EKSKLUZIVNI INTERVJU:

Boris: 'Kolege su nam rekli da je hrvatska publika jako kul'

07.07.2011 u 06:52

Bionic
Reading

Sjajni japanski bend Boris dolazi u Močvaru! Uoči nastupa, porazgovarali smo s njegovim članovima Takeshijem i Atsuom, o odnosu noisea i popa, filmskoj glazbi, hiperproduktivnosti, ilegalnoj distribuciji glazbe na internetu...

Tek koji tjedan nakon nevjerojatnog nastupa Guitar Wolf, zagrebačka Močvara doživjet će još jedan 'napad' iz Japana – jednako globalno proslavljeni bend Boris nastupit će 21. srpnja te Hrvatskoj publici predstaviti svojih plodnih 15 godina karijere, obilježene s više od 20 različitih izdanja, od čega su tri nova studijska albuma objavili samo ove godine!

Boris, bend nazvan prema pjesmi Melvinsa, tijekom svih tih godina (katkad i na istim albumima) svirali su sve što možete zamisliti – od drone, ambient i noise eksperimenata do popa, metala, psihodelije i hard rocka. No kada poslušate materijal s ovogodišnjih izdanja, čini se da je riječ o najkomercijalnijim pjesmama do sada.

Boris 'Pardon?'

Je li taj 'pop zaokret' bio rezultat svjesne, marketinške odluke ili jednostavno rezultat današnjeg kreativnog stanja benda?

Nismo uopće namjeravali slijediti neki pravac, niti je to bila marketinška odluka. 'New Album' odraz je našeg prirodnog stanja u 2011. godini, refleksija naše glazbenosti. Neki kažu da je 'New Album' pop album, ali mi vjerujemo da je to najžešći album koji smo ikada snimili, samo na drugi način. Otišli smo puno dalje od pojma žestine. Kad netko tko voli noise glazbu bude slušao 'New Album', mogao bi pomisliti da je i on 'noise', samo na drugi način. Sasvim slučajno, u isto vrijeme kada je izišao 'New Album', objavili smo i 'Klatter', album suradnji s Merzbowom, što nam puno znači. Unatoč tome što ljudi govore da Boris svira sve moguće podžanrove, glazba koju mi stvaramo je samo komadić mogućnosti koje nudi glazba. Svaka glazba povezana je s drugom, ponekad s glazbom koja se nalazi odmah pokraj, ponekad s onom koja stoji iza, a katkad je vezana i i unatraške. Sjajno je iskusiti više mogućnosti.

'Heavy Rocks' i 'Attention Please' također su vani – to su već tri solo studijska albuma u prvoj polovini 2011. Osjećate li se kao da se negdje žurite kada je stvaranje glazbe u pitanju ili ste toliko hiperproduktivni da ne možete kontrolirati količinu koju objavljujete?

Tijekom turneje 'Smile' 2008. godine, putovali smo u različite zemlje i snimali nove stvari kad god smo mogli, između pojedinih komada turneje. 'New Album' smo završili u svibnju 2009. Kad smo ga počeli raditi, ideja je bila snimiti album koji ćemo držati u sefu neko vrijeme, koji nećemo odmah objaviti. Te su snimke bile naš pokušaj odbacivanja ograničenja koje nam je donijelo ime Boris te bavljenje stvarima s potpuno slobodnim umom. U isto vrijeme, od 2008. do 2010. godine, stanje glazbe se promijenilo, glazba se pretvorila u 'podatak' i izgubila vrijednost. I naša su se djela počela ilegalno razmjenjivati na internetu, a nove snimke bi se našle u distribuciji prije nego bismo ih mi mogli službeno objaviti. Stoga smo odustali od ideje službenog objavljivanja 'New Album', koji smo završili 2009, jer nismo mogli pronaći dobar način distribucije, zbog čega nikada nije dobio važnost službenog izdanja. Nakon toga, napisali smo još pjesama, a pjesme koje smo snimili za 'New Album' objavili odvojeno, kao singlove i split-singlove.

Tada, dok smo se pripremali za naše novo izdanje, dok smo secirali izvorni album, shvatili smo da imamo dva moguća smjera. Jedan je bio tipični, žestoki put. Drugi je bio da naša gitaristica Wata snimi sve vokale pa da mi koristimo njezin glas kao okosnicu za smjer kojim bi trebali krenuti. Konačan rezultat svega toga bila su dva nova albuma, 'Heavy Rocks' i 'Attention Please'. A za 'New Album', koji je u Japanu izišao u ožujku, izabrali smo pjesme s 'Heavy Rocks' i 'Attention Please', prearanžirali ih i dodali neke nove. To je posve drugačije izdanje od 'New Album' od čijeg smo izdavanja odustali 2009. godine.

Boris 'Naki Kyoku' (uživo)
Velik broj ljudi za vas je prvi put čuo zahvaljujući svirkama s Nine Inch Nails i glazbi za novi film Jima Jarmuscha. Koliko su vam važne te suradnje s raznim, posebno zapadnjačkim imenima iz svijeta glazbe i filma?

Postoji puno načina na koji možeš otkriti neku glazbu pa tako i kroz film ili videoigre. Filmska glazba uvijek je sjajna prilika za predstaviti se publici koja inače nije upoznata s tvojom glazbom. Boris je dao šest pjesama (uključujući i jednu novu) japanskom filmu 'Kokuhaku' japanski kandidat za Oscara, op. V. G, koji je kod nas osvojio niz nagrada. Nadamo se da su svi uživali u našoj glazbi. Suradnja i podržavanje drugih glazbenika slično je radu s prevoditeljem. Sjajna prilika za predstaviti se velikom broju ljudi. No opet, suradnji nikada ne pristupamo kao prilici za reklamu, nećemo raditi s nekim samo zato da bismo se promovirali ili unaprijedili naš uspjeh. To mora biti prirodni rezultat svega toga. Kada stvaramo glazbu, volimo zamišljati scenarij, kao da postoji šira slika stvari, promatramo je u vremenu, fokusiramo se na krupne kadrove i detalje i sl. Stoga mislimo da Boris od početka zapravo stvara filmsku glazbu.

Uskoro ćemo vas vidjeti i u Zagrebu. Što publika može očekivati od vašeg prvog hrvatskog koncerta?

Svirat ćemo puno novih pjesama, ali pomiješati ih sa starima. Mnogi naši prijatelji koji su svirali u Hrvatskoj rekli su nam da je publika kod vas jako kul. Jedva čekamo vidjeti vas!