INTERVJU: GOTAN PROJECT

'Koncerti nam ovise o vremenu i lijepim djevojkama'

17.11.2010 u 09:40

Bionic
Reading

Uoči nastupa u zagrebačkom Hypo Expo centru imao sam prigodu porazgovarati s utemeljiteljima Gotan Projecta – Francuzom Philippeom Cohenom Solalom, Argentincem Eduardom Makaroffom i Švicarcem Christopheom J. Müllerom

Jednostavni, vrlo pristupačni i raspoloženi, rado su se sjetili svojih ranijih nastupa u Hrvatskoj:

'Rado ponovno nastupamo u Zagrebu, no meni je osobito ostao dojmljiv splitski nastup', prisjeća se Makaroff. 'Lijep je taj grad na moru, a mi smo nastupali pred nepreglednim mnoštvom, stvorila se sjajna atmosfera. Volio bih se vratiti u Split.'

Naglašavaju da je uvijek zanimljivo nastupati na otvorenome, no ipak preferiraju zatvorene prostore. Solal objašnjava:

'Ma, zapravo, sve ovisi. Ponekad o vremenu, a ponekad o tome hoćemo li u prvim redovima vidjeti lijepe djevojke. Šalim se. Naša glazba je možda primjerenija zatvorenim prostorima, nije baš stadionska. No, ako je ambijent dobar, onda i naši koncerti na otvorenome dobivaju novu kvalitetu. Tako samo nedavno nastupali u jednoj luci u Italiji, bilo je izvrsno. Osim Splita, sjećam se i odličnih koncerata na otvorenom u Lisabonu i na Novom Zelandu.'

Müller dodaje:

'Nije nam baš drago nastupati ako je vrijeme loše. Ne želimo da naša publika kisne dok mi nastupamo zaštićeni, a isto tako nikakva zaštita neće biti dovoljno dobra ako puhne vjetar i onda nam se smoči elektronika.'

Na zagrebačkom nastupu izveli su i nekoliko još neobjavljenih pjesama, a na primjedbu da su tri objavljena albuma u deset godina malo za fanove, Solal kaže:

'Dobro, objavili smo i jedan live album i jedan album s DJ setom. Možda imamo prevelike pauze u objavljivanju novih materijala, no mi smo ustrajni u tome da prije svega objavimo kvalitetan materijal, a čekat ćemo dok sasvim ne sazri u nama i dok ga dobro ne iskušamo na koncertima. Za 'Tango 3.0' trebalo nam je četiri godine, vidjet ćemo kako će biti sa sljedećim ostvarenjem. Za Božić spremamo novu verziju albuma 'Tango 3.0' s izvrsnim remiksevima koje su radili brojni kvalitetni remikseri. Sljedeće godine navršava se desetljeće od objavljivanja našega nastupnog albuma 'La Revancha Del Tango' i tim povodom fanovima spremamo ugodno iznenađenje.'

O svojim albumima se ne vole baš izjašnjavati, a Makaroff slikovito opisuje:

'To je kao da imam troje djece. Ne bih mogao izdvojiti koje mi je najdraže. Isto mi je i s naša tri albuma. Prvi volimo jer nam je bio prvi, dakako, drugi jer smo ga napravili kako smo zaista htjeli, a treći je naše najmlađe dijete, pa sad oko njega obigravamo.'

Premda se nalaze na turneji kojom promoviraju 'najmlađe dijete', njihove nove ideje razvijaju se i pronalaze različite putove do realizacije. O utjecajima Makaroff pripovijeda:

'Dakako, prije svega, to je tango. Slušam jako i brazilsku glazbu, sambu, bossa novu i druge vrste, fascinira me na koji način ti ljudi slažu svoju glazbu. Volim, također, i rock. Kad sam bio mlađi, svirao sam rock u Argentini, no kasnije sam se ipak preorijentirao na tango.'

Solal najviše sluša plesnu glazbu sa svih meridijana, od afričkih beatova do najnovijih ritmova uz koje se pleše u londonskim diskotekama. Müller kaže da se ne ograničava u slušanju, voli svakojake starije i novije radove, ali sad ga zanima eksperimentalna glazba, pogotovo u elektronici. Zajednički njeguju ljubav prema filmskoj glazbi.

Kad ih pitam gdje su najpopularniji, spremno će odgovoriti: u Hrvatskoj, no kažu da su uglavnom popularniji u Europi više nego drugdje, vole ih u Francuskoj, Njemačkoj, ali ipak ističu i popularnost u Kanadi i Brazilu.