Glazba BOŽIĆ U SRPNJU

Pospješuje li božićna glazba prodaju?

Britanski stručnjak za akustiku odlučio je odgovoriti na pitanje povećava li božićna glazba prodaju

Usred ljeta ove godine londonska luksuzna robna kuća Harrods probila je sve rekorde: 28. srpnja, prije nego ikad, upalila je božićno osvjetljenje i u 'zimskoj zemlji čuda' iz zvučnika pustila glazbeni snijeg: 'Let it snow, let it snow, let it snow.'

Povećava li uistinu takva glazba prodaju? Britanskom stručnjaku za akustiku Trevoru Coxu zasmetao je taj preuranjeni ugođaj i odlučio je odgovor potražiti u stručnoj literaturi. Zaključak njegove privatne metaanalize bio je da većina kupaca zaista pozitivno reagira na takvu glazbu, ako se ona rabi na pravilan način.

Kupci će se tako dulje zadržati u dućanu i potrošiti više novca ako svira mirna, polagana glazba. Uz zvukove harmonike francusko se vino pet puta bolje prodavalo od njemačkog, a uz njemačku limenu glazbu bilo je obratno, ali ipak ne u tom omjeru. Aktualna francuska studija ima slične rezultate: romantična glazba znatno je pospješila kupnju cvijeća, za razliku od pop-glazbe.

Ako glazba ne pogodi ukus kupaca ili, još gore, ako je prebrza, može imati suprotan učinak i rastjerati potrošače. Tom se spoznajom, takozvanom 'Manilowljevom metodom', koriste u Australiji kako bi iz dućana otjerali neželjene bande: puštaju stare sladunjave šlagere.

Tekst je preuzet iz novog broja časopisa GEO.

Dean Martin: Let it Snow
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Horoskop
Horoskop Pročitaj više