ROCK&RAT

Prvoklasna izložba rock fotografija

03.10.2012 u 13:24

Bionic
Reading

12. listopada u 19 sati u Galeriji Matice hrvatske u Ulici Matice hrvatske 2 u Zagrebu, a u suradnji sa Galerijom likovnih umjetnosti Osijek, otvara se izložba fotografija 'Rock&Rat' Zorana Jačimovića. Dugogodišnjeg fotografa, novinara i urednika koji je svojim fotografijama zabilježio dobar dio rock povijesti na ovim prostorima ali i život tijekom rata u Hrvatskoj.

Zoran Jačimović rođen je 1965. godine u Osijeku. Sa 14 godina postaje članom Fotokluba Osijek i do 1990. godine izlaže na više od100 skupnih izložbi fotografija. Radovi su mu objavljivani u svim važnijim medijima u ex-Jugoslaviji. Godine 1991. kao ratni reporter Glasa Slavonije ranjen je na ulazu u Vukovar. Dobitnik je Zlatne kamere, nagrade Hrvatskog novinarskog društva za najboljeg fotoreportera 1991./1992. godine. Ratne fotografije izlagao je u Češkoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Francuskoj i Španjolskoj. S Darkom Jerkovićem i Delimirom Rešickim od 1994. do 1998. godine uređivao je rock časopis Heroina Nova, a od 2005. do 2010. godine obnašao je dužnost glavnog urednika dnevnih novina Glas Slavonije.

Na izložbi će biti izložene 64 rock fotografije i 12 ratnih i sve su snimljene fotoaparatima Nikon FA, F2 i F4 na filmovima Efke i Ilford, digitaliziranim na Nikon Coolscan 4000ED skeneru. U predgovoru kataloga za Osječku izložbu, Goran Rem je tada u 'Uvodu u Jachu' napisao: '...Jaćimović je to vrijeme 1989.-1999. – proboravio, zajedno sa svojim snimateljskim pogo-skokshootom, na najavangardnijim mjestima tako aktivnog fenomena egzekucije skraćenja vremena, izuzeća cijelog jednog desetljeća iz formacije stoljeća i njegove, toga desetljeća, prebacivanja u poliinstrumentalni intro novog tisućljeća – bio je dakle na rock koncertima i živio na frontlineu.

Postpunk, punk, garage, noise, dark i postdark, hc te malo elektropunka uz mix dionice, poslužim li se rock-kritičarskim zapaljivim žargonom, oktanskog crossovera, poetike su koje izvode koncerte pred Jaćimovićevim objektivom. Prema svima njima Jaćimovićev je objektiv – konverzijski objektivan. To znači da Poetike koje predmetni izvođači koncertno performiraju i sugestivno uprizoruju na stage sceni, Jaćimović ne prima bespogovornom fanovskom adoracijom nego estetskom izabranom projekcijom. Poetiku koju gleda i sluša, prelijeva u sastavnice svoje fotografske estetike. '