DRAKE

'Nothing Was The Same'

04.11.2013 u 09:02

Bionic
Reading

Kanadski reper postao je treće najveće ime na sceni – kako se nosi sa slavom, u kojoj mu je fazi ljubavni život i što sve može u naponu svoje autorske snage, demonstrirao je na svom trećem albumu

Kada se pojavio na sceni, prvo s mixtapeovima, a onda i sa studijskim prvijencem 'Thank Me Later' (2010), nitko nije mogao očekivati da će ova zvijezda kanadske teen sapunice postati treći najveći hip hop izvođač u SAD-u, čiji se novi album svrstava u 'najezdu titana 2013.', zajedno s novim uracima Kanye Westa i Jay-Z-ja. Potonji je, usto, jedini reperski gost na 'Nothing Was The Same'. Drake je, pomalo čudno ali istinito, uspio svoj recept 'rap verzije Sade', mješavine hip hopa i R&B-ja uronjene u kanabisom nadimljeni saten, prodati kao globalni komercijalni fenomen.

Do te mjere drugačiji od drugih da danas, na svojoj odličnoj, trećoj studijskoj ploči, zvuči daleko 'alternativnije' od mnogih alt'n'B suvremenika, prije svega kanadskog kolege The Weeknd, drugog najvećeg internetskog hypea koji je isplivao u mainstream, a koji je na svom novom uratku 'Kiss Land' daleko više otišao u svijet preproducirane retro 80's digitalije.

Drake je prljaviji, organskiji i mračniji u produkciji, razigraniji i iskreniji u lirici, reperski bahatiji u izvedbi. Ali nekim čudom i puno popularniji, unatoč melasi sporosti i ambijentale u koju nerijetko zalazi dobar dio materijala. I dalje dosljedan prošlosti, no opet i dovoljno drugačiji da ne stoji u mjestu, s produkcijskim inovacijama imena kao što su Noah '40' Shebib, Chily Gonzales i Hudson Mohawke, bivša zvijezda Warpa koja je preko rada za Kanyea ušla u prvi razred unosnog američkog hitmejkerstva.


Iako sve započinje pomalo neobično – intro je zapravo više od šest minuta dugi ego-retro-soul ravnjak 'Tuscan Leather', zvukom i stilom dosta drugačiji od ostatka, koji već s 'Furthest Thing', putovanjem kroz slavu i ljubav, postavlja temelj za neke od najbriljantnijih komada na albumu – poput savršene aritmije reperskog nadmetanja u 'Worst Behaviour', klavirske emocije 'From Time' (s odličnom Jhene Aiko na refrenu), hitoidnosti singla 'Hold On, We're Coming Home', antihitoidnosti hjustonskim screwom inspiriranog 'pussy powera' jedne 'Connect' ili 'Wu Tang-Forever', pjesme nevjerojatnog naslova i ubojite atmosfere.

Koja se savršeno prelijeva u 'Own It', jedan od onih komada alter-R&B-ja za koji su stvoreni dobri zvučnici, tiha balada za glasno slušanje – baš kao i cijeli 'Nothing Was The Same', koji zvuči krhko, pompozno, intimno, romantično i strastveno u isto vrijeme.

Ocjena: 8,5/10

Izdavač: Cash Money / Republic