ŠAMPON U RUKU I ZAPJEVAJ

Filmske pjesme koje napadaju pod tušem

06.03.2009 u 09:19

Bionic
Reading

Koliko god pjesme u filmovima bile sladunjave i nepotrebne, koliko god bile ubačene čisto da popune scenarističke rupe, neke od njih totalno su me osvojile

Ulazim pod tuš, puštam snažan mlaz ledene vode jer Toplana opet ne radi, nerazgovjetno cvokoćem zubima, kad odjednom krene prema meni (u pozadini se čuje glazba iz 'Psiha' koja stvara nelagodnu atmosferu), provlači se ispod vrata kupaonice, prodire kroz zavjese i – zaskoči me! Aaa! Posljednjom svjesnom reakcijom, prije nego me cijeloga preuzme, uzimam šampon u ruku, približim ga ustima poput mikrofona i krećem: 'I'm singing in the rain, just singing in the rain...' Noge počnu cupkati, glava maše pod umjetnim kapima kiše, vrtim se u kadi poput Genea Kellyja. I ne mogu si pomoći. Jednostavno me obuzme i razbaca usred kade.

Koliko god pjesme smetale, koliko god krale vrijeme pravoj muškoj akciji ili krpale rupe u ispraznim scenarijima, toliko me rijetke iznimke, poput 'Plesa na kiši', osvajaju u potpunosti. Jednostavno me zaskoče i poput pokvarene ploče stanu se vrtjeti, svire i ne daju se, i ne daju se, i ne daju se, klik, istjerati van. E pa istjerat ću ih van, makar na ovaj način – oblikujući ih u klasičnu ljubavnu priču – onu koja vodi od raspuštenosti preko zaljubljenosti do napuštenosti.

'Life is a Cabaret' - Liza Minelli, 'Cabaret'


Nema boljeg poziva u svijet raspuštenosti od onog slatke Lize koja nas tjera da odbacimo odijela i kravate i prepustimo se uživanju u životu. A život je ništa drugo nego pozornica. Liza je razmišljala i skužila da nije baš svejedno u kakvom komadu se našli, te je odlučila svoj život pretočiti u kabaret, što ju je koštalo svih sila ovisništva i ubrzanog odbacivanja slatkoće. E, pa kabaret nek' bude – ruku na bok, nogu u zrak.

 

 

 

 

'Bohemian Rhapsody' - Mike Myers i Queen, 'Wayneov svijet'


Prije same ljubavne akcije treba se nabrijati putem. Naviti dobru glazbu, najtreznijemu dati volan u ruke i prepustiti se ludom ritmu queenovaca. Drmajući kosama, glavama, glasovima, nalik ostarjelim rokerima u Jabuci. Dobro je usput pokupiti lokalnog pijanca, čisto da se stvori hamletovska napetost: hoće li ili neće rasuti svoje nutrine po tatinom autu?

 

 

 

'Rawhide' - John Belushi i Dan Aykroyd, 'Blues Brothers'


Svaki početak je težak. Gdje god došao, kad god, čovjek se osjeća izgubljeno. Baš poput Dana Aykroyda i Johna Belushija u kavezu usred rednex carstva. Ali, ako su oni u dvije minute Rawhidea, nakon par razbijenih piva i nekoliko udaraca bičem, uspjeli rasplesati kauboje po stolovima, mogu i ja. Mada ne želim. Pred vama je najbolji filmski obrat ikad – u dvije minute od razbijenih flaša piva do kauboja koji pleše kako ti pjevaš. Rawhide!

 

 

 


'I'll Take the High Note' - Red Skelton i prijatelji, 'Bal na vodi

Nakon ludog izlaska, u ustima ostaje grozan okus sinoćnje cuge, u džepu pak našvrljan broj djevojke upitna izgleda. Slijedi neugodan dio prvog poziva i pokušaj osvajanja. Jedan od najoriginalnijih filmskih osvajača po mom mišljenju je Red Skelton u glazbeno-bazenskom klasiku 'Bal na vodi'. Crvenokosi Red, bedasta glasa i još bedastijih grimasa, pokušava osvojiti vlastitu filmsku suprugu Esther Williams, i to neznatno svojim glasovnim sposobnostima, ali zato obilno slavnim prijateljima glazbenicima poput Harryja Jamesa. Ako mi upali kao što je Redu, na konju sam. Ako ne, tražim nove prijatelje.

 

 

 


'Za jedan pogled oka tvog' - Mirjana Bohinec, Relja Bašić i Franjo Majetić, 'Tko pjeva, zlo ne misli'

Sad sam već totalno u igri. Zaljubljen k'o vol, glumim romantičnog heroja, a sve u cilju da oko u kojemu se očitavaju najdublja mora dodatno šarmiram: 'Bez tebe, draga, ljubljena, ne mogu živjet', moram mrijet'!' U vječnom hrvatskom klasiku sve je na okupu – muž pijanac, isfrustrirana ženica koja pada na kicošku slatkorječivost, kicoš glavom i omaštenim brkom te napadna stara cura s kronično prenatrpanim ustima. Kao bonus, dijete sa sabljom u ruci i kotrljajućim 'r' u ustima: 'Jujiiiiiiš!' Nema boljeg.

 

 

 

'Singin' in the rain' - Gene Kelly, 'Ples na kiši'

Nema ljubavi bez plesa na kiši. Ili plesa na kiši bez lude zaljubljenosti. Samo bolesno zaljubljen čovjek odbacit će kišobran i skakutati za proloma oblaka. Baš poput Genea Kellyja. Samo što je on već u drugoj sceni suh i spreman za daljnja tancanja po studijima, a mi ćemo tjedan dana ležati s toplomjerom u ustima. Ljubav je očito bolna. Sva sreća da postoje tuševi.

 

 

 



'Summer Lovin' - John Travolta i Olivia Newton John, 'Briljantin'

Zaljubljenosti nestaje, ljubav prelazi u sjećanje. A kamo bolje smjestiti sjećanje nego u ljeto. Sve ljetne ljubavi su velike, a sve velike ljubavi su tužne. Kenj, kenj. Ljubav postaje tek sjećanje kojim se hvalim dečkima dok glumim frajera. A u isto vrijeme na plesnom podiju, pod utjecajem golemih količina alkohola (jednu za hrabrost, jednu za poticanje rada mjehura, jednu za osvježavanje daha prije akcije), pokušavam šarmirati neke nove ljepotice Travoltinim plesnim koracima. Gdje su oni sretni dani razbacivanja po Jabuci?

 

 

 

'My Rifle, My Pony and Me' - Dean Martin i Ricky Nelson, 'Rio Bravo'

Ljubav je prošlost, ostali su tek vjerni pratitelji. Dobro, ne pljuca ni konj kao u pjesmi, već pivo i stara specka. Ali nisu ni oni štogod. Osjećam se kao u zatvoru, tek me tješe slične muke bliskih mi prijatelja. Onda se nađemo u zajedničkim patnjama i zapjevamo 'kak taubeka dva' ili pak zatulimo 'kak braća po pijači'. Ali sve je oprošteno pijancima i ljubavnim patnicima.

 

 

 



'As Time Goes By' - Dooley Wilson i Ingrid Bergman, 'Casablanca

Vrijeme prolazi. Tek ponekad prisjetim se ljubavi koja me je pretvarala u zaljubljenog budalaša, plesača, pjevača, šarmera i osvajača. Tada uronim u crno-bijele slike sjećanja, primim se zajedničkog kutka na Cvjetnjaku i prišapnem lokalnom uličnom sviraču: 'Play it, Sam. Play 'As time goes by'.' I film se stane vrtjeti. A film je čisti klasik.

 

 

 


'Just a Two of Us' – Dr. Evil i Mini Me, 'Austin Powers'

Kako ova priča ipak ne završava u tuzi i suzi, stiže veliki obrat! Neću se, kao u sladunjavim američkim romantičnim komedijama, zaljubiti u prvu prolaznicu, koju slučajno glumi Julia Roberts, već ću prepoznati ljubav prema sebi samom. Tako je! Spoznat ću da sam vrijedan svoje ljubavi i da mi nije potrebna još jedna ljetna avantura koja će se pretočiti u ljubav kratkoga daha i znatno žilaviju patnju. Voljet ću se, baš kao što dr. Zlo voli Malenog Sebe u himni samozaljubljenosti. I tako sve dok se ne nađe neki novi broj u džepu mojih hlača. A tad ponovno u akciju! My rifle, my pony, my Mini Me and me. Tu dum, tu dum, tu dum (to mi svi jašemo na jadnom malom poniju u potragama za novim plijenom).

 

 

 

Sasvim optimističan dodatak za sretan kraj:


'Always Look On The Bright Side of Life' - Eric Idle, 'Brianov život'

Podvučem li crtu, nije lako jedriti emocionalnim valovima. Patnja simo, patnja tamo, život pak, kako Eric kaže, 'obično govno'. Ali, makar nas mučila križa, životni križ koji nosimo ili pak onaj pravi na koji smo nataknuti, fućnimo, navucimo osmijehe i gledajmo na život optimistično. Nisu nas cure otkantale, već su nam pomogle da bez opterećenja krenemo u nova otkrivanja. Lokalnih birtija i lakih cura.