a koji u novoj konstelaciji zvukova kao da je postao Neptunesima nove ere.

I ostatak zvuči kao kolaž ideja, zvukova i ritmova, jedna velika disco kugla u kojoj se reflektira povijest, filtrirana kroz novu tehnologiju. Rezultat je katkad intrigantan, a katkad promašen, ali najčešće unutar minutaže iste pjesme ne toliko polaran da bi se dao podijeliti između naslova ili albumskih cjelina.

Tražite li božićni poklon za svoju 12-godišnju nećakinju, 'The Beginning' bi mogao poslužiti. Želite li nešto za ples, a većina elektonike nije vam dovoljno pop da bi je usto mogli i zviždati, probajte s ovim. Za sve ostale... pa, glazbenim arheolozima i svima koji se bave pop fenomenologijom, 'The Beginning' će jednog dana biti odličan podsjetnik na eru u kojoj je futurizam susreo retromaniju i stvorio recept koji je progutao američku 'urbanu glazbu' pretvorivši je... pa, ako već ne u nešto pretjerano dobro, onda u nešto relativno zanimljivo. Ma koliko 'relativno' bio relativan pojam.

Ocjena: 4 / 10

Izdavač: Interscope Records
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Horoskop
Horoskop Pročitaj više