BISTRO NA RUBU ŠUME / MARSHMALLOW / ŽEN

Tri velika nezavisna albuma

30.08.2013 u 08:48

Bionic
Reading

Sve utjecajnija i značajnija kompilacija 'Bistro na rubu šume Vol. 2' nudi sjajan uvid u novu scenu i neke nove glazbene genijalce, Marshmallow odnosno Matija Habijanec svojim albumom ozbiljno pretendira na tron hrvatskih kantautora dok je grupa Žen originalno, ugodno i prekrasno glazbeno iznenađenje. Tri albuma kojima u potpunosti treba posvetiti vrijeme koje će vam, zbog muzike koja se na njima nalazi, pružiti neizmjeran užitak i zadovoljstvo. Neočekivano lijepo zadovoljstvo!

Nakon što je poduzetna ekipa pokrenula kompilaciju 'Bistro na rubu šume' pod nazivom Vol. 1, bilo je jasno da je to početak neke nove scene koja nastaje na ovim prostorima. Preciznije, scene koja već duže vrijeme egzistira sa nizom odličnih glazbenika, koji traže svoje mjesto pod suncem ali koje mediji gotovo uopće ne vide i ne prepoznaju njihovu kvalitetu, veličinu i značaj (Nina Romić, Felon, Mika Male, Stray Dogg, Svemir, Wooden Ambulance, Miki Solus, Zvonimir Varga, Seine).

'Bistro na rubu šume Vol'. 2 ponudio je još zanimljiviji niz fantastičnih glazbenika. Nakon preslušavanja jedno se pitanje postavlja samo po sebi a to je kako je moguće da nikada niste čuli za te bendove a tako dobro zvuče. Punčke već dugo egzistiraju kao najugodnije žensko iznenađenje koje su iz nastupa u nastup sve bolje a ni sa snimkama ne zaostaju nimalo. Ti nudi prekrasan sanjiv indie pop zvuk nakon kojeg poželite imati njihov album. The Marshmallow pak zvuči kao američki kantautor kojega bi ste voljeli doživjeti na nastupu u svom omiljenom klubu. Bitipatibi uz prekrasan glas pjevačice, nudi poželjno indie putovanje. Bebe na Vole sa pjesmom 'Going Mad' samo još jednom dokazuje da mu je mjesto na samom vrhu. Žen je iznenađenje koje će vas prikovati uz zvučnik kraj kojega ćete odslušati kompletan njihov album i te divne gitarske aranžmane u kombinaciji sa savršeno uklopljenim vokalima. Kimiko standardno dobri a Irena Žilić svojim se prekrasnim glasom i odličnim aranžmanima nameće ispred svih svojih kolegica sa kantautorske scene. Marinada nastavlja eksperimentirati pitkim indie popom dok se U pol' 9 kod Sabe predstavlja svojim velikim underground LGBT hitom 'Želim biti streit'. Ukratko, savršen uvid u 'nevidljivu' scenu koja pruža dojmljivo avanturu preslušavanja i ulaska u svijet neke drugačije ali prekrasne domaće muzike.

Ocjena: 9/10


The Marshmallow 'The Marshmallow Notebooks'

Iza imena The Marshmallow nalazi se kantautor Matija Habijanec koji već niz godina egzistira na sceni. Štoviše, iza njega je već desetak lo-fi albuma, no najnovije ostvarenje 'The Marshmellow Notebooks' predstavlja ga kao zrelog autora koji može komotno stati rame uz rame sa svjetski priznatim kantautorima. Na albumu su mu najvećim djelom pomogli Hrvoje Nikšić sa kojim je Matija album miksao dok ga je Hrvoje snimao. Valja dodati da je album masterirao Andy Jackson, dugogodišnji suradnik grupe Pink Floyd zadužen upravo za njihov fantastičan zvuk. Na albumu su Matiji pomogli i Matko Botić iz grupe My Buddy Moose, Oliver Kovač, Nina Bertović, Vatroslav Miloš, Vlado Brljak i Marin Juranić. Međutim, Matija je taj koji je stvorio taj sjajan zvuk i odsvirao sjajnu tu akustičnu gitaru dajući svojim glasom završni pečat na aranžmane koji vam ne daju da njegove pjesme slušate radeći nešto usput već da ste u potpunosti koncentrirani na njih. A kuda će vas odvesti te melodije nabijene emocijama, ostaje da sami provjerite. Najbolji ovogodišnji kantautorski album!

Ocjena: 9/10


Žen 'I onda je sve počelo'

Eva Badanjak, Sara Ercegović, Ivona Ivković i Tanja Minarik
(vizuali), za sebe kažu da stvaraju post math synth electro dreamy psy rock. I nisu daleko od istine osim što je njihov album 'I onda je sve počelo' možda i najugodnije diskografsko ostvarenje ove godine. Dakako i jedan od najboljih ovogodišnjih albuma. Njihova karijera počinje još 2009. Kada su objavile EP pod nazivom 'Nešto ispred tebe'. Sve ostalo odvijalo se više nekako stihijski nego planski, no grupa Žen ostala je prikovana za underground. To je velika šteta jer njihov post math synth electro dreamy psy rock toliko je pitak da bi komotno mogao zasvirati na drugom programu hrvatskog radija (iako je možda riječ o jedinoj radio postaji u Hrvatskoj koja će takvo što i emitirati). Njihovi glasovi i njihov zvuk gitara miljama je daleko od prosječne hrvatske rock scene. Njihovi aranžmani bliži su Sigur Rosu sa Islanda nego regionalnoj rock sceni. Njihov sanjivi ton je izlazak iz noćne more lokalnih stereotipa koji priziva emotivni naboj grupe Cocteau Twins u hrvatskoj verziji kojoj se nema ama baš ništa za oduzeti niti dodati. Njihovi tekstovi su jednostavni i bogati i govore više od mnogih domaćih rock pjesnika. One imaju groove, imaju stav i imaju svoj vlastiti izraz i na tome im se treba pokloniti.

Ocjena: 9/10


Ima još nešto što povezuje sva tri albuma. Svi su besplatni i sve ih možete preuzeti na njihovim stranicama. Nije li to divno kada muzičari dijele svoju muziku ljudima koji je cijene i koji će nakon preslušanih albuma sigurno navratiti na njihov koncert i platiti ulaznicu jer vole i cijene umjetnost koju su stvorili.