FOR FESTIVAL, DAN DRUGI

Haim i Mark Ronson otjerali kišu s Hvara

21.06.2014 u 16:30

  • +40

FOR festival 2014.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Maciek Pozoga

Bionic
Reading

Kiša, ta prilično nepoznata meteorološka pojava na otoku Hvaru, prijetila je pokvariti drugi dan FOR festivala. Elegantnim nastupima prvo su je prizvali, a potom i rastjerali britanski psihodeličari Temples i američka pop rock atrakcija Haim, da bi na Carpe Diem Beachu Mark Ronson svojim eksplozivnim DJ setom propisno ugrijao stotine rashlađenih posjetitelja festivala

Mjesto koje se diči brojkom od 2746 sunčanih sati godišnje, ne može biti savršenija lokacija za festival. No i ovdje se ponekad dogodi peh, pa je sinoć nakon što nam se s mobitela danima smiješila prijetnja nevremenom, na sunčani Hvar stigla i kiša. Večer nakon britanskog pool partya s prskanjem Klaxonsa, prskanje s nebesa ipak zvuči manje naelektrizirano, no publika u Venerandi se vješto snašla i nagurala pod cerade u stražnjem dijelu kluba. Bilo je i onih koji su došli spremni – uglavnom Amerikanaca koji su, maskirani u šljašteće čarobnjake i ptice iz 'Sesame Streeta', donijeli dašak karnevalske atmosfere u britansku verziju frat partyja kakva je dominirala sinoć.

Kišu su, simbolično, prizvali mladi engleski psihodelični rockeri Temples, koji su u četrdeset pet minuta pokazali dimenziju više od laboratorijske reprodukcije Tame Impala, što im neskloni slušatelji imputiraju. Da, glas pjevača Jamesa Edwarda Bragshawa na istom je tragu kao onaj Kevina Parkera, zvučna slika je vrlo slična, no petorka uspije tu i tamo provući ukrase koji ih približavaju k još nekim aktualnim kolegama (poput Jagwar Ma, koje ćemo uskoro gledati na INmusicu, ili Toy) a istodobno ih vraćaju u naručje bogate britanske folk tradicije. To se očito vidjelo na izvedbi 'Move with the Season', izvrsne folk balade koja zaziva pastoralnu Englesku, a na Hvaru je zazvala – kišu.

Sisters are doing it for themselves

Intenzitet padalina ipak nije bio dovoljan da pomoćno osoblje sestrinstva Haim odustane od pripreme nastupa vjerojatno najvećih zvijezda festivala, barem kad bismo gledali aktualne top ljestvice. Naime, Danielle, Este i Alana Haim, uz pomoć bubnjara i klavijaturista, već nekoliko godina krstare svjetskim festivalima i sjajnim živim nastupima opravdavaju hype stvoren ponajboljim pop-rock-R&B albumom novog tisućljeća 'Days Are Gone'. Tijekom koncerta su nas uvjerile da su ne samo tri bezgranično simpatične djevojke, već i vrhunske glazbenice s ugrađenim iskonskim rockerskim nagonom.

Početnu nesigurnost izazvanu kišom odagnala je gitaristica i glavna pjevačica Danielle, krikom 'Are you fuckin ready' i moćnim ulaskom u 'Oh Well', posvetu legendarnima Fleetwood Mac čije nasljeđe ponajjače odjekuje u njihovoj glazbi. Ulogu glavne motivatorice potom je preuzela najstarija sestra Este, basistica vrlo tjelesnog i zavodljivog stila sviranja, dok je s lijeve strane gitarama, klavijaturama i semplerima zvuk punila multiinstrumentalistica Alana. Uz gotovo cijeli 'Days Are Gone', cure su nas počastile izvrsnom obradom Beyonceine 'XO' (barem se ne moraju mučiti oko prava, jer rade pod okriljem Jay Z-jeve promoterske kuće Roc Nation), da bi jednosatni nastup okončale plemenskom verzijom 'Let Me Go', koju su zapečatile plemenskom eksplozijom na bubnjevima u kojoj su sve tri sudjelovale. Zapamtite ove cure, jako će daleko dogurati.

Mark Ronson u akciji
Mark Ronson – gospodin DJ za čije remikse se otimaju

Program drugog dana FOR-a nastavio se na Carpe Diem Beachu, prema kojem je u taxi brodićima hitalo kišom rashlađeno, ali prethodnim nastupima zagrijano mnoštvo. Ako vremenski uvjeti nisu parirali nenatkrivenoj Venerandi, to se ne može reći i za drugi dio večeri koji je protekao u suhom izdanju.

Da 'nabrijani house' ne bude jedina opcija standardnog drugog dijela večeri FOR festivala, za lagani preokret u DJ setlisti, popunjavanju žanrovskih rupa i zadovoljavanju ponešto drukčijih glazbenih afiniteta okupljenih, pobrinuo se Mark Ronson koji otvara svoj DJ set s 'Apache', kultnom pjesmom još kultnijeg sastava pedesetih godina - The Shadows. Netom nakon toga i sasvim očekivano, krenulo je Ronsonovo glazbeno šaranje po vremenskim dekadama, pomno smišljena mješavina stilova koja u njegovoj režiji čini jednu kompaktnu cjelinu.

Tako su se sinoć s Ronsonova pulta mogle čuti stvari recentnijih imena svjetske hip hop scene, a to su u prvom redu Iggy Azalea, Drake, Kendrick Lamar, Lil Wayne, Danny Brown i mnogi drugi. Red stvari spomenutih izvođača, red starih stvari i kusur autorskih ('Bang, Bang, Bang' i producentski uradak 'Valerie' svoje prerano premninule prijateljice i suradnice Amy Winehouse) sinoć su zauzele posebno mjesto na Ronsonovoj setlisti. Sudeći prema viđenom, poslušanom i pozitivnim reakcijama publike, sa sigurnošću možemo tvrditi da je Ronson unio dašak svježine i žanrovski odmak na drugi dan FOR festivala u Carpe Diem Beachu, koji se sinoć ipak nije u velikoj mjeri pretvorio u house ludilo kojem smo imali prilike svjedočiti noć prije.