DARKO JURANOVIĆ - D'KNOCK:

Volio bih raditi s Arethom Franklin i Qincyjem Jonesom

25.09.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Počeo je ranih 90-ih s grupom E. T. s kojom je doživio najveće trenutke slave i ostavio kroz hitove tog vremena neizbrisiv trag na domaćoj plesnoj sceni. Nakon razlaza grupe Juranović je nastavio karijeru pod nadimkom D'Knock, posvetivši se prvenstveno produkciji. Surađivao je s mnogobrojnim domaćim pjevačicama i pjevačima, ali i sve češće s inozemnim glazbenicima

Danas s DJ Fresh Jayem ima tvrtku Urbani zvuk, Internet televiziju LivInTheMix, niz hitova koje potpisuju kao PlayOne, ali i vrlo svjetlu budućnost na globalnoj glazbenoj dance sceni. Naročito nakon što se njihov hit 'Feeling Like I Superstar' feat. Barbara Tucker pojavio u top 10 na Billboardovoj ljestvici. Ubrzo je stigla i ponuda za remiks novog albuma grupe Simple Minds

Ovoga je ljeta PlayOne odradio turneju po hrvatskoj obali pod nazivom 'Liveinthemix.hr' na kojoj ste, blago rečeno, oduševili posjetitelje. Jeste li očekivali takav uspjeh i tako sjajnu reakciju publike?

Sve što Fresh i ja radimo, radimo planski s dugogodišnjim iskustvom. Bez obzira na sve, moram biti iskren, iznenadio nas je feedback publike. Na inozemnoj sceni je takva glazba danas mainstream, čak bih se usudio reći koketiranje s pop-glazbom, daleko od pravog unerground izričaja... tako da kvalitetnim pristupom i vrhunskim nastupima publika i u hrvatskoj počinje imati zrelost za tako nešto.

Planirate spomenutu turneju nastaviti i diljem Europe. Koji su gradovi i koji klubovi do sada dogovoreni?

Imamo nekoliko nastupa s Barbarom Tucker (Budimpešta, Prag, London) te samostalne nastupe u okviru turneje Liveinthemix.tv (Rimini, Alicante, Berlin). Lista gradova se puni. Ovisno o programu, nekada nastupamo kao duo PlayOne ili Fresh Jay nastupa sam sa svojim warm up DJ-em. Resident Urbanog Zvuka i Liveinthemix.tv-a je Emilio Dalbello, a aktivno surađujemo s Blacksoulom, Kostom Radmanom, Miss Lalom, DJ N-Large-om i drugima. Imamo uigran tim ljudi koji se međusobno uvažavaju i poštuju na svim razinama.

Vaš veliki hit 'Feeling Like I Superstar', kojeg pjeva proslavljena Barbara Tucker, ove se godine našao na prestižnoj Billboardovoj ljestvici top 10 dance chart. Je li to do sada najveći uspjeh tandema D'Knock / Fresh Jay?

Definitivno... i to je bila odskočna daska za priču koja tek slijedi. Teško je ući u kremu svjetske produkcije no mi radimo predano i to su veliki izvođaču poput Barbare prepoznali. Ulazak na takav chart je bio triger, priznanje i rekao bi početak ostvarivanja snova. Naš put je bio težak i dug no potvrda da su ustrajnost, kvalitetan rad i koreknost u svim segmentima, ljudske karakteristike koje te mogu dovesti do velikih rezultata. Iskusni ljudi to prepoznaju. Osim Fresha i mene u aranžiranju je sudjelovao i naš dugogodišnji suradnik u Slow Mo`T, nezaobilazan suradnik Urbanog Zvuka.


Vaš dosadašnji rad uskoro ćete predstaviti albumom 'Liveinthemix.tv' na kojem će se naći najveći hitovi Urbanog zvuka, odnosno vaši i Fresh Jaya, kao i vaša suradnja s inozemnim zvijezdama. Planirate li album promovirati i izvan Hrvatske i na koji način?

To je i cilj... već sada posredstvom naših publishera IDM Music i Blacksoula imamo dogovorene opcije, čak i mogućnost odabira odličnog inozemnog labela. Album Liveinthemix.tv je vrhunski projekt na kojem se nalaze naše suradnje s top imenima svjetske scene, te par produkcija hrvatskih producenata Koste Radmana i već spomenutog Blacksoula. To je u biti autorski projekt Urbanog Zvuka koji defakto predstavlja naš label u svijetu.

Nedavno ste potpisali ugovor o remixiranju pjesama s novog albuma grupe Simple Minds, kao i za britansku zvijezdu Petera Granta. Kako se dobiva takav jedan posao?

Sa Slow Mo`T.-jem T. Preradovićem sam radio dvije produkcije za album pokojnog Toše Proeskog 'Još uvijek sanjam da smo zajedno'. Dvije odlične pjesme Toše Proeskog koje su otpjevali Kaliopi i Aki Rahimovski. Svemu tome su posredovali Miroslav Popović, autorica teksta pjesme 'Zavijek' Snježana Popović i, naravno, Ljiljana Petrović. Kako je zadnji album Toše Proeskog producirao veliki Andy Wright, producent koji potpisuje radove za Eurythmics, Simply red, Simple Mindse, Pavarottija… Ljiljana i Miroslav nas povezuju s njim i njemu se izuzetno svidio naš rad. Pogotovo naše zadnje produkcije za Barbaru Tucker. Ulaskom agencije Oziris koja surađuje s Andyjem i velikim brojem inozemnih producenata cijela priča je dobila finalizaciju i izvršnu produkciju.

Jesu li gotovi prvi remixevi i jeste li već dobili povratnu informaciju od Simple Mindsa i Andyja Wrighta?

Dobili smo još prije dva mjeseca nesmiksane kanale pjesama koje će tek izaći i evo prije par dana smo završili finalne mikseve na koje sam izuzetno ponosan. Također mi je drago da je na izradi produkcije za singl 'Take me to the roof' Peter Granta sudjelovao i moj suradnik s početaka ET-ja Zvonimir Dusper - Dus. Prve reakcije Andyja su fenomenalne. Moram pohvaliti agenciju Oziris koja obavlja izvršnu produkciju fantastično te tu nema čekanja ni praznih hodova.


Da možete birati, s kime biste najradije surađivali i čiju biste glazbu sa svjetske scene najradije remixirali?

Prije svega volio bih raditi s Arethom Franklin, velikanom produkcije i mojim uzorom Qincyjem Jonesom te, recimo, s hip hop ikonom Dr. Dreom. Kako sam odrastao na soul, blues, funk i hip hop glazbi, logičan je moj producentski razvoj, a i odabir ljudi od kojih bih volio učiti. Koliko god da sam napravio u produkciji do danas i imam iznimno iskustvo, za mene bi te suradnje bila velika škola. Ako svemu pristupamo sa segmentom učenja, možemo dobiti pravu nadogradnju i znanje, a to je nešto što predstavlja bogatstvo. Materijalne svari su prolazne.

Radili ste s brojnim domaćim izvođačima, a trenutačno i na novom albumu Nine Badrić. Je li ta suradnja potekla s vaše ili njezine strane i o kakvim se pjesmama radi? Plesne, u vašem stilu ili više balade koje često izvodi?

Nina i ja smo veliki prijatelji iz djetinjstva. Zajedno smo imali iste snove, maštanja o svjetskim pozornicama i našli smo se jako dobro i u glazbenom segmentu. Iza nas su dva jako uspješna albuma 'Nina' i 'Ljubav' koji su ovjenčani nizom nagrada i velikim nakladama. Ninina vjera u mene kao producenta i čovjeka nije nikad prestala i na tome sam joj jako zahvalan. Na novom albumu je okupila zanimljivu ekipu. Rezultat Ninine i moje suradnje će biti kvalitetan klupski i komercijalan R&B zvuk s čvrstim podlogama. Nina je po meni najbolji vokal na ovim prostorima i u glazbi njeguje kvalitetu. Ponosan sam na rad sa njom.

Kako vam se dopada ono što danas stvara vaš kolega iz grupe ET Adonis Čulibrk – Boytronic?

Mi smo se razišli zbog niza okolnosti i različitih pogleda na glazbu. Poštujem njegov trud i rad te svaki njegov uspjeh pozdravljam. Također mislim isto i o Vanni s kojom se često i čujem u zadnje vrijeme. E. T. je ipak moja mladost, odrastanje, životna škola bez koje danas ne bih imao ovo iskustvo i znanje. E. T. je ostavio u mnogim srcima neizbrisiv trag jedne briljantne generacije koja je promijenila scenu. Od toga ne bježim i na to sam ponosan. Pitam se može li se 'Tek je 12 sati' ikada ponoviti, ali neka bude vodilja svim novim glazbenicima, izvođačima, da se sve može... a kod nas ima itekako dobrih izvođača.

S grupom E. T. ste ostavili neizbrisiv trag na domaćoj, ali i regionalnoj glazbenoj sceni, no unatoč velikim hitovima, E. T. se danas u eteru domaćih radiopostaja gotovo ni ne čuje. Kako to komentirate?

Na to pitanje mi je teško odgovoriti, da budem iskren, nisam ni znao u kojoj mjeri se uopće vrte naše stare stvari u eteru. Mislim da je velik dio novije generacije time zakinut, no kako danas živimo u svijetu interneta, sve legendarne pjesme E. T.-ja ipak dolaze do publike, koja može doživjeti samo jedan dio tadašnje glazbene revolucije i euforije koja je vladala.


Vanna je nedavno osvanula na naslovnici knjige 'World Greatest Singers' u koju je, naravno, i uvrštena kao jedna od najznačajnijih pjevačica iz ovog djela svijeta. Zašto, po vašem mišljenju, Vanna nikada nije ostvarila inozemnu karijeru?

Vanna je izuzetna žena koja zna svoje prioritete i ne trči za karijerom pod svaku cijenu.
Ona dostojanstveno i ustrajno radi glazbu koju voli, tako da se nikad ne zna i nikad nije kasno da netko od inozemnih izdavačkih kuća to prepozna.

Kada se danas osvrnete na uspjeh koji ste postigli s grupom E. T, mislite li da ste mogli ostvariti i inozemni uspjeh ili je E. T. ipak bio stvar hrvatske scene u tom trenutku?

Definitivno smo mogli ostvariti i inozemni uspjeh jer smo imali u tom momentu sve predispozicije za to... spoj svih kvaliteta i energiju neviđenih razmjera, ali bili smo
premladi, nezreli i nismo znali to iskoristiti. Meni je to bila velika škola i zato danas ne gubim vrijeme, nego hrabro i mudro ostvarujem svoj cilj na svjetskoj glazbenoj sceni.

Plesna glazba s naglaskom na house dominira klupskom scenom posljednjih desetak godina, ali ste svejedno vi među rijetkima u Hrvatskoj koji se bave baš takvom glazbom. Odakle takav manjak entuzijazma i volje kod domaćih DJ-a i glazbenika?

David Guetta nije iznenađenje... to je i E. T. radio na svoj način prije 15 godina. Plesna glazba je uvijek tu i zadnjih je godina doživjela ekspanziju zbog hiperprodukcije jer to manje više svatko može raditi i svatko se naziva DJ-em. Koliko god da radim klupsku glazbu, u jednom segmentu i dalje sam pobornik stare škole Quincyja Jonesa, live instrumenata i čudesnih spojeva s elektronikom. Kod nas je jednostavno prisutno nepoznavanje materije i nedostatak entuzijazma, no naglašavam i potpisujem, imamo
mlade klupske producente koji će vrlo brzo eksplodirati. Pitanje je momenta. Fresh Jay i ja na tome predano radimo.


Ima li po vašem mišljenju u Hrvatskoj danas glazbenika koji bi mogli ostvariti svjetski uspjeh osmišljenim nastupom i pažljivim ulaganjem u promociju?

Apsolutno! Hrvatska je jedna od najtalentiraniji nacija na svijetu i nikada neću prestati vjerovati da imamo vrhunske izvozne proizvode. Dobro je u pitanju spomenuto... uz pametna ulaganja i osmišljen nastup, imamo veliki potencijal. Recimo, Tony Cetinski je na tom putu i niz godina sa svojim timom radi na tome.

Zajedno s Fresh Jayom ste vlasnik Internet televizije LiveInTheMix i kompanije Urbani Zvuk. Je li to posao kojim se planirate baviti u nastavku svoje karijere ili su vam apetiti puno veći?

Nema prevelikih ambicija i apetita... stvorili smo medij iz ljubavi prema glazbi kao vizitku naših razmišljanja te platformu za promoviranje glazbene kulture koju njegujemo. Imamo vlastitu internetsku televiziju, vlastitu audio i videoprodukciju s jakim kadrom, jer smo sva ulaganja usmjerili na razvoj i stvaranje neovisnosti u glazbenom svijetu. Bitno je djelovati s ljubavlju i bez očekivanja.