EKSPLICITNI SADRŽAJI

Pogledajte zabranjene hrvatske spotove

24.08.2010 u 11:51

Bionic
Reading

Vjerovali ili ne, još uvijek se ponekad dogodi da domaći glazbeni spotovi šokiraju svojim sadržajem te najčešće izazivaju reakciju dušobrižnika koji potom vrše pritisak na televizijske urednike koji pak na te iste spotove stavljaju oznaku 'Ne emitirati'. Pogledajte o kojim spotovima je riječ

ST!llness 'Katarza'
Grupa ST!llness nikad nije dobila nikakvo službeno objašnjenje zašto je spot za njihov singl 'Katarza' došao na crnu listu, no s obzirom na činjenicu da su kroz niz kadrova napravili presjek 20. stoljeća s povijesnim ličnostima koji su u istom košu s našim aktualnim političarima, uz prikladan govor Josipa Broza Tita te niz novinskih naslova o svakodnevnim malverzacijama u našem društvu, može biti da se netko prestrašio za svoje radno mjesto dopusti li da 'Katarza' osvane na nacionalnoj televiziji. A možda se netko i prepoznao u tekstu pjesme. Redatelj spota je Goran Škofić.


Ramirez 'Fantastično bezobrazno'
Filip Filković Philatz snimio je pravi mali triler koji izgleda bolje od barem polovice naših igranih filmova. Međutim, spot 'Fantastično bezobrazno' odbijen je uz obrazloženje da sadrži škakljive dijelove. Škakljivo se odnosi na par sekundi pucnja i ubojstva hicem u čelo frontmena grupe Ramirez, no uzme li se u obzir količina sličnih ubojstava koja svakodnevno gledamo u čitavom nizu kriminalističkih serija i filmova, onda je ubojstvo u ovom spotu samo dobar primjer da i mi imamo redatelje koji znaju dobro režirati i ništa više.


One Piece Puzzle 'Derem, rokam, guzim'
Tek prvi singl s debi albuma '13 zlatnih hitova' i odmah cenzura prvog videospota. U slučaju riječke grupe One Piece Puzzle, cenzore nije zasmetao spot, već tekst pjesme 'Derem, rokam, guzim': 'Svakoga dana u svakom pogledu sve više, derem, derem, rokam, guzim, drobim, drobim, razvaljujem, sebe, sve…' Da apsurd bude veći, riječ je o 'najblažoj' pjesmi s njihovog albuma. Kako god, cenzura je ionako najbolja reklama koju su mogli dobiti za prvi video i prvi album. Spot potpisuju Kristijan Vučković i Marta Rožić.


Elemental 'Zašto te imam'
Remi i ekipa iz Elementala svoju su pjesmu 'Zašto te imam' posvetili 'dragim' političarima te prikladnim tekstom pjesme i još prikladnijim spotom objasnili što misle o aktualno političkoj situaciji i političarima koji su nas doveli tu gdje jesmo. Opisujući spot, Remi je u jednom intervjuu izjavila: 'U spotu smo realno prikazali situaciju u Hrvatskoj. Političari za mene nisu časni ljudi. Nikad se ne bih mogla baviti politikom jer imam previše kičme.' Slika govori više od riječi. Produkciju spota potpisuje 'Kosi kadar', a spot je na YouTubeu u protekle tri godine pogledalo skoro 400.000 ljudi.


Urban & 4 'Moja'
Pjesma 'Moja', koju je napravio u suradnji s Matijom Dedićem, nikada nije objavljena ni na  jednom nosaču zvuka iako ju je Urban planirao staviti na album 'Merkur' koji na kraju nije ugledao svjetlo dana. No, unatoč toj činjenici, Urban je snimio spot za taj singl i odmah izazvao kontroverze, što zbog prikazanog nasilja, a što zbog 'eksplicitnog sadržaja', odnosno strastvenog seksualnog odnosa dvije zaljubljene žene. Spot je na YouTubeu pogledalo blizu 100.000 ljudi.


Ponoćni expres 'Gladni psi'
Manje poznata splitska grupa Ponoćni Express, koja je objavila album za Dancing Bear, snimila je niskobudžetni spot za svoj singl 'Gladni psi' i poškakljala vlastodršce, kako zbog teksta, tako i zbog nemalog broja scena hrvatskih građana koji kopaju po smeću u potrazi za hranom, a u spotu su se našli i kadrovi sa Sanaderom uz koju nasmiješena stoji i Jadranka Kosor.


Edo Maajka 'Mater vam jebem'
Kao zadnji singl s trećeg albuma 'No sikiriki', Edo je odabrao pjesmu koju je u cijelosti posvetio političarima u ljudima koji su skrojili sudbinu njemu i mnogim ljudima s ovih prostora opisujući na najbolji mogući način društvo u kojem živimo. Dakako, na svoj karakterističan način. Iz više nego razumljivih razloga te eksplicitnog naslova pjesme koji se ponavlja u refrenu pjesme, spot nikada nije prikazan na televizijama u Hrvatskoj iako ga je na YouTubeu pogledalo blizu milijun ljudi.