LINDSTRØM & CHRISTABELLE

'Real Life Is No Cool'

11.01.2010 u 09:03

Bionic
Reading

Prvo izdanje iz 2010. godine u ovoj rubrici – i odmah sjajno! Glazbena je godina s 'Real Life Is No Cool' počela uistinu odlično

Iako je na sceni laptopa, mikseta i disko kugli već dobrih sedam godina, norveški producent Hans-Peter Lindstrøm tek je 2008. istinski oduševio veći dio svoje stupnjevito izgrađene publike i iznimno mu naklonjene kritike, uistinu sjajnim 'Where You Go I Go Too' – jednim od najboljih elektroničkih albuma godine, balearskim trancy-danceom inspiriranim putovanjima i sjedenjima u čekaonicama zračnih luka. Srećom, ne i toliko dosadnim kao što je inspiracija...

'High & Low'

Ovaj novi, duži i daleko razigraniji album odlična je suradnja sa starom kolegicom Christabelle Silje Isabelle Birgitta Sandoo, a s kojom Lindstrøm manje-više nastavlja utabanim putovima tzv. inteligentnog plesnjaka, ali dovoljno eklektičnim da ne zaboravimo da je momak nekada svirao klavijature u tribute bendu rock legendama Deep Purple. Možda zato neki njegov stil nazivaju prog-disco?

Ne unatoč 'korijenima' ovdje nema gitara, čak ni u smislu Daft Punka, ali kao da su one ikome potrebne – već od prve stvari 'Looking For What', s lijepom i melodičnom, egzotičnom i hororičnom inovacijom reproduciranja vokala unatraške, uz elektro groove i francusku auru, jasno je da je ovo jedan novi i neistraženi teren u plesnoj glazbi. I hura za to!

Recimo to ovako – ako je David Guetta dance hitmejker za ne pretjerano zahtjevna radiofonična pop-crossover-house ušesa, Lindstrøm je pop, ali i kontra njemu, u neku ruku rasplesani raj za one koji cijene kvaziintelektualu IDM-a, ali i dalje žele plesati kao da je 1984, a ne češkati bradicu uz Warpov repertoar i njegove klonove. Negdje između kiča i akademije, dakle, ali i iznad svega toga, balans je i pristup koji je Lindstrøm uvijek znao dovesti do perfekcije te koji ga je i izdizao iz gomile današnjih dance producenata.

Prekrasno eskapističkog naziva, 'Real Life Is No Cool' uistinu nas vodi na putovanje fantazijskog kula, na mjesto u kojem su Christabellini vokali snimljeni posve odvojeno od glazbe pa rezani i lijepljeni po slobodnom nahođenju produkcijskog majstora, što je u konačnici i rezultiralo tako eteričnim, pomaknutim pjesmama, od pomalo radikalnih intervencija kakva je 'Never Say Never', preko neobičnih 'balada' 'Keep It Up', 'High & Low' i 'Music In My Mind', do čiste moroderovske energije 'Let's Practice' i 'Baby Can't Stop'.

Ocjena: 9 / 10

Izdavač: Feedelity